Chapter Three

8 5 0
                                    

Taehyung POV

Aku bangun apabila alarm Jimin tak henti-henti nak diam.Kang aku hempas fon tu,baru tau.Aku mencapai tuala dan bersiap-siap.

"Woi pendek,bangun lah..Sekolah woi sekolah,"kataku sambil membangunkan Jimin.

"Tak guna kau.Cakap aku pendek.Kau tu,muka macam nak makan org je,"kata Jimin dalam mamai.

"Dah kenyataan yg kau pendek.Terimalah kenyataan.Dahlah,pergi mandi,"kataku lalu masuk ke dalam bilik mandi.

~~~~~~~

"Morning hyung,"kataku lalu duduk di meja makan.Suga hyung masih belum turun.Haih,susah betullah ada org kuat tidur ni.

"Morning swaggerss~~,"kata Suga hyung."Morning.Awalnya kau bangun.Kita ada 23 minit je lagi tau,"kata Jin hyung."Korang ni cepat sikit..Kang lambat ke sekolah baru tau.Hyung tunggu dalam kereta.Cepat sikit tau!!"kata Jin hyung lalu masuk ke dalam kereta.

"Dia tu tak habis-habis nak pok pek pok pek.Bising lah,"rungut Rapmon."Rapmon!!Aku dengar lah woi!!,"teriakan Jin hyung buatkan kami org terkejut dan cepat-cepat bertolak ke sekolah.

~~~~~~

"Hi Chim-chim.Hi Taetae,"sapa Jihye.Haih minah ni asal panggi aku dengan nama Taetae tu.Buruklah nama tu.T^T

"Hi,"jawabku sepatah.

"Erm...Tae~,"panggil Jihye.Aku memaling muka ke arahnya."Mwoya?,"tanyaku malas."Tolong ajarkan saya Math. Chim-chim kata dye tak pandai Math.pliz..Tolong saya,"kata Jihye comel.Erk,Taehyung..Jangan jatuh cinta dengan dia plak.

"Arasseo,sini buku kau,"kataku lalu mengajarnya formula Math.Dia hanya terangguk-angguk apabila aku menerangkan formula math padanya.

"Gomawo,"kata Jihye.Aku meletakkan kepala diatas meja.Malas nak melayan sapa-sapa.BTS yg lain pun tgh sibuk menyiapkan homework yg diberi oleh cikgu.Tu lah,malam tadi berkaraoke sampai tak ingat dunia.

"Guys!!Kelas Mr.Han dibatalkan sampai rehat!!,"jerit Mark,ketua kelas 5 Danger.Semua pelajar pun bersorak macam beruk.Well,typical school.

Aku mengambil earphone dari dalam beg aku dan menuju ke rooftop.Memang situ tempat aku kalau time boring atau stress atau macam-macam lagi lah.

Jihye POV

"Chim-chim...Chim-chim,"kataku sambil menggoyangkan badan Chim-chim.

"Nae,"jawab Chim-chim malas.Geram pulak aku dgn dia.Aku menjentik dahi Chim-chim kuat.Chim-chim mengaduh kesakitan. Chim-chim ingin mengejarku namun aku terlebih dahulu lari.

"Yoon Jihye!!!"jerit Chim-chim.Aku dah awal lagi bukak langkah seribu sebab confirm akan kejar aku kalau aku jentik dahi dia.

"Jihye,stop!,"

"Tak nak!!,"

"Stoplah before Chim-chim tangkap Jihye secara paksa,"

"Tak takut. Chim-chim pendek and tak macho,"

Sebaik aku cakap yg Chim-chim pendek dan tak macho,badanku ditolak ke loker.Gulp!! Chim-chim dapat mengejar aku rupanya.Pendek-pendek dia pun dapat jugak kejar aku rupanya.Tapi Chim-chim lebih tinggi daripada aku.

"Jihye cakap Chim-chim apa tadi,"kata Chim-chim pura-pura.Aku hanya memandangnya.
Chim-chim makin merapatkan diri nya ke badanku dan menyebabkan aku mendongak memandangnya.

"Jihye cakap Chim-chim apa tadi? Chim-chim tanya ni..,"tanya
Chim-chim lembut.

" Chim-chim...Pen..Pendek..D..Dan..Tak..Ma..Macho..,"kataku tergagap-gagap.Aik,sejak bila aku gagap ni? Chim-chim hanya smirk sambil memandangku.Dia meletakkan tangannya di sebelah kepalaku.Supaya aku tak melarikan diri.

"Ouh..Kalau Chim-chim pendek,npe Jihye yg mendongak tengok Chim-chim?It means Jihye lebih pendek dari Chim-chim,"kata Chim-chim sambil tergelak kecil.

Taulah aku pendek dari dia.Tak payah lah nak gelakkan aku.Tapi betul apa yg dia pendek dalam geng dia BTS.Taehyung tinggi lagi dari dia.Aku dah biasa panggil V tu Taehyung.Guna nama asal kan lebih baik.Cuma aku nak panggil Chim-chim ni Jimin ada susah sikit.Sedang aku mengomel,mata Jimin masih memandangku.

" Chim-chim,asal tengok Jihye camtu?Jihye tak selesalah,"kataku.Memang aku tak selesa dengan pandangannya yg sedikit gatal.Jimin hanya tergelak kecil dan mencuit hidungku.

"Tau pun takut.Lain kali jangan panggil Chim-chim pendek atau tak macho.Nanti teruk akibatnya,"kata Jimin lalu masuk kelas semula.Aku menghembus nafas lega.Aku tak tau nak pergi mana.

Lebih baik aku pergi rooftop.Kat sana berangin,tenang dan boleh lepak dengan santai.Aku masuk ke kelas dan mengambil earphone dan Iphoneku lalu berjalan menuju ke rooftop..

~~~~~~

Jeng jeng jeng..Agaknya apa yg berlaku?Taehyung pun ada dekat rooftop.Jihye,siap je lah kau...Hehehe,hai readers.Author dah datang.Lepas ni Author letak nama dia org guna nama asal je lah.Klau guna nama stage macam tak feel je.OK that's all.Muah ciked readers..*Blah*

Love in HateWhere stories live. Discover now