bab 1

11 1 0
                                    

Situasi Daniel:

"Bang Dani!!!Bang Dani!!!Banguuuunnnn........Abang tak ready lagi ke??!!"jeritan adik lelaki Dani.

"Hmmmm????"

Ibu Dani terus masuk ke dalam bilik Dani.

"Alah....Dani.Belum sedia lagi ke,sayang?"kata ibu.

"Sedia untuk apa mama?"tanya Dani dengan tak ada semangat/lemah.

"Aaaiiihhhh......hari ini kan hari pertama Dani masuk kolej.Tak kan Dani tak ingat.Ape lah Dani ni..."kata ibunya lagi.

"Oh!!!!Ye tak ye juga....Cepat cepat cepat!!!!!

Dani terus bangun dari tidur dan pergi menuju ke bilik mandi seperti cacing kepanasan.

------------------------------------------------------

Situasi Shasha:

"Lalala.....Sayang!!!!!!!Aku kau lupa!!!!Aku kau luka!!!!!Tanpa kau sedar!!!!!!!Sayang!!!!!!!Selamat Tinggal!!!!!!!Aku kan pergi!!!!!Buat selamanya!!!!!!!!"jeritan Shasha yang sedang menyanyi...

"Shasha,cepat sikit mandi tu.Dah lambat ni nak ke kolej baru Shasha.Dah lah nyanyi suara bukan main lagi sumbang."kata kakak sulung Shasha.

"Ye lah,kak.Shasha tau lah."

Shasha keluar dari bilik mandi dan mendapati bahawa kakaknya di biliknya.

"Kakak,bila kakak nak balik kat tempat tunang kakak?"

"Minggu depan."

"Ala...tak dapat lah jumpa kakak lagi."

"Tak pe.Bulan depan kakak balik lagi kalau cuti.Lagipun Shasha kan tinggal asrama.Dah,cepat lambat nanti."

Mereka pun turun menuju ke ruang tamu.

"Ala ala,cantik anak mummy ni.Nampak bersemangat nak pergi kolej."kata ibu Shasha kepadanya.

"Mesti lah bersemangat.Baru first time masuk kolej.Entah bagaimana suasana di sana.Mesti best."kata Shasha.

"Shasha,mari sini sayang."panggilan ayah Shasha(sambil memanggil Shasha)

Shasha memeluk kedua-dua ibubapanya dengan penuh kerinduan.

"Jaga diri baik-baik ye,Shasha.Jangan lupa call mummy dan daddy.Kami sekeluarga akan selalu doakan Shasha.Good Luck!!!"kata ayah Shasha.

"No problem.Bye."kata terakhir Shasha.

Shasha dihantar ke kolej oleh kakaknya.

------------------------------------------------------

Situasi Dani:

Dani dan keluarganya pun makan bersama di meja makan untuk bersarapan pagi.

"Nanti di kolej,jaga diri tu baik baik ye,Dani..."tegur ibu Dani.

"Ye,mama.Mama,bagaimana suasana di kolej ma?Dani nak sangat tau."

"Nanti di kolej,Dani tau lah sendiri."

"Ala,mama.Tak pe lah.Dani nak berangkat sekarang.Dah lambat ni.Bye."

Dani memeluk ahli keluarganya dengan penuh kasih sayang.Dani pun menaiki teksi yang ditempahnya untuk pergi ke kolej tersebut.

------------------------------------------------------
Setibanya di sana apakah yang dilakukan oleh Shasha dan Dani masing-masing di sana......
------------------------------------------------------

###Apa yang akan dilakukan oleh mereka setibanya di kolej?Saksilan episod seterusnya.....sorry ye kalau cerita ni boring.sebab saya tak ada banyak idea.saya akan cuba buat yang lebih baik.tq

♥Perjalanan Cinta♥

Bersambung........

Perjalanan CintaWhere stories live. Discover now