ÇAT KAPI

1.2K 58 5
                                    

Medya;ASYA☻☻ Yorum yapın,voteleyin..


Gözlerini açıp etrafa bakındığında bir an geç kaldığını zannetti Asya.Yanı başında duran telefonunu alıp saate baktı.Geç kalmadığını anlayınca rahatladı.Banyoya girip ihtiyaçlarını giderdikten sonra hazırlanmaya başladı.Kıyafetlerini giyip kahvaltısını ettikten sonra yola koyuldu.Araba durduğunda hemen aşağı indi.İnsanlara baktığında hepsi kendi alemindeydi.Sonunda sınıfını buldu.Eşyalarını bir sıraya koyup okulu gezmeye başladı.Sınıfına geri gelip biraz telefonuyla oynadı.

"Yanına oturabilir miyim?" duyduğu sesle gözlerini sarışın bir kıza çevirdi.

"Tabii,oturabilirsin", diyerek tebessüm etti.Kız tebessümüne aynı samimiyetle karşılık vererek yanına oturdu.Asya sarışın bir o kadar güzel kızı süzüyordu.Kız elini uzatıp;

"Merhaba ben Buket"dedi.Asya kızın elini tutup karşılık vererek,

"Merhaba ben de Asya"dedi.Buket'le tanışıp biraz konuştular.Birazdan ders başladı.Asya hocalarını çok sevmişti.İlk gün olduğu için ders işlenmemiş hocalarla tanışılmıştı.Ders sonunda Buket'le okulun çıkışına yöneldiler.Buket kendi arabasına binerken Asya şoförün getirdiği arabaya bindi.Eve geldiğinde çok yorgundu.Duş alıp, bir şeyler atıştırdıktan sonra annesi aradı.

"Anneciğim sizi çok özledim.Nasılsınız, iyi misiniz?"

"Biz de seni çok özledik kızım.Bugün okuluna başladın.Güzel geçti mi?"

"Evet çok güzeldi.Babam,Kadir onlar ne yapıyor?"

"Baban zaten işlerden başını kaldıramıyor.Kadir ise o da bugün okuluna başladı işte."Annesiyle biraz daha konuştuktan sonra telefonu kapadı Asya.Balkona çıkmaya karar verdi.Hava soğuk olduğu için hırkasını aldı.Kitap okumayı çok seviyordu Asya.Kitabını ve sıcacık kahvesini alıp balkona çıktı.Biraz zaman geçirdikten sonra yorgun olduğunun farkına vardı.Hava da çoktan kararmıştı.Okuluna geç kalmamak için erken yattı genç kız.

Aradan iki ay geçmişti neredeyse.Asya derslerine çok çalışıyor okuluna hiç aksaklık vermeden gidiyordu. Sabah hazırlanıp okuluna gittiğinde Buket'le çok güzel zaman geçirmiş hatta okulun ilk haftaları bir çok kişiyle tanışmış,kaynaşmıştı.Buket ve Asya birbirlerine telefon numaralarını vermişlerdi. Dersler de çok seri geçiyordu genç kız için.Eve gidip bir şeyler atıştırdıktan sonra ders çalışmaya koyuldu.Bir kaç saat ders çalıştıktan sonra biraz dinlenmeye karar verdi.Yatağa geçip uzandı.Tam dalmıştı ki kapı şiddetli bir şekilde çalındı.Asya korkuyla yerinde zıpladı.Korumalardır diye düşündü fakat bu kadar gürültülü çalmalarına gerek yoktu.Asya uykulu gözlerle kapıya gitti.Delikten baktığında gördüklerine inanamadı.Annesi ile babası gelmişti.Heyecanla kapıyı açıp annesine sarılıp,öptü.Ve sonra da babasının ellerini öptü.Suratlarına baktığında yüzlerinden düşen bin parça idi.Asya anlam veremeyerek içeri davet etti.Salona oturdular.

"Anne ne iyi ettiniz de geldiniz.Kadir nerede?O niye gelmedi?Hem niye suratınız asık sizin?!" Asya sorularını arka arkaya sıralamıştı.

"Kızım sana nasıl anlatacağız bilmiyorum." Annesinin gözleri hemen dolmuştu.Asya anlam veremedi bu hallerine.

