"Min..Mingyu?!,"
"Nae.Tkkan sepupu sendiri kau tak kenal?,"tanya Mingyu sinis.Taehyung hanya memandang Mingyu denga muka malasnya.
"Cam..Camna kau boleh tau isi hati aku?,"tanya Taehyung.Mingyu hanya smirk dan memberikan sekeping kad kecil kepada Taehyung.
"Nanti aku bagitau kau.Ini number aku,"kata Mingyu lalu beredar meninggalkan Taehyung dengan keadaan terpinga-pinga.
~~~~~~~
Jihye berjalan pulang ke rumahnya melalui lorong merangkap jalan pintas ke sekolah.Jihye berasa tak selesa dengan bunyi derapan kaki selain dirinya!
Jihye berpaling.Kosong.Di belakangnya adalah kosong.Cuma beberapatong sampah yg tak terurus.Bila Jihye berpaling ke depan...
"Argh!,"badan Jihye ditolak ke dinding.Jihye hanya mengetap bibir menahan kesakitan.
"Hai,"Jihye terkejut melihat gerangan namja itu."Jun?!,""Nae.Ouh,awak tau nama saya rupanya.Jodohlah dikatakan ni,"kata Jun.Tangan Jun masih mengunci kedua-dua tangan Jihye di dinding.
"Sakitlah,"rungut Jihye."Ouh mianhae tapi sakit lagi hati saya bila awak bermesra dengan Jimin,tau tak?!,"gentak Jun."Asal dengan awak ni?Saya dengan Jimin just Best Friend,ok.Lagipun awk sapa nak halang saya dengan Jimin?,"kata Jihye dengan berani.
"Because I like you,"Jihye tersentak mendengar perkataan yg keluar dari mulut Jun.Adakah ia benar atau sekadar main-main?No,Jihye.Kau patut tinggikan ego kau.Jihye bermonolog di dalam hati.
"Lepaskan saya,Jun,"pinta Jihye."No until u accept me,"balas Jun."Accept u for what?!,"Jihye tidak dapat menahan rasa marahnya.Jun membutangkan matanya.
"Accept me to be your boyfriend!"."Let me go!"pinta Jihye sekali lagi.Jun menggeleng.Jihye menendang bahagian bawah Jun.
"Argh!!!"Jun menjerit kesakitan.Jihye lekas berlari meninggalkan Jun.
"U will pay for this,Yoon Jihye,"kata Jun dengan marah.
~~~~~~~
Selepas kejadian tersebut,Jihye mula menjauhi Jun dan selalu mencari alasan untuk tidak bertembung dengan Jun.
"Ok kelas.Ini senarai nama yg akan mengikuti perlawanan dodgeball antara kelas.Mark,sila lekatkan kertas ni dekat belakang ye,"arah Cikgu Jackson.Mark mengambil kertas itu dan melekatkannya pada papan notis di belakang kelas.
Dodgeball Tournament
Yoon Jihye
Kim Taehyung
Moon Junhui
Park Jimin
Amber Liu
Victoria
Jiyeon
Kim Seokjin
Kim Namjoon
Hyoyeon
Jeon Jungkook
Choi SeungcheolSelepas kelas tamat,ada perjumpaan di padang pada pukul 5 petang.
"Andwae!!!,"teriak Jihye,dalam hati."Aku taknak sekumpulan dengan Jun,"monolog Jihye.Jun mendekati Jihye tanpa Jihye sedar.
"Nampaknya awak dah tak boleh nak lari daripada saya.Inilah yg dikatakan jodoh,"bisik Jun.Jihye segera menjarakkan dirinya.
"Yoon Jihye!,"nama Jihye dipanggil.Jun hnya mencebik marah."Waeyo Taehyung?,"tanya Jihye."Kaja,Jin hyung ajak kau makan rehat dengan BTS,nak tak?,"ajak Taehyung.Jihye mengangguk.Taehyung sempat bisik kepada Jun."Leave her alone or u will die."amaran itu dituju khas untuk Jun.
"Huh,Game On,Taehyung..,"bisik Jun sinis,sendiri.
~~~~~~Jihye pergi ke padang sekolah.Kelihatan beberapa pelajar dodgeball sedang memanaskan badan.Jihye pun mulakan misi untuk panaskan badan.
