NİNJALAR

1.1K 15 4
                                    

Ninjatsu kelime manası ile "Gizli Sanatlar" anlamına gelmekte olup, Ninja ise gizli yada "gölge kişi" gibi anlamlara gelmektedir. Kadın olan Ninjalar ise "Kunoichi" ilarak bilinirler.

1000 yıl öncesi ve belki daha eski rivayetlere göre, Ninja sanatının kökeninin, Japonya'nın dağlarında yaşayan yarı insan yarı karga görünümlü kadim Cinlerden geldiği söylenmektedir.

Geleneksel Ninjatsu ryu'larının çoğu Honshu adasının güneyindeki dağlarda doğmuştur, bunlara en önemli iki okul olan lga-ryu ve Koga-ryu da dahildir.

Özellikle 14. yy'da en güçlü dönemini yaşayan ninjalar, iç savaş ve karmaşa dolu bu dönemde büyük lordların hayli işine yaramış ve bu savaşlarda son derece kritik görevleri üstlenmişlerdir.

Aslında Ninjalar her zaman bir gölge gibi siyah renk giymezlerdi. Bazen bir dilenci, bir seyyar satıcı veya köyü gibi, kimi zaman ise arazi şartlarına uygun kamuflajlı giysiler giyerlerdi. Önemli olan gizliliğin korunmasıydı.

Çocukluk yaşlarından itibaren çok zorlu şartlarda eğitimlere tabi tutulan Ninjalar suikast, casusluk, hedefi ele geçirme, gizli koruma gibi görevlerde yer alırlardı.

Dik yamaçlara tırmanma, yüksek yerlerden zarar görmeden atlama, ateş ve suyun yanında etkili savaşabilme, her türlü silahı kullanabilme ve kısa zaman diliminde hedeflenen görevi başarabilme yetenekleri zamanın korkulan savaşçıları olarak anılmalarına sebep olmuştur.

Ninjaların tarih sahnesinden kayboluşuna büyük savaşlardan çok uzun barış dönemleri sebep olmuştur. Özellikle barut ve ateşli silahların gelişimi ile Ninjalara olan ihtiyaç giderek azalmıştır.

Uzun yıllar boyunca yüzlerce aktif görevde rol almış olan Ninjaların bilinen en son operasyonları, 1853 yılında Commodore Perry'nin Kara gemilerine yapılan bilgi operasyonudur.

Zaman içinde Ninjalar ortadan kaybolsalarda Ninjatsu hala daha varlığını sürdürmektedir. Koga ekolünün, son temsilcisi olan Fujita Seiko'nun vefatıyla beraber yok olduğu idda edilsede İga ekolü, Dr. Masaaki Hatsumi tarafından Bujinkan okullarında öğretilmeye devam edilmektedir.
_________________________________________
Ninjalar toplumdakilerin korktukları ve çekindikleri kanun kaçakları ya da paralı askerlerdir.

Ninja ya da "Shinobi" yolunun siyasi rakiplerin ihtiyaçlarını yerine getirmek için ortaya çıktıkları düşünülmektedir.

Soylu samuray savaşçıları, ninjalar casusluk, sabotaj ve suikast işleri için kiralardı.

Belirli bir fiyat karşılığında casusluk, suikast, zehirleme gibi işler yapıyorlardı. Tüm bunlar samuraylar tarafından etik olmayan ve hatta utanç verici olarak kabul edilirdi.

Ninjalar, gözleri dışında vücutlarını tümüyle kaplayan, böylece karanlıkta onları görünmez kılan koyu renkli giysiler giyerdi.

Kendi kimliklerini gizliyor ve gölgeler içinde yaşıyorlardı.

Görevleri gizli nitelik taşıdığı için ninjaların faaliyetlerini gösteren resmi belgeler pek yok.

Samuraylar Japon ordusunun en yüksek rütbeli subaylarıdır. Bağlılıkları fedaral lordlarınadır. Bushido, samutlrayların amaçları için gerekirse ölmeleri gerektiğini savunur ve Japon tarihi federal beyleri ve leydilerinin hizmeti için canlarını ortaya koyan cesur samuray hikayeleri ve efsaneleri ile doludur.

Ninjalar ise sadece klanlarına bağlıdır ve para el değiştirdiğinde klanın bağlılığı da değişir.

Shuriken adlı yıldız şeklinde bir silah ve fukiya adlı üflemeli ok kullanan ninjalar sessiz ama ölümcüldüler.

Ayrıca kılıç ustasıydılar. Silahlarını sadece öldümek için değil, şatolara girmek ve düşmanlarını gözlemek amacıyla taş duvarlara tırmanmak için de kullanırlardı.

Aslında bir Ninja suikastçi, saldıracağı anı bulana dek kamufle olmak üzere eğitilirdi. Ancak en çok gece yarısı baskın yapmayı sevdiklerinden, karate kıyafetini andıran siyah ceket ce pantolonlarını, uzun siyah kuşaklarını ve yüzlerini örten kukuletalarını kullandıkları da oluyordu.

Hatta başparmak için özel bölümü olan siyah "tabi"lerini, yarı klasik Japon çoraplarını bile giyiyorlardı.

Ünlü oldukları dönemde, kılıktan kılığa girmeleriyle tanınıyorlardı. İnsanların arasına karışıp görünmemek için rahip, dilenci ya da muhafız kılığında dolaştıkları oluyordu.

Jimnastik ve akrobasi kobusunda da uzmandılar. Yüksek duvarlara tırmanmak için insan piramitleri oluştururlardı. Derin çukurları ya da benzer başka engelleri geçmek için uzun mızraklarla atlarlardı. Binalar arasında ipten köprüler kurar, elleri ve ayaklarıyla ipe tutunup yarasalar gibi diğer tarafa ulaşırlardı.

TARİHTEKİ SAVAŞÇILARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin