Author POV
Sampai di Music Shop,Jimin takde mood nak beli barang sebab hatinya panas melihat keakraban Mingyu dan Jihye.
"Jimin,teman Jihye pilih headphone boleh?,"tanya Jihye.Aku hanya mengangguk sambil tersenyum.Aku menemani Jihye untuk memilih headphonenya.Banyak pilihan warna yg ada.
"Gurrr,"
Perut Jimin tetibe memulas.Mukanya menahan kesakitan.Jihye yg perasan akan benda itu menanya Jimin.
"Jimin ok?,"tanya Jihye.Jimin menggeleng sambil memegang perutnya yg sedang memulas kuat.
"Ji..Jimin..Per..Pergi toi..Toilet dulu..,"kata Jimin lalu keluar dari kedai tersebut.Jihye terus menyambung misinya mencari headphonenya.Tiba-tiba matanya tertacap akan headphone yg berwarna hitam turqoise.Bru sahaja dia memegang headphone tersebut,ada tangan yg ingin mengambil headphone yg sama.
"Taehyung?!,"
"Jihye?!,"
"Sy dulu ambik ni,"
"Aku dululah,"
"Sy lah dulu.Awak pilihlah yg lain,"
"Aku dululah tadi.kau lah pilih yang warna lain,"
"Aku!,"
"Saya!,"
"Saya!"
"Aku!"
"Dah2.Pening sy menengok lu orang bergaduh ini macam,"kata pemilik kedai tersebut.Mereka berdua masih memegang headphone tersebut.
"Encik ini,apa kata encik bagi sahaja headphone itu kepada cik manis ni.Baru lah nampak gentleman,"kata pemilik kedai itu.Jihye sudah tersenyum kemenangan.Taehyung pula hanya medengus geram.
~~~~~~
"Woah Jihye.Cantik betul headphone ni,macam tuan pemakainya jugak,"puji Jimin.Jihye hanya menunduk malu.Jimin memegang dagu Jihye.
"Aigoo,malulah ni.Muka dah merah.Npe?Jimin hensem ke?,"gurau Jimin.Jihye hanya tersnyum malu.
"Auch,my eyes hurt,"kata Hoseok lalu pura-pura menutup matanya.Ouh,Jihye pergi ke library dengan ahli BTS.Ahli BTS yg lain hanya gelak sakan melihat telatah Hoseok yg sememangnya happy virus itu.
"Npe?Mata Hoseok memang betul-btul sakit ke?,"tanya Jihye,innocent."Bukan sakit betul-betul pun,cuma jeles tengok Jihye dengan Jimin sweet-sweet macam org bercouple,"usik Hoseok.Taehyung yg mendengar usikan itu hanya memandang tajam Jimin tanpa Jimin sedar.
"Tae nak pinjam buku dulu,"kata Taehyung lalu pergi ke rak buku yg paling jauh.
"Nape pulak aku nak sakit hati dengan Jimin kalau dia nak bersweet2 dengan Jihye?Aku jeles ke?Tak-tak.Ego aku mesti tinggi.Aku belum dapat lupakan Tzuyu sepenuhnya mana mungkin aku cintakan Jihye,"monolog Taehyung sendirian.
"Kau sememangnya cemburu tengok Jihye dengan Jimin.Kau tak dapat nak tau isi hati kau sebab kau terlalu sibuk untuk lupakan Tzuyu.Ego kau terlalu tinggi.Sememangnya kau boleh lupakan Tzuyu mudah tapi kau terlalu mengiya-iyakan benda itu.Kau boleh lupakan Tzuyu senang je tapi hati kau terlalu mengongkong hidup kau,"Taehyung mencari sara tersebut namun tidak jumpa.
"Kau memang boleh cakap yg kau just anggap Jihye kawan tapi hati kau tidak.Kau mula sukakan Jihye kan,Kim Taehyung?,"Taehyung berpaling ke belakang untuk melihat gerangan suara tersebut.
"Min..Mingyu?,"
~~~~~~~~~
Apa kaitan Mingyu dengan Taehyung?Btulke Taehyung sukakan Jihye?Camna pulak persahabatan dia dengan Jimin?Boleh tak dia lupakan Tzuyu spenuhnya?
Nntikan episod seterusnya..sorry kalau chapter ni pendek sebab ini je idea author kali ini.SOrriehh
[29/08/2016,7:05 p.m]
YOU ARE READING
Love in Hate
FanfictionKim Taehyung[V] Yoon Jihye[Jihye] Park Jimin[Chim-chim] Jun SVT Sulli F(x) Soyou Sistar BTS SEVENTEEN