2. Chefen

283 15 3
                                    


Shades perspektiv

Vi går brevid varandra och hon håller min hand. Behagliga stötar kommer som vågor över mig. Hennes beröring gör mig lungn. De andra sa att hon var stumm men hon hade väll pratat med mig? Jag tittar på henne länge. De nästan vita slingorna i hennes långa bruna hår är riktigt coola. Jag undrar om hon har färgat håret fast det är högst osannolikt eftersom hon var i typ ett fängelse. Hon ser väldigt liten ut men jag skulle gissa att hon är 13. På hennes lukt. Hon värkar vara varulv eftersom att hon kände min lukt så väl. Men hon är också Alv, hennes öron avslöjar henne. Hennes stora, grå/blå, trötta ögon gör så att hon nästan ser ut som en Anime karaktär. Hon har blek hy som tyder på att det var längd sedan hon såg solen. Men hon har ändå små ljusa fräknar som bara gör att hon ser ännu gulligare ut.

Hon märker att jag tittar på henne så jag tittar snabbt bort men känner ändå kinderna hetta till. Hon tittar bort och gäspar stort innan hon faller mot marken och jag hinner precis fånga henne innan hon nuddar marken. Jag lyfter föörrssiktigt upp henne. Nu kommer Luiz och Mondo upp brevid mig och säger snabbt "Katelyn Moon, 14 år idag. Ja, mer info fick vi inte" suckar Luiz. Katelyn. "Jag gissade att hon var 13 men hade tydligen fel" vi alla tre börjar skratta innan Luiz slänger ur sig "När jag såg henne första gången trode jag hon var typ 7 år. Men när hon höll i kniven fattade jag att hon bara var Dvärg" snart kommer Molly också upp brevid oss "Hur kommer det sig att hon vill vara med just dig? Jag som trode hon skulle komma till mig" jag stryker bort en slinga hår från hennes ansikte "Jag vet inte. Hon sa ju inget" den lilla krabaten i min famn rycker till och jag stannar. Hon darrar som ett asplöv och bara efter någon sekund rinner tårarna nerför hennes kinder. Hon öppnar sakta ögonen och tittar upp på mig. När hon ser tydligt att det är jag så ler hon och lägger ner huvudet mot mitt bröst igen. Hon suckar lyckligt och Luiz och Molly fnissar till. Katelyn slår snabbt upp sina ögon. Tar ett steg sedan står hon i en djur lik ställning på min axlar och morrar doft. Luiz hoppar till och Molly gömmer sig bakom honom. Det känns ungefär som att en katt står på mina axlar. Jag håller fortfarande fram armarna och hon kryper snabbt tillbaka in i min famn. Jag har bara stått där och stirrat men nu börjar vi sakta gå igen. Jag stryker henne över håret och hon spinner lätt "hon spinner...." Säger jag lågt men ändå så att hela gruppen hör. Molly höjer på ögonbrynen och Katelyn spinner nu högre än förut. Jag drar sakta med handen på hennes hår och man ser på henne att hon njuter.

******************************* *^*

Katelyns perspektiv

Jag vaknar i en soffa. Jag tänker inte gå upp. NEJ! Inte ens öppna ögonen. "Hon är riktigt gullig när hon sover" viskar Molly "Mm" instämmer alla andra i gruppen. Jag försöker somna om men jag känner allas blickar bränna på min hy. Jag slår upp ögonen och blänger surt på alla som sitter framför mig "Oj, inte lika söt lä-" säger Luiz men Mondo sätter handen för hans mun och jag ger Mondo en tacksam blick innan jag vänder på mig och somnar snart igen.

Jag slår upp ögonen och slänger benen över kanten på soffan. Jag vaknade av att jag frös och mycket riktigt. Det är skit kallt här inne. Längre in i rummet ser jag massor av dörrar. Jag tog närmaste rum och tittade in det var mörkt i rummet men med hjälp av min kattsyn såg jag lätt. Ett skrivbord, stol, garderob, nattuksbord, Fågelpinne med en uggla på och en stor säng. Jag gick fram till garderoben och tittade i den. Det var några manskläder men what ever. Jag kröp in i barderoben som gick ända upp till taket, la mig ner och....ja tog tupplur.

Okänds perspektiv

Jag gick som vanligt upp och borstade snabbt igenom mitt hår med fingrarna. Jag gick in i mitt badrum och borstade tänderna efter som att jag inte är ett så stort fan av frukost. Jag gick sedan ut och märkte att garderobs dörren var öppen. Jag tog mitt svärd som var lutat mot väggen och smög sakta fram mot den men när jag kom fram blev jag så överraskad att jag slängde mig bakot och skrek. Shade kom genast inrusande men när han såg vad som låg i garderoben så började han skratta "Va gör en liten flicka i min garderob?!" Hon öppnade ögonen, satte sig upp och gäspade. Sedan när hon märkte att jag tittade på henne så ställer hon sig på alla fyra och morrar jag backar ett steg och tittar sedan på Shade "Katelyn, vad gör du i Chefens rum?" Hon bara ryckte på axlarna och ställde sig upp så jag gjorde det jag med.  Hon gick fram till Shade och kramade honom så att han lyft upp henne "1 känner ni varandra? 2 hur gammal är hon? 3 är hon Dvärg eller bara riktigt kort?"  Hon gav mig en mördar blick och jag rös "Vi räddade henne igår, hon är 14 är och ja, det är hon" hon gäspade en gång till och stängde sedan ögonen "Du sover riktigt mycket du" säger Shade och tittar ner på henne "Hon måste typ ha Björn i sig eller något" flickan slänger sig ur Shades famn. Skiftar till en vit spräcklig brunbjörn och ryter mig i ansiktet. En riktigt stor björn, lika stor som mig när den stog på fyra. Jag tittar med stora ögon och ramlar sedan ner på golvet. Hon skiftar tillbaka och nu är det stora tygstycken hon hade på sig sönderrivet. Hon går ut och tittar sig omkring, nosar i luften och går sedan mot Mollys dörr. Molly öppnar med ett stort leende "Hej tjejen! Oj...du behöver verkligen nya kläder! Kom in!" "Hon var ovanligt glad" Shade bara nickar och sätter sig ner vid bordet och frågade "Schack?"

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••• •.•

Ja, detta var....jag är ganska nöjd men SNÄLLA jag skulle vara så tacksam om jag kunde få tipps?

Alla hatar en hybridWhere stories live. Discover now