3

142 12 7
                                    

Chardonnay

(Dioni)

Dioni: Hey beautiful

U: Hey

Dioni: Wat doe je?

U: Niks waarom?

Dioni: We kunnen iets leuks bij mij doen?

U: Zoals?

Dioni: Een film kijken

U: Ik weet het niet hoor?

Dioni: Ik heb eten

U: Rare. I'm omw
U: Stuur je adres maar

Dioni: Is goed babe

Gek kind dat die is. Ik pak mijn sportshort en een shirt. Ik trek het aan en doe mijn witte convers aan. Ik loop de trap af en pak de sleutel van mijn scooter. "Mam ik ga!" "Jonge dame waar ga jij heen?"

"Gewoon naar een vriend." Zeg ik. "Gewoon een vriend? Doe voorzichtig lieverd." Zegt ze en geeft me een kus. Ik knik en loop naar buiten. Ik stap op mijn scooter en rij m'n oprit af.

Na ongeveer twintig minuten ben ik er. Nummer 13. Ik loop door de straat en zie uiteindelijk een hek. Wat moet dit betekenen? Ik druk op de bel. "Hallo?!" Klinkt Dioni's stem.

"Ik ben het! Chardonnay!" Het hek gaat open. Ik rij met mijn scooter binnen. Ik zet mijn scooter op slot. "Hey." Zeg ik. "Hey cutie." Zegt Dioni. Ik voel dat ik moet blozen dus kijk naar beneden.

"You're hot when you blush." Fluistert hij in mijn oor. Hij pakt mijn hand en trekt me naar binnen. "Wat voor film gaan we kijken?" Vraag ik. "Horror." Zegt hij. Ik knik. Ik kan niet tegen horror.

Hopelijk gaat hij het niet merken, want dat is zo gênant. Ik ga op de bank zitten naast Dioni. Hij start de film en zet de bak popcorn op zijn schoot. Ik probeer er popcorn uit te halen.

Als ik nog een keer popcorn wil pakken schrik ik en valt de bak met popcorn op de grond. Dioni begint keihard te lachen. "Nou het is niet grappig!" Zeg ik boos. "Het geeft niet. Het is normaal als je bang bent." Zegt hij.

"Ja voor jou wel." Zucht ik. "Kom op. Vertel me wat er is." "Er is niks." "Weet je het zeker?" "Ja Dioni. Er is niks." Zeg ik. "Oké. Weet wel dat je mij alles kunt vertellen hé." Zegt Dioni en richt zich weer op de film.

Als de film eindelijk is afgelopen kijk ik hoe laat het is. Het is kwart voor twee uur 's nachts is. Ik sta op. Dioni staat ook op. "Ik ga maar eens." Zeg ik. Dioni trekt me naar zich toe.

Onze ogen kijken die van mekaar doordringend aan. Ik voel zijn warme adem op mijn lippen. "Oké is goed." Zegt Dioni. Ik lach zachtjes, Dioni pakt een pluk van m'n haar en schuift het achter mijn oor.

Hij komt dichterbij met zijn hoofd. Wanneer ik denk dat hij mijn zijn lippen op de mijne plaatst. Plaatst hij ze bij mijn oor. "Je bent heel mooi Chardonnay, vergeet dat niet." Fluistert hij in mijn oor en kijkt me aan.

Mijn hart gaat zo snel dat ik er geen controle meer van over heb. Ik knik uiteindelijk en loop zijn huis uit. Ik start m'n scooter en rij naar huis. Wat was dat daarnet? Ik durfde niks, of eigenlijk, ik kon niks.

Ik kon niks doen. Niet bewegen, zelfs mijn ogen keken niet rond. Ik zucht. Ik stap van mijn scooter af als ik thuis ben. Ik open zachtjes de deur en loop naar boven. Ik kleed me om en ga onder de dekens liggen.

Ik pak mijn telefoon en zie dat ik drie berichten heb. Ik ontgrendel mijn telefoon en kijk van wie de berichten zijn.

(Dioni)

Dioni: Hey beautiful. I hope I didn't scared you
Dioni: In my house when I told you that you were beautiful.
Dioni: Call or send me a message when you're home.

U: You know that you can talk a lot
U: But I'm home. I'm tired af so I'm gonna sleepe
U: Goodnight perfect

Dioni: Hmm? Perfect? Just kidding
Dioni: Goodnight moonlight

The Bet Where stories live. Discover now