Seoul Airport
Chorong berjalan sambil menarik beg bagasinya...cermin mata hitam di letakkan diatas rambutnya...cantik...
Dia tercari cari dimana anak buah appanya yang disuruh menjemputnya..
"mana ni..."ujar Chorong sambil mengeluh...kakinya pantas berjalan menuju ke kerusi...nasib orang awam tidak mengenalinya kerana appanya menghantarnya ke new York ketika berumur dua belas tahun..kini dia berumur 17.
"miss chorong??"tanya seorang perempuan kepadanya..
"ya saya.."chorong mengaku dalam gementer..
"sorry...miss..kami lewat sampai untuk menjemput miss.."ucap wanita itu dengan rasa bersalah..
"it ok...jom balik istana..lama dah tak jumpa appa.."ujar chorong dan bangun dari diduduknya dan menarik beg bagasinya...
"miss..biar saya bawakan"ujar pengikut wanita itu...beg bagasinya bertukar tangan..
"palliwa....saya tak sabar nak temu omma,,appa,,,oppa.. Unnie..."ujar chorong sambil memeluk tangan wanita itu..buat macam dah lama kenal..wanita itu hanya tersenyum..
Skip
"appa!!!omma!!! I'am back...."laung chorong apabila berada di dalam istana...di ruang tamu...
Chorong perasan banyak perubahan yang berlaku..sebelum dia ke new York..rajanya adalah datuknya..kini rajanya appanya..setelah datuknya mangkat..
"chorong...anak omma.."queen park memeluk anak gadisnya..rindu
"anak appa..."king park..memeluk anaknya bersama isterinya...
"amboi..nampaknya anak emas omma dan appa dah pulang..."ujar prince park woo bin..
"mesti la.."ujar Chorong sambil mencengkang pinggan dengan tangan kiri dan tangan kanannya membuat peace...dan puppy eyes..
"kau ingat comel..."ujar prince woo bin..lalu memeluk bahu adiknya
"ahahhahaha...mana unnie??"soal chorong...matanya mencari cari kelibat unnienya..
"kat kolej la..."jawab king park..
"owh....rindu dia la.."ya chorong merindui unnienya..princess krystal..
"nanti dia balik la...kay??"ujar queen park..memujuk anaknya..
"unnie dengar ada orang tu baru balik dari new York..."ujar princess krystal..sambil berjalan menghampiri mereka..diikuti penolongnya...
"unnie!!!!!!!"jerit chorong menuju ke arah unnienya..lalu mereka bepelukan
"pekak telinga oppa je la.."prince woo bin mencebik..
Chorong menjelir lidahnya..lalu kedengaran ketawa ahli keluarga king park di istana..turut ketawa pengikut setiap anak king park..
"nanti masa dinner..makan sama sama..ada hal nak di bincangkan..ni appa nak keluar ada meeting dengan menteri keselamatan"ujar king park..
"okey..."serentak ahli keluarga king park..
Skip
Dinner time
"bo????"terkejut Chorong dibuatnya..
"Chorong kena bersekolah di sini"ujar king park..
"appa..kan Chorong balik ni sebab nak cuti je.."chorong cuba nak mempertahankan kehendaknya..degil.
"ni semua untuk keselamatan chorong jugak kan.."queen park cuba menenangkan chorong..
"ok fine...but selera chorong hilang..."chorong dari tempat duduk di meja makan..mereka yang ada disitu membiarkan aja..tahu tahap degil chorong
Skip
Chorong berada di balkoni istana..mengingati nasibnya..
"miss??sorry saya masuk tak ketuk pintu..saya nak perkenalkan bodyguard miss.."ujar pembantunya..song ji hyo..
"bo??tadi sambung sekolah di sini..sekarang bodyguard pulak..oh my god"Chorong mengeluh..ji hyo hanya tersenyum..
"ni saya perkenalkan..kim joon myeon.."ujar ji jyo..
"kim joon myeon..or suho..Princess.."perkenal suho tentang dirinya..
"Chorong..."dingin..
"saya nak keluar..."ucap Chorong
Skip
"Princess..nak pergi mana??"soal suho..
"tak payah Princess sangat la.."ujar chorong lalu keluar dari kereta...
"miss..."jerit suho melihat chorong memasuki cafe..
"haish...tak matang lagi kut" duga suho..
Skip
Suho memasuki kafe dan duduk di kerusi kafe itu dia melihat chorong di atas pentas sedang menyanyi...
"budak ni kan.."suho mengeluh..tapi sedap juga suara chorong...
Chorong di atas pentas melihat suho..dia turun dari pentas tanpa menghirau penonton dan larikan diri dari suho...
"dia pergi mana pulakk"ujar suho mengejar Chorong...
Diluar kafe dia melihat Chorong berlari..suho pun mengejar Chorong..budak tak matang la Princess ni...
Tbc
Typo??abaikan..
Banyak skip..hihihihi..
YOU ARE READING
Oh my princess
FanfictionSuho -tegas -cute -anak menteri keselamatan -bodyguard chorong Chorong -seorang puteri -naif -degil -kekadang manja D.O -kacak -anak datuk bandar -kawan chorong -rendah diri -bertanggungjawab Watak lain akan muncul..author malas nak tulis sinopsis...