Oh my princess 6

84 4 0
                                    

Chorong terus pergi ke biliknya dengan pantas setelah dia masuk ke dalam istana.malunya tak habis lagi.hampir je dia bercium dengan suho.nasib suho sedar kalau tak entah apa akan jadi.

Suho memandu kereta dengan tenang.setelah dia hantar chorong balik ke istana terus dia tukar kereta milik majikanya dengan kereta di istana tadi. Jalan raya malam ni agak sesak seperti hatinya yang tengah sesak dengan perasaan cinta kepada chorong.tapi dia tahu dia tak boleh bersama chorong sebabnya dia hanya anak menteri keselamatan dan Appa nya telah memberi amaran kepadanya agar tak jatuh cinta dengan chorong kerana ada dendam yang belum di bayar.

Flashback

Mr.kim mundar mandir dalam biliknya.dendam terhadap raja park belum di bayar.pelbagai cara dia guna nak jatuhkan raja park tapi tak berjaya. Kini dia ada 'senjata' yang baru.

"Appa.. Kenapa cari myeon? " soal suho.dirinya di rumah di gelar myeon.

"Appa..ada arahan untuk myeon" ujar mr.kim kpd anak lelakinya yg baru pulang dari perancis.

"arahan?? " pelik di buatnya.

"appa nak myeon jadi bodyguard kpd anak raja park" ujar mr.kim dengan tegas.

"bo.. Tapi appa myeon nak jadi ceo syarikat omma.. Omma yang minta lusa myeon pergi" suho kurang gemar dengan arahan appanya.

"myeon kali ni tolong la dengar arahan appa. Kalau tak appa tarik balik semua milik myeon " amaran tegas membuat suho terdiam

" ye la.. " suho akhirnya bersetuju tak nak semua milik nya di rampas appanya.

End flashback

Skip

D.o berjalan di koridor sekolah menuju ke library. Dia gemar membaca buku sebelum pulang ke rumah.

Chorong membaca buku dalam library. Hari ni dia bebas suho tiada di sisi.bahagianya hidupnya.

"hai.. " d.o meletak buku di depan Chorong asyik membaca buku.

"oh.. D.o buat apa kat sini" soal chorong ceria ja suaranya

"masak..Chorong ni dah saya datang sini mesti la nak baca buku" Chorong gembira kerana namja yg di minat ada depan matanya.. Mereka brbual sambil ketewa riang.

Skip

Krystal berjalan di dalam shopping mall. Dia mencari apa yang di suka seperti kasut, handbag dan mcm lagi. Tapi bodyguard nya sering ikut. Meluat pun ada..

"aduh!! " krystal tergelincir lantai yang basah baru di mop itu. Tak nampak tanda yg diletakkan. Nasib ada seorang namja menolongnya bangun.

"cik okay?? " soal namja yg membantunya itu..

" saya okay.. Ehh awak.. " krystal trperenjar kerana yang menolongnya adalah kai..

"Princess?? " kai apa kurangnya trkejut jua..

"kai buat apa di sini" soal chorong..

"ouh.. Jalan je.. Princess datang dengan siapa ni? " soal kai melihat krystal keseorangan..

"yup sorang ke datang sini tapi ada orang ikut.. Tengok belakang ada yang uniform hitam.. " ujar krystal

"ouh bodyguard.. Jom saya bawa princess ke tempat yang tenang." ujar si kai

SKip

Krystal masih teruja dengan pemandangan yang tenang di depan matanya sekarang ini.benar kata ka tenang tempat ni.

"so beautiful.. " Krystal terlalu teruja dengan pemandangan yang indah itu.

"yup so beautiful " ujar kai sambil melihat wajah Krystal yang asyik memandang di depan.

Lautan di depan matanya sekarang sangat menenangkan. Kebiruan dan kehijauan. Angin bayu menyapa pipi. Kesejukan melanda.

Kai yang tahu krystal kesejukan pantas memakaikan jaketnya ke krystal.krystal hanya tersenyum kepada kai. Kenangan lalu menyingkap kembali..

"saya sebenarnya pernah jatuh cinta. Saya sangat cintakan dia. Tak terungkap cinta saya kepadanya. Sayang saya untuk dia tak terkira. Dia adalah cinta pertama saya dan terakhir saya. Saya tak boleh terima namja lain dalam hidup saya. Tapi saya dapat cinta yang tulus jika bersamanya. Dia banyak kali cakap kepada saya yang dia cintakan saya. Tapi saya tak bagitau isi hati saya kepada dia. Dia akan sedih kalau kami bersama. Saya tak dapat hidup lama semasa itu. Saya ada penyakit.. Awak.. Saya paksa dia lupakan buat selamanya sakit hati ni tiada siapa tahu. Saya buat dia bencikan saya tapi dia tak dapat bencikan saya. Saya masa tu hanya bergantung kepada masa untuk menjemput saya. Jantung saya semakin lemah hari demi hari. Dada saya sakit. Omma dan appa saya suruh saya beritahu kepada dia yang saya sakit. Tapi saya tak mahu dia sedih. Saya..... " air mata krystal mengalir tanpa sedar. Kai memeluk krystal menenangkannya.

"saya nak balik.. " ujar krystal lalu menuju ke kereta kai.kai dengan pantas menuju ke keretanya dan mula memandu

SKip

Krystal membuka laci almarinya. Di ambilnya album gambar.

"unnie..Chorong nak masuk boleh tak" soal Chorong di pintu bilik krystal.

"masuklah..!"ujar krystal sambil membawa album ke atas katil

"gambr siapa ni unnie" soal Chorong kepada unnienya. Namja tu macam dia kenal.

"gambar myung soo oppa" ujar Krystal serta merta air mata krystal mengalir

"unnie.. Past is past.. " ujar Chorong lalu memeluk unnie. Krystal memeluk erat chorong. Tangisannya menjadi jadi..

"unnie perlu buka pintu hati unnie untuk orang lain. Maybe dia boleh mengantinkan myung soo oppa.. " pujuk chorong

"tak.. Jantung dalam badan unnie milik myung soo oppa. Dia derma jantung untuk unnie. Selagi jantung ni berdenyut selagi itu unnie cintakan myung soo oppa" ujar krystal

"no.. Unnie look.. Myung soo oppa dah lama tak da di dunia ni.. 2 tahun dah.. " ujar chorong sambil memegang pipi krystal dan menyapu air mata unnienya..

Krystal akhirnya tertidur dalam pangkuan chorong.Chorong meletakkan kepala unnienya diatas bantal dan meyelimuti badan unnienya.

"saranghae unnie.. " ujar chorong lali mencium dahi unnienya dan keluar dari bilik unnienya..

Tbc

Typo abaikanlah..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 28, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Oh my princess Where stories live. Discover now