---------selepas bersiap untuk makan malam--------
Shasha p.o.v:
Aku turun tangga dari tingkat yang ketiga.Cuma bilik aku dan bilik Mr.Hamster je kat tingkat yang ketiga.Mummy dan daddy serta kakak sulung aku kat tingkat yang kedua.Tingkat yang paling bawah hanya untuk pembantu rumah kami,Mak Bibi dan Mak Jah.Semua family aku dan Mr.Hamster dah sedia meja makan.Aku tergesa-gesa turun ke bawah because I am late.hehe.
"Ha...sorang ni lambat betul bersiap.Semua orang dah tunggu ni."bebel mummy.(hobi mummy)
"Ye la,ye lah.Sorry."aku minta maaf seperti tak ikhlas.
Kami semua membaca doa sebelum makan.
".............."
"Amin....."semua berkata serentak.
"Ha...makan,makan.Jangan malu.Ini saja lauk kami,Dani.Sorry,sebab tak ada lauk yang enak."kata mummy kepada Mr.Hamster.
"Tak apa,madam.Lauk-lauk ni semuanya enak bagi saya.Saya tak memilih makanan.Saya akan makan saja apa yang dihidangkan.Janji bersyukur."kata Mr.Hamster.Kata-katanya itu tadi buat aku tersentuh dan melting.
"Bagus.Ha...dengar tu Shasha.Dani sepatutnya boleh jadi contoh tau.Shasha memang pemilih,Dani.Biasa lah anak bongsu.Manja sangat."daddy kata sambil memandang tajam kepadaku.Aku terlihat Mr.Hamster ketawa kecil.But it is alright.
"Shasha tau lah,daddy.Eh,bila kakak nak balik?(baru teringat akan kakak.hehe)"aku tanya sebab rindu dengan satu satunya kakak.
"Esok.Dia dengan tunang dia."jawab mummy
"Oh.Mum,hari isnin minggu depan Shasha dan Mr.Hamster terpilih pergi KEM Persatuan kat sekolah.So,kami cuti kat rumah cuma seminggu je.Ala.."aku kata.
"Oh.Bagus lah tu.Cuti seminggu pun bersyukur.Ha...rindu sangat dekat family ke?"mummy tanya.
"Mestilah rindu....."aku jawab dengan muka manja.
---------skip lepas makan malam----pukul 9.00 malam-----
Aku pergi di luar rumah untuk melihat permandangan indah di kawasan rumah.Aku duduk di tepi kolam renang sambil meletakkan kaki di dalam kolam tersebut.Lalu,aku mengelamun memikirkan keluargaku.
"Hai."tiba-tiba suara seseorang lelaki memanggil aku.Aku terus tersedar daripada mengelamun.
Itu ialah Mr.Hamster.
"Hai.Apa awak buat di sini?Awak belum tidur lagi ke?"sebenarnya hati tak nak cakap ayat ni tapi mulut yang terpaksa cakap.
"Ummm......saya cuma nak ambil angin segar sebab saya panas.hehe.Kalau awak tak selesa dengan saya,saya masuk dulu lah dan kalau saya mengganggu awak."dia kata lalu patah balik.
Sebenarnya,aku rasa sangat selesa dengan kau,Mr.Hamster.Tapi aku tak dapat tahan rasa nervous aku.So,aku kena membiasakan diri aku dengan kau.Sorry ye Mr.Hamster kalau saya tak buat yang terbaik untuk awak because I ........ You.
"Mr.Hamster!!!Duduk lah di sini.Sebenarya,saya tak bermaksud nak halau awak dari sini.Saya alu alukan.Jomlah kita berbual-bual sekejap."aku mengalu alukan Mr.Hamster.
"Ah....terima kasih,Shasha."kata nya.
------keesokan harinya-------
Dani p.o.v:
Whua.......skarang dah pukul 7.30 a.m.Ha.....dah lambat!!!!Mana tahu semua orang dah awal bangun axcept aku.Aku membuka pintu bilikku lalu turun ke tingkat demi tingkat.Nampaknya,sunyi saja.Semua orang belum bangun kot.Tapi makcik dah bangun.Aku pun tanya makcik.
YOU ARE READING
Perjalanan Cinta
Romance"Apa yang penting sangat kau nak beritahu aku ni?" "Ini kisah Perjalanan Cinta." "APA???!!!" Saksikan lah kisah perjalanan cinta Shasha terhadap orang yang disukainya.