Krystal dan chorong berada dalam wad hospital. Luka di tangan Krystal bukannya parah sangat. Tapi kalau sudah anak raja sikit pun kata parah. Mereka berdua membisu tanpa bicara. Masing2 sibuk melayan perasaan.
"chorong kenal ke namja tadi"soal Krystal memecah kebisuan dalam bilik wad.
"tak kenal pun.Cuma kawan kepada d.o yang comel. Tak silap namanya kai. "ujar krystal dgn muka berseri apabila menyebut nama d.o.
"ouh.. D.o yang comel?? Peliknya bunyinya" duga krystal kpd adiknya
"mestilah..Comel sangat" chorong masih memuji d.o
"dah la.meluat pulak telinga kita ni" ujar krystal
"ehh..telinga pun boleh meluat ekk.. " loya buruk di tunjuk chorong
"malas cakap dgn chorong. "ujar krystal lalu menarik selimut dan tidur
Di luar bilik wad
"saya nak masuk jugak!!! "jerit kai kpd pengawal yang mengawal di luar wad krystal
"encik tak boleh masuk. Faham tak saya cakap apa? " pengawal itu mula menaikkan suara
"saya just nak minta maaf je.. " ujar kai lagi. Dah lama dia pujuk pengawal itu.
"tak boleh.." ujar salah seorang pengawal lain pula
"kenapa ni? " soal suho yang baru sampai dari membuat panggilan kepada ketuanya.
"ni budak ni nak masuk wad tuan puteri. "ujar pengawal itu
"ouh. Kenapa kau nak masuk ekk" soal suho kpd kai
"sebenarnya.. Saya yang langgar tuan puteri" ujar kai
"ouh.. So kau nak masuk buat apa. Tak takut kalau raja datang nanti? " suho cuba mengugut kai
"err..saya nak minta maaf je. Boleh la.. " pujuk kai kpd suho
"ouh ok. Jom ikut saya. " akhirnya dapat juga kai masuk ke dalam wad krystal.
Chorong tidur di atas sofa di angkat suho lalu di letakkan di atas katil yang disediakan dalam bilik yang sama. Katil untuk penjaga pesakit.
Krystal yang tidak tidur pelik melihat namja yang langgar dia datang ke sini.
"princess.. Ada orang nak minta maaf sebab langgar princess tadi" ujar suho
"ouh ya?? Kenapa dia tak minta maaf sendiri" ujar Krystal
"err..saya minta maaf" ujar kai yang diam seribu bahasa tadi.
"okay.. Saya dah maaf kan. So boleh balik. " ujar Krystal kpd kai
"balik??? " kai terasa di halau
"ya.. Balik lah. Nanti appa saya datang payah pulakk ceritanya. " krystal cuba mengugut kai
"ouh.. Okay tapi kalau princess nak naik 'bas' call saya. Sebab saya pemandu 'bas'. "ujar kai lalu dia meletakkan kad di atas meja kecil. Lalu keluar dari bilik itu.
Suho mengambil kad itu lalu memberi kepada krystal.krystal yang melihat kad itu berkerut dahinya.
"pemandu 'bas'??? "soal dalam hatinya. Kad itu menunjukkan syarikat kapal terbang. Intanit Air Lines.. Nama itu tertulis kai sebagai timbalan ceo(tak tahu pangkat apa).
"princess tersenyum sorang2 nampaknya" ujar suho mengusik sambil membuka tirai bilik wad itu.
" ni kata pemandu bas tapi timbalan ceo"ujar krystal sambil tersenyum.
Skip
Suho cuba mengejut chorong yang tidur nyeyak di atas katil hospital. Raja dan permaisuri sedang melihat suho yang cuba mengejutkan chorong.
