Passion or Love 10

488 36 14
                                    

"Eindelijk thuis" zuchtte ik toen ik m'n sleutel in het slot stak. Wat een dag.

Ik heb vandaag seks gehad met Luke, ik begin gevoelens te krijgen voor Jake denk ik en ik heb een week nablijven gekregen.

Wat ben ik blij dat 1 september dit jaar op een vrijdag valt. Dat betekent dat ik nu een lekker lang weekend heb om naar uit te kijken.

Opeens hoorde ik een overbezorgde stem uit de badkamer "Heey Jeeen hoe was je eerste schooldag schat?" riep

m'n moeder.

Ik was nu echt niet in de mood om een heel verslag uit te brengen.

"Het was tof mam maar ik ben echt moe dus ik ga wat uitrusten in m'n kamer." en voor ze iets kon terugzeggen sloeg ik m'n deur dicht.

Ik nam m'n laptop en logde in op Facebook. Ik had 3 nieuwe vriendschapsverzoeken.

1) Lana Verhogen

2) Jake Siemens

3) Luke Bradford

Ik piepte toen ik de laatste naam zag. Ik accepteerde ze alle drie en kreeg meteen een bericht.

Jake: Hey xx

Jenny: Hey :)

Jake: en wat was er vandaag eigenlijk je leek zo down tijdens onze lunch samen. xx

Jenny: Bwa gwn het is nix en ps het was niet "onze lunch" x

Jake: hahahaha dat was het wel en zeg het maar hoor je kunt mij wel vertrouwen. xxx

Jenny: Nee dat was het niet hahaha xp 😄 Het is nix belangrijk gwn meisjesdingen. Je zou het niet snappen xx

Jake: Try me 😉 xxx

Jenny: verander eens van onderwerp xx

Jake: Zin om maandag na school onze lunch af te maken xx?

Jenny: het was niet "onze lunch" xx

Jake: hahahah jaja wat jij zegt xx ps is dat een ja?

Jenny: nee dat is een misschien xx

Jake: Daar kan ik wel mee werken xx

Jenny: hahahaha xp ik moet nu weg doei xxx

Jake: Tot maandag tydens onze lunch 😉😉 xxx

Jenny: Wat jij zegt xx

Ik klikte het gesprek weg en reflecteerde op wat er net was gebeurd. Voor één of andere rare reden wou deze knappe knul met mij lunchen en ik vond het eigenlijk niet zo erg, maar wat maakte dat van mij en Luke. Was ik Luke nu aan het bedriegen. Natuurlijk moet er wel eerst een relatie zijn voor ik hem kon bedriegen. Ik ben zo in de war.

Bzzzzt bzzzzzt bzzzzzzztt!

M'n gsm stond nog op stil. Ariana belde me. Zou ik opnemen? Ik heb Ariana niet meer gesproken sinds deze ochtend en onze laatste communicatie was m'n smsje naar haar deze middag. Ik voelde me daar zo rot over. Ik heb nog nooit gelogen tegen Ariana. Ik heb zelfs niet gewacht op haar na m'n les, ik ben gewoon direct naar de bushalte gegaan om een gesprek met haar te negeren. Ik ben echt geen goede vriendin.

Ik dacht even na, maar drukte toch op de groene knop om te antwoorden.

Jenny: Heeey Ari

Ariana: Durf op te hangen!! Ik kom nu naar jou huis en dan gaan we praten!!

... Voor ik iets terug kon zeggen had ze al opgehangen. Oh nee Ariana komt. Misschien moet ik haar vertellen over Luke en Jake, maar dat betekent dat ik een hele preek zal krijgen. Ik weet niet of ik daar wel zin in heb. Ik moest snel denken want nu dat Ariana een auto heeft betekent dat dat ze hier zal zijn is 5 min.

Triiiiing trrriiing

De deurbel ging en ik hoorde m'n moeder de deur openen en Ariana verwelkomen. Haar voetstappen kwamen dichter en dichter. Ze opende de deur en daar stond ze dan 'Ariana'.

"Wel wat wou je me vertellen?" vroeg ik om de dodelijke stilte te verbreken.

Ze staarde naar me alsof ze wist wat ik zou gaan vertellen, haar ogen branden bijna.

"Je zou kunnen uitleggen waarom je me ontloopt?" zei ze uiteindelijk.

"Ik, ontlopen? neeee?" probeerde ik te forceren. Ariana kent me te goed om te weten waneer ik lieg en waneer niet en dit was een leugen dus ze kon het bijna ruiken.

"Doe niet belachelijk Jenn, waarom ontloop je me,?" zei ze nu wat kalmer.

Ik wist dat ik geen keuze had dus ik besloot om het te vertellen.

"Wel ik heb, nou ja euhm, Ik heb terug, zeg maar die ene zo..." Dat probeerde ik toch.

"Komaan Jenn letters vormen samen woorden en die vormen dan later nog zinnen, jij weet dit allemaal hoor! Je wilt toch iets met schrijven doen later of niet soms?!" nu begon ze wat geirriteerder te klinken.

"Ik heb weeral seks gehad met Luke en ik denk dat ik gevoelens heb voor Jake." Ik flapte het eruit voor ik het zelf wist.

Ariana staarde naar me alsof ik een schilderij was dat ze maar niet kon begrijpen.

"Waneer?" Vroeg ze opeens.

"Waneer wat?" antwoorde ik stilletjes.

"Waneer heb je seks gehad met Luke?!" vroeg ze geirriteerd.

"Wat maakt dat nou uit?!" vroeg ik terwijl ik zelf wist dat het wel iets uit maakte en ik denk zelf ook dat Ariana het antwoord zelf al wist.

"Godverdomme Jenny waneer neukte je met Luke!??" Schreeuwde ze bijna. Nu wist ik dat ze boos was omdat ze m'n naam volledig uitsprak en dat doet ze normaal gezien nooit.

"Vanmiddag" zei ik stilletjes.

Dat was alles wat Ariana nodig had want na die woorden vertrok ze uit m'n kamer, hoorde ik haar de voordeur dichtslaan en scheurde haar auto over de weg. Ik voelde de tranen over m'n gezicht rollen en ik voelde me zo hopeloos. Ik had bijna nooit ruzie met Ariana, en nu kwam er een leuke knul voorbij en scheurde onze vriendschap in twee. Ik huilde en huilde zo hard dat ik niet door had gekregen dat m'n moeder was binnengekomen en me had omarmt. Ik voelde me zo veilig onder haar armen.

Natuurlijk was m'n moeder soms wel irritant maar ze begreep me en ze wist wanneer ze me moest troosten en geen vragen moest stellen dus dat deed ze. Ik staptte met haar naar de woonkamer waar ze een kopje soep voor me had gemaakt en samen met me op de bank ging zitten. Zonder ook maar één woord te delen zette ze de tv aan en er speelde een film "The Hungergames" daar keken we samen naar en in diepe gedachten verzonken viel ik uiteindelijk in slaap.

___________________________

Heeey, Ik weet het, het is niet echt een goed hoofdstuk maar ik zit in de blokperiode en de examens zijn net begonnen dus ik had niet zoveel inspiratie btw DANKUUUUU voor de 100 votes en 1.5K lezers Ik lees jullie comments en vind ze allemaal enorm lief. Ik ben blij dat jullie genieten van het verhaal ik hoop dat dit hoofdstuk niet te saai was. Ly en vergeet niet Te voten en comment maar 💗 Byee

Passion or LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu