"awak ok tak??"soal seorang namja yg bermata bulat..chorong melihat namja tersebut tak berkedip..
"cik...."chorong masih melihat mata namja itu..
'omma,unnie!!!! chorong sesak nafas' jerit chorong dalam hati.
"cik??? You okay?? "soal namja tersebut..Chorong yang baru sedar dari lamunan pantas bangun sambil tersenyum malu
"yah..okey je.. "ujar Chorong sambil mengelap kotoran debu pada bajunya..
"do kyungsoo.. Just call d.o"ujar namja itu yang memperkenalkan dirinya.. Sambil menyua tangan untuk bersalam..
"oh.. Park Chorong...just call Chorong je" Chorong pula menperkenalankan dirinya..dan menyambut huluran tangn d.o..
"Princess... "jerit suho dari belakang chorong..
"Princess?? "soal d.o..Chorong hanya tersenyum..
"Princess okay tak ni.. "soal suho
"saya okay la.. Dah jom..saya pergi dulu "ujar Chorong sambil tenung ke dalam mata d.o yang bulat itu.. Pantas suho menarik tangan Chorong tinggalkan d.o..Chorong hanya mengikut..tandas pun dia tak masuk lagi..
"comel kan namja tadi.. "ujar Chorong.. Terhenti langkah suho dan memandang Chorong..
"muka macam tu Princess kata comel.. Oh please.. Saya comel lagi la.. "ujar suho.. Muka chorong berubah macam nak muntah hijau..
"hah?? Please la... "ujar chorong lalu berlalu dari.. Meninggal suho dibelakang..
"muka macam namja tu cute.oh please "suho menjuling matanya..chorong berjalan dengan pantas meninggalkan namja yang perasan.
Skip
Chorong dan suho menjamu selera di kafe di sekolah itu.terdapat pelbagai makanan yang disediakan.hanya perlu diambil dan letal di dulang saja. Nama pun sekolah untuk anak-anak bangsawan jadi banyaklah pilihan makanan.
Chorong hanya memilih kimchi dan ramen. Kalau di istana dia tak dibenarkan makan ramen.tapi sekarang di sekolah jadi siapa nak larang selain suho. Dia lama dah lama tak makan ramen.
"Princess.. Tak baik la makan makanan segera macam ramen ni"ujar suho sambil menyuap ke dalam mulutnya bubur nasi dgn daging..
"biar la.. Menyibuk je kerja kau kan?? "chorong tidak menghirau kan kata suho..Chorong yang sedang makan ternampak d.o sedang mengambil makanan dengan kawannya yang tak kurang cutenya.
"eh.. Princess.. " suho mengibas tangannya.. Siapa yang Chorong tenung bermain di fikiran suho. Dan di lihat manusia.suho ternampak d.o yang ketawa bersama tiga lain kwannya mungkin.Chorong tidak berkedip mata melihat d.o..
"sampai mana dah tu termenung.. "ujar suho di telinga chorong.
"eh..yang kau sibuk kenapa.. "marah chorong
"baik Princess termenung saya... Saya lagi cute.dia bukan cute pun.. " ujar suho.chorong yang melihat tergelak..
"o'oh.. Kau cemburu ek. Saya kata d.o cute.. "duga chorong sambil mengoyang jari telunjuknya depan muka suho
"tak da masa la nak cemburu. Ni cepat la makan kita nak cari barang lagi.. "ujar suho.
D.o memerhati kelakuan suho dan chorong.dia merasakan seperti kenal namja itu.perwatakkanya sama dengan kawan baiknya masa kecil dahulu.
"d.o kau termenung apa tu" soal kai apabila melihat d.o termenung.
"tak ada apa.cuba kau tengok namja yang pakai baju hitam tu. " ujar suho sambil menunjuk kearah suho.
"ehh.macam kenal je.gaya dia macam myeon kawan kita masa kecil la." ujar kai
"mana2? " soal xiumin seloroh
"tu.. " kai menunjuk kearah suho yang membelakang mereka
"herm...cara dia makan macam myeon" ujar xiumin
"kan. Jangan2 dia myeon kawan kita yang dulu " ujar kai
"entah la.. Baik sambung makan" kai, xiumin pun makan just d.o je tak makan.
"takkan myeon kut.. "bisik hati d.o.. Kelakuan suho mirip perangai myeon.
Skip
Krystal menunggu chorong.hari ini hari ketiga chorong bersekolah.Suho ada urusan oleh sebab itu dia jemput chorong. Padahal omma dia suruh driver jemput tapi dia yang nak sangat jemput chorong nak keluar jalan sama dengan chorong. Tapi macam dia tak tahu appanya pasang bodyguard mengekorinya.
Chorong melangkah keluar dari bangun sekolah. Banyak kereta besar dan mewah menjemput anak mereka atau pun anak majikan mereka mana taknya nama pun sekolah untuk anak anak bangsawan.Chorong tercari cari kereta hitam yang selalu menjemputnya. Tak da pulak.
Krystal yang melihat adiknya tercari cari pantas keluar dari kereta dan berjalan ke arah Chorong tanpa melihat kiri knan pantas dia melintas jalan yang dilalui kereta dalam perkarangan sekolah. Krystal tak perasan sebuah kereta ferari merah menhala ke arahnya.
Chorong yang ternampak unnienya hampir di langgar dia menjerit dan membuat krystal terkejut. Krystal mengelak dari di langgar kereta namun cermin sisi kereta itu terkena badannya sebelah kiri menyebabkan badanya tergolek di tepi jalan. Dua orang bodyguards yang diupah appanya pantas datang. Pemandu kereta itu keluar dari kereta dan menghampiri Krystal tapi di halang bodyguards Krystal.Chorong melihat unnienya risau kalau apa yang terjadi kepada unnienya.
"cik.. Maafkan saya"ujar namja itu melihat yeoja itu menahan sakit. Tapi wajah yeoja itu di lindungi dengan rambut.
"kau tahu tak yang kau langgar ni anak kepada raja park"ujar salah seorang bodyguard krystal
"bo??aduh yang kau langgar anak raja park dah kenapa"bisik namja itu
"tak pa.. Mianei saya yang lintas tak lihat kiri and kanan"ujar krystal dan menggangkat mukanya melihat wajah namja tersebut.
Namja tersebut tergamam melihat krystal.terpaku melihat krystal
"kau?? " Soal chorong kepada namja tersebut sambil memegang unnienya.
Tbc.
Typo?? Abaikan je la..
Siapa namja yang langgar krystal??
YOU ARE READING
Oh my princess
FanfictionSuho -tegas -cute -anak menteri keselamatan -bodyguard chorong Chorong -seorang puteri -naif -degil -kekadang manja D.O -kacak -anak datuk bandar -kawan chorong -rendah diri -bertanggungjawab Watak lain akan muncul..author malas nak tulis sinopsis...