"Wahh!! Tak sangka dapat juga aku datang ke fanmeet EXO ni. Aq mimpi ker ni weiii?!!" kata Han Byul terlebih excited sambil menggoncang-goncang bahu Naeun. Naeun pula cuma berdiam diri dengan muka pucatnya.
"Woi!! Hmm.. bestnya cakap sorang-sorang.. Ada kawan pon macam orang gila cakap sorang diri" Han Byul menjeling Naeun. "Ewah-ewah.. Pandai pula kau merajuk kan? Belajar dari mana ni? Drama Korea?" sindir Naeun.
"Dah tu kau tu haa.. Nampak mcm tak happy jer.. Biasa kau lah yang semangat nak dtg fanmeet diorang.. Tiba2 hari ni senyap.. Kenapa dgn kau ni? Sawan?" Han Byul mengerutkan dahinya. "Eh eh dia ni. Suka hati jer ckp orang sawan. Xder lah. Aku cuma happy sangat sampai tak terkata" Naeun menarik senyuman menampakkan gigi. Tapi author rasa senyuman sindir kot tu.
EXO tiba di atas pentas. Seorang demi seorang mucul dgn berpakaian bebas. Para peminat yg sudah lama menunggu menjerit menyebut nama ahli kumpulan EXO. "We are one! Annyeonghaseyo! EXO imnida!" Mcm biasa, diorang perkenalkan diri masing-masing terlebih dahulu.
Naeun memegang erat sehelai kertas yg telah dilipat ketika sdg beratur. Tiba giliran Naeun untuk naik ke pentas. Naeun melangkah naik dgn perasaan serba salah. Baekhyun berada di tempat yg kelapan dari sembilan ahli EXO. Sampai shj Naeun di tempat Baekhyun, Naeun memandang Baekhyun dgn pandangan yg sayu.
"Hai! Apa nama awk?" Tanya Baekhyun mengukir senyuman. "Nama saya Son Na Eun." Jawab Naeun membalas senyuman. "Ouh. Cantik nama awak." "Terima kasih. Boleh tandatangan kat sini tak?" Tanya Naeun sambil menunjukkan tempat yg perlu ditandatangani oleh Baekhyun. "Boleh jer" Jawab Baekhyun ringkas lalu menandatangani tempat tersebut. Naeun yg berasa serba salah hampir menitiskan air matanya. Selesai Baekhyun menandatangan kertas itu, "Oppa, minta maaf" Naeun segera beredar dari situ tanpa berjumpa Chanyeol yg berada di tempat duduk terakhir. Chanyeol hairan. "Weh, kenapa tu?" "Entah" Jawab Baekhyun kebingungan.
Naeun berjalan seorang diri sambil melihat kertas yg telah ditandatangani Baekhyun tadi. Kertas yg tertulis mengenai kontrak untuk berkahwin selama 4 bulan dipegang erat dgn perasaan yg bimbang dan takut.
YOU ARE READING
Oppa, Sorry And Please Marry Me
FanfictionSeorang perempuan bernama Naeun yang terpaksa berkahwin dengan Baekhyun akibat diugut sepupunya telah membuatkan seluruh ahli kumpulan EXO terkejut. Bagaimanakah nasib Naeun dalam suasana kekecohan itu?