"Anne, ne oluyor biriniz anlatsın.Kötü bir şey mi oldu?Yoksa Kadir...Kadir'e mi bir şey oldu?"Asya'nın da gözleri çoktan dolup taşmaya başlamıştı.

"Yok kızım.Kadir'in bir şeyi yok Allah'a şükür.Konu sensin.Senin hemen okulunu bırakman gerekiyor kızım."Yavaş yavaş söylüyordu olacakları yaşlı adam.Kızının çöküşünü hazırlıyordu.Genç kız inanamayarak babasına baktı.

"Baba ne diyorsun sen?!Ben o kadar emek verdim okuluma.Kimse ayıramaz beni çalışmaktan,hayallerimden.Nereden çıktı şimdi bu?Şaka mı yapıyorsunuz bana!" Asya söylenenlere şaka gözüyle bakıyordu.

"Kızım keşke şaka olsa..Ama elimizden başka hiçbir şey gelmiyor.Baran Ağa'yla evleneceksin."Babası zar zor dökmüştü kelimeleri ağzından.

"Ne diyorsun sen Fikret Ağa.Hiç mi vicdanın yok senin.Evli o adam." Asya daha önceden Mardin'de duymuştu o adamı.Herkes o adamı konuşurdu zaten.Yok çok yakışıklıymış,ağaymış.Ama evli olduğunu ve karısını çok sevdiğini de duymuştu genç kız.Eğer o adamla evlenirse hiç düşünmeden öldürürdü kendini.

"Kızım anlamıyor musun?Başka çaremiz yok.Biz o Baran Ağa'nın babasına çok önceden borçluyduk.Borcumuzu bu şekilde ödeyeceğiz.Karısı kısırmış adamın.Senin çok saygılı,bilgili,edepli olduğunu Mardin biliyor zaten.Annesi illa seni istiyormuş.Bizimki de borçtur dedik,kabul ettik." 

Babası ne güzel konuşuyordu.Önce izin vermiş,ümit vermiş sonra da hayallerini suya düşürmüştü.Genç kızın bu kadar emeği vardı.Doktor olacaktı o.Evli olan adamın karısına kuma gitmeyecekti.Bir an kısır olan kadına üzüldü  kendi düştüğü durumdan habersiz.

"Sen benim babam mısın?Sen kimsin!Tanımıyorum seni,bu adam benim babam olamaz!Ben kimsenin üzerine KUMA gitmem.Ben mesleğimi elime alıp aşık olacağım biriyle evlenecektim." 

Sözler düğüm oldu genç kızın boğazında. Daha bir kaç dakika öncesine kadar ders çalışıyordu kız.Şu an kabus görüyordu.Ve uyanmalıydı.Kendi suratına tokat attı genç kız.Suratındaki yaşlar eline bulamıştı.Hemen gözlerini kapayıp açtı.Hayır..Gördükleri,duydukları her şey gerçekti.Ailesi kızının kendisine vurup,değişik hareketlerini görünce iyice tedirgin oldular.

"Kızım yapma böyle.Hem biz ister miydik böyle olmasını!"Annesi ağlayarak konuşuyordu.

"Gidin bu evden.Hiçbir yere gelmiyorum ben.Rahat bırakın beni.Borcunuzu beni satarak mı ödeyeceksiniz!?" Asya bağırarak konuşup haddini aşıyordu.

"Yeter!Bunun parayla alakası yok.Bu can borcu gibi bir şey.Ve sen haftaya evleneceksin.Eşyalarını topla Mardin'e dönüyoruz." Babası zıvanadan çıkmış kızına hükmünü verdi.Bir yanda hak veriyordu kızına fakat elinden gelen başka çare yoktu.Kesinlikle sözünden dönmezdi Fikret Ağa.

Asya gözü dönmüş bir şekilde ayağa kalkıp tam ailesini evden kovacakken gözlerinin önü karardı.Karanlığın öncesi annesinin isyan edercesine "Asyaa!" değişini duymuştu. Umuyordu ki ölürdü yoksa her gün ölecekti kuma olacağı evde.

                     Arkadaşlar yeni bölüm geldi.Umarım beğenirsiniz.Votelemeyi ve yorum yapmayı unutmayın.Bir hatam olduysa affedin.Sizleri seviyorum◘☻♥

ZORLA MÜCADELE○○Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin