Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP)Nasıl hesaplanır?

84 35 0
                                    

Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP)

-Yerleştirme puanları hesaplanırken tüm adayların OBP'leri 0,12 katsayısı ile çarpılır.

-TÜBİTAK yarışmalarında derecesi olan adayların OBP'si elde ettiği başarının türüne göre ayrıca bir katsayı ile çarpılır puana eklenir.

-Bir mesleğe yönelik program uygulayan liselerden mezun olan adayların kendi alanları ile ilgili 4 yıllık bir program seçmeleri halinde OBP'leri ayrıca 0.06 katsayısı ile çarpılıp puana eklenir.

-Bir önceki yıl kontenjanlı bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş (Kayıt yapıp yapmaması önemli değildir.)adayların OBP'si 0,12 yerine 0,06 katsayısı ile çarpılır.


Ortaöğretim Başarı Puanı*(OBP)Nasıl Hesaplanır?

ÖSYS'de yerleştirme puanlarının hesaplanmasinda adayların ortaöğretim bitirme notları dikkate alınacaktır. Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınarak,ortaöğretim bitirme notları (100 üzerinden diploma notu )
5 ile çarpılacak Ortaöğretim Başarı Puanına (OBP) dönüştürülecektir.Böylece 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olacaktır,en yüksek 100 olan diploma notu için de OBP 500 olacaktır. 50'nin altında olan diploma notları 50 olarak değerlendirmeye alınacaktır.

Bu şekilde hesaplanan Ortaöğretim Başarı Puanının (OBP) yüzde onikisi
(0,12) merkezi sınavdan alınan puana eklenerek adayın yerleştirme puanı hesaplanacaktır.

Liseli Olmak(Üniversiteye DOĞRU) #Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin