Bildiğimiz üzere,lise öğrencileri,12.sınıfta, YGS (yüksek öğretime geçiş sınavı) ve LYS (liasans yerleştirme sınavı) sınavlarına girmektedirler .
Öncekile bu sınavlara girecek tüm öğrencilere,başarılar diliyorum.
İnşallah istediğiniz üniversiteye gidebilirsiniz.ALINTIDIR!!!
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
DERS SEÇİMİ NEDEN ÖNEMLİDİR?Gençler geleceklerini planlama da ilk adımı bir mesleğe ilgi duyarak ve mesleği araştırarak oluşturmaktıdırlar.Bu noktada önemli olan gençlerin ilgilerini,neleri sevip sevmediğini ve ders başarılarını göz önüne alarak kendilerine uygun mesleği seçmektir.
Meslek seçimi bir anda verilen bir karardan çok,ilkokuldan başlayan ve lise eğitiminin sonlarına kadar devam eden bir süreçtir.Çocukken hangi oyuncakla daha çok oynadığımız,hangi çizgi film karakterlerini sevdiğimiz bile meslek seçiminde bir ipucudur aslında.
Lise eğitiminde bu ilgilerin ve isteklerin biraz daha netleşmesi beklenir ve bu sürecin ilk önemli adımı ders seçimi geleceğimizi etkileyecek çok önemli bir karardır.Liselerdeki ders seçimi ile üniversite ve meslek tercihlerinin birbirileri ile ilişkili olması ders seçimini önemli bir hala getirmiştir.Öğrencilerin lise hayatlarındaki başarısı YGS ve LYS puanlarını dolayısıyla sınav başarılarını etkileyecektir.Bu nedenle daha başarılı olunan derslerin seçilmesi üniversiteye girişte de öğrenciye avantaj sağlayacaktır.
Ders seçimi sistemini bilmeniz,doğru karar vermenizi ve çalışmalarınızı doğru planlamanızı sağlayacaktır.Lise son sınıfta gireceğiniz YGS ve LYS'nin sizlerden ne tür bilgi ve beceriler istediğini bilmeniz ve sınava hem bilgi bakımından hem de psikolojik açıdan hazırlanmanızı sağlayacaktır.
DERS SEÇİMİNDE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
Ders seçiminde önce meslekler hakkında iyi bir araştırma yapıp meslek seçiminde paralel ders seçimi yapılması gerekir.
Lisede en uygun derslere yönelmeniz,başarılı bir ortaöğrenime,başarılı bir ortaöğrenim de sözleri en uygun yükseköğretim programına yöneltecektir.
Severek okuyacağınız üniversite, iş yaşamında ve sosyal yaşamınızda sizi diğerinden farklı kılacaktır.Bu da sizleri daha güvenli ve daha mutlu bir geleceğe taşıyacaktır.
Meslek seçimi kişinin tüm yaşantısını etkileyen önemli bir karar aşamasıdır.
Bu aşamada yapılan hataların telafisinin kolay olduğu söylenemez.
İyi bir kariyer planlaması için kendinizi tanımanız,yeteneklerinizi gerçekçi bir şekilde ortaya koymanız,ilgi alanlarınızı meslek olarak değil ,meslekler içinde ilgi alanlarınızı bulmanız daha doğru bir seçim olacaktır.✔ Hangi derslerde diğerlerine göre daha başarılısınız?
✔Seçmeyi düşündüğünüz derslerde m kadar başarılısınız?
✔Yetenekleriniz neler? (Neleri başarabilirim...)
✔İlgilerinin neler? (Neleri yapmaktan hoşlanırım...)
✔Hangi mesleği yaparak daha fazla mutlu olabileceğimizi düşünüyorsunuz? (Ne istiyorum...)
Bütün bu soruları önce kendiniz yanıtlayıp daha sonra ders öğretmenleriniz ve rehber öğretmenlerinizle paylaşabilirsiniz,onların da fikirlerini alabilirsiniz.Kişilik özellikleriniz, ilgi alanlarınızı,istedikleriniz ileride yapmak istediğiniz mesleği belirlemenize yardımcı olacaktır.
Bu uygulamaların sonuçlarını dikkate alarak ders seçme konusunda profesyonel yardım alabilirsiniz.
