"Arasseo,gomawo,"kata Jimin dan aku lalu tunduk hormat kpd pengetua.Sebaik keluar dri pejabat,Jimin menghantar aku ke kelas.Lagipun kita org sama kelas..Hehehehehe
"Jihye,kamu ke mana selama ni?Oppa rindu lah dgn Jihye,"kata Jimin manja.Aku tergelak sikit.
"Jihye kan ikut parents berpindah ke Daegu atas urusan bisnes appa.Lepas tu,dua bulan lepas appa cakap dia nak kerja kat Seoul je.So here I am!!,"kata aku teruja.Gila kau tak teruja.Seoul kot..
Sembang punya sembang,kami pun sampai ke kelas 5 Danger.Antara kelas Top 5 terpandai.Even kelas ni kelas Top 5 terandai tapi perangai serupa beruk lah..Sikit.
"Tok!!Tok!!"
"Ouh Jimin.Masuklah.Aik,sapa pulak yeoja ni?Classmates baru ke?,"tanya seorang yeoja..cikgu maybe.
"Mrs.Kim,ni Yoon Jihye.Classmates baru.Baru berpindah ke Seoul,"terang Jimin.Mrs.Kim mengangguk tanda faham.
"Ok kelas.Senyap sedikit,ni ada classmates baru kamu.Jihye,perkenalkan diri kamu,"pinta Mrs.Kim.Aku tersenyum memandang kawan-kawan baru.
"Annyeonghaseyo,nama saya Yoon Jihye.Saya budak Busan,membesar di Seoul,pindah sekejap ke Daegu dan pindah lagi ke Seoul.Anyway,selamat berkenalan,"kataku ceria.Tepukan diberikan kepadaku.
"Baiklah Jihye.Kamu boleh duduk di antara..Jimin dengan V.Kebetulan situ ada tempat kosong,"kata Mrs.Kim.Belum sempat aku berjalan,satu suara bersuara(-.-)
"Mrs.Kim,di sebelah saya pun kosong."
"Aik,Jun.Asal tetiba je sebelah kamu kosong?Bukan Soyou ke sebelah kamu?,"tanya Mrs.Kim.
"Eh,mana ade.Sini memang kosong lah,"balas Jun.Aku pulak pening tengok dia org dua ni.Jimin menyampuk percakapan mereka.
"Mrs.Kim,biarlah Jihye yg tentukan,"cadang Jimin.Ramai mengangguk tanda setuju dengan cadangan Jimin.Eceh muka kau Jimin,tersengih-sengih macam kerang busuk.
Jimin:Author,tgok Jihye ni.Dia kata Jimin tersengih-sengih macam kerang bushuk..Huhuhu
Author:So?
Jimin:Marahlah dia..Tak baik dia kata Jimin camtu.
Author:Diam lah kau.Baik kau masuk balik cerita tu before aku tukar nama kau kpd no jam.
Jimin:erk..Baiklah.Aku masuk.
V:ppalli wa!!
Aku berjalan menuju ke meja diantara Jimin dan V.Asal mamat rambut merah ni(Save Me Era)?Dingin semacam je..Dahlah jeling aku.Macam lah mata tu cantik sangat.
"Nasib Jihye tak pergi kat meja sebelah Jun tu..Kalau tak..,"Jimin kasi suspen plak."Kalau tak,apa?"tanyaku.
"Maybe Jihye boleh rasa aura keterlebihan kemachoannya yg tak seberapa tu,"kata Jimin sambil tergelak sikit.Aku pun ikut tergelak.
"Wei,dahlah bercakap tu.Budak baru lagi an.Buatlah cara budak baru.Tak payah nak sibuk judge org,"kata V dingin.Ek eleh mamat ni.Cepuk kang.
"Tak payah nak sibuk cepuk aku.Ko belum kenal lagi spa aku,"kata V seakan-akan dapat membaca fikiranku.Gulp!seram aku tgok.
~~~~~~~~
"Jihye,free tak petang ni?,"tanya Jimin."erm,free.Asal ni oppa?,"tanyaku.
"Chim-chim nak ajak Jihye jalan-jalan petang ni.Al maklumlah,dah lama tak jumpa kan.Boleh?,"kata Jimin.
"Ouh,boleh je.Asalkan balik before pukul 9 malam.Arasseo?,"Jimin mengangguk tanda setuju.
"OK,set.Pukul 3,Chim-chim ambik dekat rumah Jihye.Tempat rumah Jihye sama an?,"tanya Jimin.Aku mengangguk."Jumpa nanti,"kataku.
YOU ARE READING
Love in Hate
FanficKim Taehyung[V] Yoon Jihye[Jihye] Park Jimin[Chim-chim] Jun SVT Sulli F(x) Soyou Sistar BTS SEVENTEEN