"kau ni kan..aku nak tidur pun susah la" ujar chorong yang terbangun akibat terkejut lalu memukul suho dengan bantal. Puas hatinya. Suho cuba menghalang bantal dari terkena badanya. Namun gagal sepenuhnya. Dengan kekuatan yang ada suho merampas bantal yang membuat chorong tersembam di atas katil. Suho menahan gelak muka chorong macam nak makan orang gayanya.Chorong merenung mata suho sedalam dalamnya. Lalu chorong menjeling suho. Lalu melihat krystal yang memandangnya.. Mata chorong membulat. Terkejut
"omma?? Appa?? "Chorong menggaru kepalanya.matanya ke arag suho yang menahan gelak.
"chorong.. Lain kali jangan buat macam tu lagi..sudah balik istana dgn suho" ujar permaisuri park
"ye omma.. "Chorong terkadang dengar cakap kekadang degil. Lalu di keluar dari bilik wad dgn suho
Skip
Chorong berjalan dengan pantas.suho berjalan betul betul di belakangnya. Lalu Chorong berhenti dan berpusing ke belakang ingin marah kepada suho tapi lain pula jadinya. Dengan tidak sengaja dahi Chorong dicium suho. Namun pantas suho. Mengundur dirinya dari berkeadaan itu.
"you.... Arghhh" marah Chorong lalu berjalan dengan pantas tanpa melihat kiri dan kanan dia tergelintir jatuh kerana lantai licin.
"arghhhhh!!! "jerit chorong lalu suho tolong memegang tangan chorong bagi memudahkan chorong bangun.
"princess saya tak sengaja la tercium dahi tadi. Princess lah yang tetiba berhenti" suho cuba menjelaskan kpd chorong. Namun pantas saja chorong berjalan.
Sampai ke depan hospital.Chorong menunggu suho yang mengambil kereta di parking.Chorong mengeluh lama juga suho mengambil kereta.tiba tiba datang seorang namja.
"hai.. si cantik.. " ujar namja itu sambil menghelus lembut rambut Chorong.Chorong cuba mengelak. Hospital agak sunyi bila dah tengah malam begini. Kalau la krystal di rawat di istana kan senang tak la dia di kacau. Semua salah mr kim doktor keluarganya tiada di korea so mereka perlu ke Hospital dan dia di kacau.
"sombongnya dia.. " namja itu mendekatinya dan chorong berundur dan terhimpit dgn dinding.
"suho!!! "jerit chorong. Orang lalu tidak menghairankanya busy dgn hal sendiri.
"siapa suho.. " soal namja itu. Namun dia rasa ada tangan di bahunya dan menumbuk pipinya hingga dia tersungkur.
"kau siapa hah!!? Soal namja itu..
"aku.. Aku.. "suho tak tahu nak jawab apa lalu dia di tumbuk pula hingga tersungkur pantas suho bangun dan membelasah namja itu hingga tidak bermaya."untuk pergetahuan kau. Suho ada lah boyfriend aku la" ujar chorong sambil suho menarik chorong masuk ke dalam kereta.Chorong yang melihat di tepi mulut suho berdarah pantas dia mengeluarkan sapu tangan lalu cuba mengelap darah itu.
"princess nak buat apa ni?? Saya nak memandu ni"soal suho
"kejap la.saya nak lap mulut awak ni"ujar Chorong lalu mengelap darah itu.
Tiba tiba Chorong merasakan lain dengan pandangan suho. Matanya merenung dalam mata suho. Tanpa sedar muka mereka semakin dekat. Suho pula terpukau dgn kecantikan chorong dgn cahaya yang samar samar.dan bibir mereka hampir bercantum antara satu sama lain.hampir je ekk..
Tbc
Typo abaikanlah.
YOU ARE READING
Oh my princess
FanfictionSuho -tegas -cute -anak menteri keselamatan -bodyguard chorong Chorong -seorang puteri -naif -degil -kekadang manja D.O -kacak -anak datuk bandar -kawan chorong -rendah diri -bertanggungjawab Watak lain akan muncul..author malas nak tulis sinopsis...