Bir üniversiteyi seçmesini erken,fiziksel koşullar,çevrenin etkisi veya rastlantısal olmamalıdır.Üniversite seçimi öğrencinin geleceği ile ilgili olarak seçeceği mesleklere göre bilinçli bir şekilde yapılmalıdır.
MESLEK VE ÜNİVERSİTE SEÇİMİNİN ÖNEMİ
Ülkemizde meslek bilincinin henüz olşmadığını ve gençlerimizin çoğunlukla bilinçsizce bir mesleğe veya iş alanlarına yöneldiklerini biliyorsunuz.
Lise son sınıfa gelmiş hatta liseyi bitirmiş birçok genç,henüz ne yapacağını ve ne olacağını bilmeden yaşamının en verimli yıllarını harcamaktadır.
Bu durumun, aileler ve gençler için umut kırıcı olduğunu görüyoruz.Ülkemizde iş ve meslek kavramları birbirine karıştırılmaktadır.Meslek ve iş birbirinden farklı kavramlardır
Meslek,insanın yaşamını sürdürebilmek için yaptığı ve genellikle yoğun bir eğitim,çalışmayı gerektiren sürecin sonunda kişilerin kazandığı ünvan adıdır. Yani meslek,belli bir alanda etkinlikte bulunabilme gücüdür.
İş, ise belli bir işyerinde sürdürülen benzer etkinlikler grubudur.Bir kimsenin mesleği olabilir,ama işi olmayabilir.Bir işinin olması da bireyin mesleği olduğu anlamına gelmez.Günümüzde önemli olan bireyin meslek sahip olmasıdır.
Günümüzde meslek seçeneklerinin artması ve üniversite sayılarının artışına paralel olarak meslekte uzlaşmanın önem kazanması ,iş sektörünün nitelikli eleman arayışı,mesleğe hazırlanmanın uzun süreli eğitimi gerektimesi,meslek seçme işlemenin önemini artırmaktadır.
MESLEK TANIMA İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GEREKENLER
✔Mesleğin gerektirdiği yeteneklerin neler olduğu bilinmeli.
✔Mesleğin ilerideki çalışma ortamının nasıl olduğu öğrenilmesi,bazı meslekler açık havada,kapalı ortamda bulunmayı bazıları da sürekli mekan değiştirmeyi gerektir.
✔Mesleğin çalışma koşulları bilinmeli.Gece ya da gündüz çalışıldığı mesai saatleri,izin süreleri, nöbet durumu ,mecburi hizmet koşulu vb.
✔Mesleğin avantaj ve dezavantajların neler olduğu bilinmeli. Kadın ya da erkek olmak, askerlik durumu,staj ,stajyerlik süresi.
✔Mesleğin kazandıracağı imkanlar bilinmeli.İş ve ücret durumu,gelecekte nasıl bir önem taşıyacağı.
✔Bireyin sahip olduğu imkan ve nitelikler bilinmeli.Ailevi imkanlar,maddi imkanlar göz önüne alınmalıdır.
✔Gerekli olan eğitim dönemi ne kadar?
✔Okul sonrası özel bir hazırlık gerekiyor mu?
✔Yaş,cinsiyet,boy,kilo ve dış görünüşle ilgili şartlar var mı?
✔Mesleğe nasıl girilir?Sınavla,atama veya kişisel donanımla mı?
✔Hangi yaşlar arasında yapılır?
✔Mesleği yapanlar için mesleğin en olumsuz ve en cazip tarafı nelerdir?
✔Mesleğin toplumdaki saygınlığı nedir?
✔Seçilecek mesleğe olan talep ne durumda?Önümüzdeki yıllarda ortalama kaç kişi mezun olacak ve sektörde ihtiyaç ne durumdadır?
✔Bu mesleğe duyulan ihtiyacım azalması veya artması söz konusu mu?
✔Bu meslekte çalışanların ortalama kazançları ne kadar?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Liseli Olmak(Üniversiteye DOĞRU) #Wattys2017
Non-Fiction*YGS* *LYS* *ÜNİVERSİTE * *MESLEK* *KPSS* *ORTA_ÖĞRETİM* *TEOG* *OKUL* *KARİYER* *YETENEK*