Selesai mengemas, Naeun berehat di atas sofa yg berwarna coklat. Dia teringat akan kejadian yg menimpanya di Starbuck seminggu yg lalu.
*Flashback*
*Di Starbuck*Naeun sedang memesan minuman di starbuck. Seorang lelaki dan seorang pompuan yg bernama Minah tiba semasa Naeun ingin membayar. "Nah" kata lelaki tersebut sambil menghulurkan duit kepada juruwang yang bertugas dan senyum kepada Naeun. "Eh, siapa kau?!" Tanya Naeun sambil dahinya dikerutkan. "Aikk. Dia ni melawak pulak. Btw, tak lawak pon, okay" jeling lelaki itu. "Kau jangan nak main-main dengan aku eh! Baik kau bagitau aku, siapa kau yg sebenarnya sebelum aku jerit kat sini!" Naeun memberi amaran sambil jari telunjuknya dihalakan betul-betul di hadapan Isaac. Minah yg melihat keadaan tersebut merasa bengang lalu bersuara "Sayang, siapa pompuan kurang ajar ni? U kenal dia ker?" tanya Minah kepada si sayangnya tu. "Haah.. Aku kenal sangat haa pompuan ni~ Tapi kalau dia tak kenal aku apa boleh buat kan? Hmm~" sayang🌚 merajuk dan ingin berlalu pergi. "Eh eh.. Isaac! Jangan lah macam tu. Aku gurau jer pon. Kau ni memang kan? Cepat jer merajuk." pujuk Naeun sambil mengejar Isaac. "HAHAHAHAHA! Aku tau sebenarnya kau bimbang kalau aku merajuk kan?" kata Isaac sambil ketawa besar. Tapi bunyinya memang macam seorang pakcik tua yang bangga sedang ketawa lah kot 😂
"Elehh.. Yer lah, yer lah. Memang aq bimbang pon sebab aku sayang kau" Naeun segera menutup mulutnya. Mukanya merah padam kerana malu. Dia berkata sedemikian tanpa memikirkan keadaan. Isaac hanya tersenyum bangga mendengar kata-kata Naeun sambil melihat Naeun yg sedang malu.
Naeun bersuara lagi "Anyway, siapa minah ni? Suka hati jer panggil aq kurang ajar" "Haah.. Memang dia Minah" jawab Isaac selamba. "Hah? Kau jangan melawak kat sini boleh tak?" Naeun membuat reaksi muka keliru. "Iyerr.. Nama dia Minah" Isaac menjawab. "Ehem.. Sorry lah sebab buat kau keliru dengan nama aku. Btw, nama aku Minah. Kau?" nada suara dia memang tak ikhlas. "Nama aku Naeun" Naeun membalasnya dengan baik dan ringkas.
Mereka duduk di sebuah meja yg disediakan dalam Starbuck. Isaac memulakan perbualan "Oh yer. Minah, Naeun ni lah pompuan yg aku selalu cerita tu" "I tau. Tengok cara korang bercakap pon dah boleh kenal pasti" jeling Minah. Minah bersuara lagi, "Btw, boleh tak jangan panggil I dengan nama I? Dah banyak kali kan I cakap, Call Me Baby." Isaac hanya berdiam diri. Mereka kemudian berbual-bual. Tiba-tiba Isaac meminta diri untuk menjawab panggilan dari rakannya. Setelah melihat Isaac sudah jauh dari dari mereka, Minah mula bersuara. "Kau tau kan yg kami dah bertunang? Walaupun dia tak cintakan aku, kami tetap kena berkahwin sebab ibu bapa kitorang memang dah berjanji akan berbesan." Naeun terus menjawab, "Ya, aku tau. Isaac dah banyak kali bagitau aku." "So, kau jangan berani-berani nak rampas dia daripada aku" Minah memberi Naeun amaran. "Mmm.." Naeun menjawab selamba sambil meminum airnya.
Isaac datang dengan terburu-buru. "Bang Min-Ah. Cepat. Kita kena pergi sekarang. Kawan aku dalam masalah." Isaac segera menarik tangan Minah. "Eh, kejap! Bang Min-Ah?! Keluarga Bang Si-Hyuk?" Naeun yg terkejut segera menghentikan mereka. Minah tergamam lalu bertanya. "Kau tau dari mana ni?" "Aku lah ni. Son Na-Eun. Keluarga Son. Kau ingat tak? Sepupu kau yg tinggal kat Busan." "Son.. Na.. Eun..?? Kau? Son Na-Eun? Serious?" Minah masih terpinga-pinga. "Wahh~ Dah lama kita tak jumpa kan? Kau pon dah berubah. Makin pandai jaga badan sekarang." kata Minah "HAHAHAHAHAHAHAHAHA" Naeun gelak seperti seorang lelaki yg membawa watak sebagai seorang penjahat di dalam drama akibat malu (😂😂😂)
*Bersambung
YOU ARE READING
Oppa, Sorry And Please Marry Me
FanfictionSeorang perempuan bernama Naeun yang terpaksa berkahwin dengan Baekhyun akibat diugut sepupunya telah membuatkan seluruh ahli kumpulan EXO terkejut. Bagaimanakah nasib Naeun dalam suasana kekecohan itu?