Shoppen

286 15 1
                                    

"Derek?"vraag ik en loop langzaam dichterbij. "Wie ben je? En wat is hier gebeurt?"vraagt hij. Hij zit op zijn knieen en houd een stuk van het huis vast. "Ik ben Sophie"zeg ik. Mijn gehijg is niet slechter geworden maar ook niet beter. Blijkbaar hoort hij dat en draait zich om. "Ben jij net zoals mij?"vraagt hij. Ik hoor een auto aan komen rijden. "Wat je ook doet, vermoord niemand die je wat aan doet, ook al is het soms moeilijk"zeg ik en ren weer verder. "Wacht! Wie ben je?"vraagt hij. "Sophie"zeg ik nog.

Ik kom aan bij Deaton. Die niet alleen is. "Maar hoe weten we waar ze heen is gerend?"vraagt Lydia. "We moeten haar vinden"zegt Scott en hij rent langs me, samen met Stiles. Ik sta nu voor Lydia en Deaton. "Waar was je? Scott e.." "Zeg alsjeblieft beide namen niet"zeg ik. "Sophie? Probeer eens rustig te ademen"zegt Deaton.
Als ik eindelijk rustig ben, zak ik naar de grond, en begin te huilen. "De tweede keer"zeg ik. "Sophie?"vraagt Lydia en helpt me op te staan. "Wat is er?"vraagt ze. "Stiles heeft me voor de tweede keer voor de gek gehouden"zeg ik. Lydia trekt me in een knuffel. Dat word ik gebeld door Sheriff. Ik moet zo snel mogelijk komen. "Zullen we iets gaan doen? Gaan shoppen bijvoorbeeld?"vraagt Lydia. "Heel graag, maar eerst moet ik naar het politiebureau"zeg ik. "Ik breng je wel"zegt Lydia en zeggen doei tegen Deaton.

Daar aangekomen zie ik de Jeep van Stiles. "Ik ga niet, rij maar door"zeg ik. "Moet ik mee gaan?"vraagt ze. "Ik ga niet naar binnen zolang hij er is. "Dan zeggen we dat hij naar buiten moet gaan ofzo, oke?" ik knik dan maar. En we gaan naar binnen.
"Goed, je bent er"zegt Sheriff en loopt zijn kamer in. Dan staat hij daar. "Ze doet niks zolang Stiles hier is"zegt Lydia voor me. Ik kink haar aan en ze lacht naar me. "Oke, weg wezen jongen"zegt Sheriff en zet hem buiten. "Kom op"zegt hij ertussen door. "Hey Derek"zeg ik wanneer ik achter me kijk. "Wat doe je hier, we hadden iets afgesproken"zeg ik. "Wat is hier aan de hand? En wie zijn dat?"vraagt hij. "Je weet dat je me kan vertrouwen, en die jongen daar die op me lijkt ook"zeg ik en Scott gaat naast me zitten en we laten allebei onze ogen zien. "Jullie zijn alfa's"zegt hij. "We kunnen je helpen"zegt Scott. "Nee"zegt Derek. "Je vermoorde bijna 2 politieagenten"zegt Scott. "En dat doet niet iedereen zomaar"zegt Lydia. "Je zal ons moeten vertrouwen en dan moet beginnen met geen klauwen, tanden geen wolf man"horen we Stiles zeggen. Lydia loopt naar de lamellen  en doet ze naar beneden. "Alles blijft oké, zolang er geen volle maan is"zegt Derek. "Heb je daar nog steeds moeite mee?"vraagt Scott. "Ik zei dat ik oké ben"zegt Derek. "Je moet met ons meekomen"zegt Scott. "Denk je dat ik jullie vertrouw? Waar is mijn familie?"vraagt Derek. Ik kijk naar Scott, en hij zucht. "Er was vuur en.. Ze zijn hier niet meer, ze zijn oké, ze zijn weg uit Beacon Hills. We brengen ze naar je toe, tot we weten hoe we je herinneringen terug kunnen brengen"zegt Scott. "Oké"zegt Derek zuchtend. Ik kijk naar Sheriff door een andere raam en hij staat met Stiles te praten. "Ik weet gewoon niet wat ik moet doen"hoor ik Stiles zeggen. "Luister, ik weet dat dit een moeilijke tijd is, maar met de waarheid kom je verder dan net liegen. Je zegt gewoon dat Malia.."Malia! Dus zij hou je voor me achter?! Ik dacht dat we niet zouden liegen tegen elkaar"zeg ik wanneer ik naar de deur ren. "Ik wilde het vertellen, maar ik wist niet hoe. Ze kwam mijn kamer binnen. Ik zei dat ze weg moest gaan, maar ze luisterde niet"zegt Stiles. "Je liegt"zeg ik. "Ik lieg niet, het is de waarheid"zegt Stiles. "Wat is er gebeurt is Eichen House?!"vraag ik. Stiles durft me niet aan te kijken. "Vertel het me!"roep ik. "Nadat ze me heeft geslagen, hebben we elkaar geholpen. Ik moest de sleutel hebben naar de kelder en daar zorgde ze voor. Toen we eenmaal in de kelder waren.."zegt Stiles die zijn zin niet afmaakt. "Zeg het" "Hebben we.. Het gedaan"zegt Stiles. Omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, sta ik maar stil. Er komt veel woede omhoog en als ik hier niet op tijd weg ben.. Is hier niemand meer levend. Ik kijk naar Stiles en duw hem aan de kant, zag ik nu een traan over zijn wang rollen? "Sophie?"hoor ik Lydia zeggen. Maar ik luister niet.

The Sun, The Moon And The Truth (Teen Wolf S4) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu