Giriş

227 5 0
                                    

Bu uçağa binmemin sebebi annemden gelen bir telefon. En son ne zaman anne dediğimi hatırlamadığım annemden gelen bir telefon. Yıllar sonra annemin sesini duyduğumda ailemi arkamda bırakırken hissettiğim acı vücuduma hakim olmuştu. Annemin sesinde duyduğum endişe bir an olsun kendimi değerli hissetmemiş sağladı. Hani derler ya karnımda kelebekler uçuştu. Ha işte o olayı yaşadım. Tabii bu da kelebeğin ömrü kadar dayanamadı. Endişesinin sebebi abim imiş,büyük abim. Büyük abim Ensar sonunun berdel olduğunu bile bile berfini kaçırmaya kalkmış. E tabi Mardin'in en köklü ailesinin tek kızını kaçırırsan 4 saate yakalanırsın. Olayların ucu bana da dokunuyor tabi. Büyük abimler yakalanınca ya ölecekler ya da ben berfin'in erkek kardeşlerinden biriyle evleneceğim. Gerçi kız kardeşiyle de evlenemem ama neyse. Annem de gel kızım evlen de büyük abin kurtulsun diyor. Ben de Mardin'e gidiyorum elbette. Berdele hayır diyebilmek için. Töreye de hayır diyebilmek için.

Ben liseye kadar mardin de okudum. Üniversite hayalleri kurarken ailem liseye kadar okuman yeter diyerek hayallerimi çöpe atmak istediler ama ben izin vermedim buna. Aileme karşı gelerek ıstanbul'a geldim. Ve üniversiteyi bitirdim geçen sene. Küçük abim sık sık Mardin'e gel dese de ben onu hep reddettim. Zaten küçük abim benim tek sığınağım. Büyük abim töreye körü körüne bağlıyken küçük abim ve ben törenden nefret ederdik. Hala da ediyoruz. Annem ve babamın düşünce yapısı büyük abim ile aynı olunca evde kavga gürültü eksik olmazdı. Biz gözümüzün önünde yaşanan töre olaylarını kınarken onlar hep savunur sonra çıkan kavgada biz tokat yiyerek odalarımıza çekilirdik. Hergün çıkan bu zıtlaşmalar ikimizinde evden ayrılmasına sebep oldu. Ve evlatlıktan reddedilmemize. Üniversiteyi bitiren abim Mardinden ayrılamayıp kendine ayrı bir ev tutmuştu. Bense üniversite için İstanbula gelmiştim. Ama abim sık sık ziyarete gelirdi. Şimdi ise ben ilk defa onun ziyaretine olmasa da Mardin'e dönüyorum. Hafif sallanan uçakla kendime geldiğimde uçağın inişe geçtiğini anladım. Zaten anonsta yapıyorlar. Kısa bir süre sonra uçaktan inip Mardin'in büyüleyici kokusunu içime çektim. Hazırlan Mardin bugün çok yorucu olacak.

BERDELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin