[Ara's pov]
Titt...Tittt..Titt..
Bunyi yang kurang gemar untuk aku dengar.Ia terus menghantui segenap ruangan yang dihuni oleh susuk tubuh yang hanya terbaring dengan wayar dan alat bantuan pernafasan.Kepala dia juga dibalut kemas.
Dah dua hari dia macam ni.Aku tak nak dia terus macam ni.Aku dah macam hilang akal sebab nangis setiap kali aku ingat salah aku terhadap dia.Besar sangat ke salah aku sampai dia tak nak sedarkan diri?
Aku hanya terduduk di atas kerusi di sebelah suamiku yang hanya terbaring kaku.Aku banyak kali tertidur dalam wad hospital.
Tanpa aku sangka,aku sedar daripada tidur apabila terdengar bunyi orang sesak nafas.Dada dia tiba-tiba naik turun tidak menentu.Bila aku tengok S.coups macam tu,terus aku panggil doktor.Yang aku nampak,doktor keluarkan mesin defribilator dan cuba untuk stabilkan pernafasan dia.
Aku hanya mampu berdoa.Lepas mendengar penerangan daripada doktor.Lega sikit hati ni.Syukur,dia dah sedar dari koma.Dengan perasaan takut,aku melangkah perlahan ke dalam wad untuk bertemu Seungchul.
Dia hanya tersenyum nipis.Dia dah tak marah ke?Terus aku pergi dekat dan peluk erat dia.Betul menyesal kalau aku kehilangan dia masa tu.Konfem menyesal tak sudah.
Menangis sakan aku minta maaf kat dia.
"Oppa."
Tubuhnya ku peluk erat.Bahu dia jadi basah disebabkan air mata aku yang deras mengalir.Dia hanya bertindak mengusap belakang badan ku dengan perlahan.
"Siapa awak??"
Aku hanya terdiam.Takkan dia tak ingat aku?
"Seungcheol!Ni saya,Kang Ara.No!Choi Ara.Isteri awak!Takkanlah baru dua hari awak dah hilang ingatan.Tak mungkin."
"Maaf.Saya betul-betul tak kenal awak."
[Ara's pov end]
[S.coups's pov]
Saja aku nak kenakan si Ara ni.Sayang lagi ye dia kat aku.Nak gelak pun ada.Tapi,aku tahan je dalam hati.Kalau aku buat macam ni,menangis tak henti dia tiap-tiap hari.
Bila aku lihat dia nangis makin kuat,aku terus bertindak mencium dahinya.Dia apa lagi?Terkejut bila aku terus macam tu.
[S.coups pov end]
"Oppa main-main jelah tadi.."
"Oppa ni,buat sayang risau je lah.Jahat betul!"Dada bidang milik S.coups dipukul agak kuat beberapa kali.S.coups hanya mengaduh kesakitan.
"Aduh,sakitlah.Arggh!Tolong sayang,tolong.."S.coups terus memegang kepalanya.Ara berasa risau apabila suaminya begitu.
"Oppa kenapa ni??"
"Saja je.Hehe.."
"Oppa janji tau jangan tinggalkan sayang.."
"Ye,oppa janji.Sayang juga sayang kat oppa kan?Ingatkan sayang lari ikut Bacon tu."
"Mana ada.Mestilah sayang oppa."
"Macam mana dengan permintaan papa??"S.coups terus memikirkan permintaan ibu bapanya.
"Hurmm..."
✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴
"Sayang buat apa tu??"S.coups terus menjengah masuk ke dapur.Dipeluk isterinya dari belakang.
"Masak."Sepatah Ara menjawab.Tangannya sibuk memotong daging di atas papan pemotong di dapur.
"Tak payah lah.Biar oppa yang buat."
YOU ARE READING
[©]Bride's Fate||Seventeen S.coups||
Fanfiction~Credit to the owner~ "우리는 결코 전에도 만나지 못했지만, 당신의 얼굴과 표정은 항상 나의 가슴 속에 있다...." 'Even we never meet before,but your face and glares always in my heart.' "Apasal aku nak kena kahwin dengan kau pula?!" "Dah takdir..Nak buat macam mana?" "Kau boleh cakap m...