Jihye melakukan split lalu merebahkan badannya ke depan.Kemudian cara-cara yg lain.
"Woah,daebak!Badan dia fleksibel betul.Aku pun tak dapat nak split bagai,"kata Vic kagum.
"Yelah kan.Jomlah kita menyapa dia.Wlaupun sama kelas tapi kita ni tak mampu nak hot macam dia,"kata Amber.Vic mengangguk.Amber dan Vic berjalan ke arah Jihye.
"Annyeong,"sapa Vic dan Amber.Jihye cepat-cepat bangun dan tunduk hormat."Annyeong.Kamu berdua Victoria dan Amber kan?,"tanya Jihye.Amber dan Vic mengangguk.
"Erm,boleh kami berkenalan dengan awak?,"pinta Amber."Eh,boleh je.Apa salahnya.Kita kan kawan,"kata Jihye riang.Amber,Vic dan Jihye berbual mesra.
[Skip]
Selepas tamat latihan tournament,ada taklimat ringkas yg diberikan oleh Cikgu Jaesuk.
"Ok,selamat petang.Cikgu minta maaf sebab lambat bagitau kamu semua tentang pertandingan dodgeball tournament ni.Tapi jangan risau,kamu ada masa sebulan untuk berlatih.Bulan depan kita akan menentang Jeju Eagle Academy,"kata Cikgu Jaesuk.Semua pelajar dodgeball menjerit keseronokan.Mana taknya,dia org automatik akan pergi ke pulau Jeju.
"Cikgu tau kamu semua seronok nak ke pulau Jeju jadi kita akan ke sana selama seminggu tapi...Match is match,friend is friend.Cikgu taknak kamu semua bermusuhan dengan Jeju Eagle Academy.One more thing,tingkatkan kemantapan skill kamu,"sambung Cikgu Jaesuk lagi.
"Cikgu,maksudnya kita akan berlatih di sini tiga minggu jelah?,"tanya Jungkook."Iye.Lepas tu,kita akan terbang ke Jeju-do dan membiasakan diri dengan padang Jeju Eagle Academy,"jawab Cikgu Jaesuk.
"Cikgu,posisi kami tadi posisi yg tetap kan?,"tanya Namjoon."Iye tapi posisi Jihye dan Amber bertukar.Jihye di posisi atas dan Amber di bahagian wing.Cikgu tengok mereka lebih kuat di posisi tersebut,"terang Cikgu Jaesuk.Semua pelajar mengangguk faham.
~~~~~~~~
"Jihye!!,"panggil Jimin.Jihye menolehkan kepala nya ke belakang.Jimin dengan Taehyung berjalan ke arah Jihye.
"Aigoo,dah jalan sorang-sorang tak ajak Jimin dah eh?Kalau camni nak merajuk je lah,"kata Jimin manja.Jihye hanya melukukan kepala Jimin."Jangan nak ngadalah.Jihye penat sikit sebab tu kot,"kata Jihye.Taehyung hanya memerhati gelagat mereka berdua,dingin.
"Ni kau tak takut ke balik rumah sorang-sorang.Dahlah malam,sunyi plak tu.Kau tu yeoja,tak yah nak berlagak berani sangat lah,"kata Taehyung."Betul apa yg Taehyung cakapkan tu.Lepas ni Jimin dengan Taehyung akan teman Jihye balik ke rumah,ok?,"kata Jimin.Jihye hanya mengangguk sahaja sebab dia tahu perangai Jimin yg terlalu caring dengannya.
~~~~~
Hai..Author minta maaf kalau cter ni boring sebab otak takde idea sangat buat masa ni.Author tak tau sangat camna permainan dodgeball ni jadi author hentam sikit.Anyway,selamat menyambut hari kemerdekaan..Yahoo,MERDEKA!MERDEKA!!MERDEKA!!!
Jangan lupa vote..Muah ciked..[muntah pelangi]*blah*
[31/8/3016,11:20 p.m]
YOU ARE READING
Love in Hate
FanfictionKim Taehyung[V] Yoon Jihye[Jihye] Park Jimin[Chim-chim] Jun SVT Sulli F(x) Soyou Sistar BTS SEVENTEEN