Karar

13 3 0
                                    

"Oyuna ne dersin?"demişti Zeren Gurur'un gözlerine bakarak.

"Kaç yaşındasın Zeren ne oyunu bu yaşımızda?Daha büyümedin mi?"

"Yaa Gurur haydi bu oyun çok değişik?"

"Nasılmış bu oyun?"

"Birbirimize aşık olmaya çalışacağız.İlk aşık olan onu terkedecek.Nasıl?"

"Zeren biz kardeş gibi büyüdük.Ne aşkı ne oyunu."

"Hadi ama ."dedi Zeren kahverengi gözlerini Gurur'un mavi gözlerine dikerek.Gurur kardeşi olarak bildiği Zeren'e nasıl öyle davranacak aşık olacaktı.

Zeren ve Gurur 5 yaşından beri beraberlerdi.Aileleri çok yakın arkadaş olduğu için onlarda kardeş gibi büyümüş hep aynı okullara aynı kurslara aynı tatil yerlerine,kampa hatta aynı üniversiteye gitmişlerdi.Şimdi ikisi de hukuk okuyordu.Zeren avukat Gurur savcı olmak istiyordu.Zeren ruhu hala çocuk gibiydi,Gurur onun yanında daha olgun ve ağırbaşlıydı.Zeren her aklına gelen şeyleri yaptığı için Gurur onu asla yalnız bırakamıyordu.

"Gurur var mısın?"

"Yokum Zeren."

"Neden ama ben şimdiye kadar aşık olmadım."

"Zeren belki zamanı gelmemiştir."

"Oyun oynayacağız işte ne tatava yaptın Gurur."

"Zeren ben yokum."diyerek Gurur ayağa kalktı.

"Nereye Gururrrr.." diye seslendi Zeren.Kantinde tek başına kalmıştı. Umursamaz şekilde kahvesini içmeye devam etti.'Korkak işte.İlk defa bir şey istiyorum .Belki ilk değildir ama banane böyle yapmasına gerek yoktu.Bir de kardeş dedik.Bağrımıza bastık.'diye kendi kendine söylendi

Gurur,Zeren 'in ondan böyle bir şey istemesine şaşırmamıştı çünkü her zaman saçma şeyler isteyebilirdi. Gecenin bir yarısı Gurur'u arayarak sabaha kadar onu uyutmadığı bir sürü gece olmuştu.İlk okulda öğretmenlerine şakalar yapmak için bir çok kez Gurur'la kavga edip sonunda savaşı galip çıkıp,Gurur bir çok kez ona yardım ederken kendini bulmuştu. Ve daha nicelerini.

Gurur,Zeren'i her zaman sahip olmadığı kardeşi yerine koymuş.Onu hiç bir zaman üzmemişti.Zeren de Gurur'u hiç sahip olamadığı kardeşi yerine koymuştu.Ama bu aşk oyunu aklına nasıl gelmiş ve bir şey teklif etmişti.Gurur kararlıydı bu sefer onun isteğini yapmayacaktı.

***

Akşam olmuştu.Zeren oyunu Gurur'a söyledikten sonra onu hiç görmemişti.Böyle bir şey asla mümkün olmazdı.Çünkü Zeren'in sadece en yakın iki arkadaşı vardı.Beren ve Gurur'du.

Zeren Beren'i arayarak

"Beren nasılsın."

"Zeze iyiyim sen nasılsın okul nasıl gidiyor?"

Beren Zeren'in liseden arkadaşıydı.Lise de ikiside hukuk istiyordu.Ama aynı üniversiteye puanları yetmediği için Beren Akdeniz Üniversitesini kazanarak orasının hukuk fakültesini kazandı.

"Beren ben bir şey yaptım."

"İnanırım ne yaptın yine."

"Valla bu sefer çok küçük bir şey Zeze ."

"NE?"

"Ben Gurur'a aşk oyunu oyanayalım mı? İlk aşık olan gider dedim . Oda böyle bir şey olmayacağını dedi."

"Zeren sen çıldırdın mı?Siz kardeş gibisiniz ne aşkı ne oyunu."

"Ne yapayım Bere çok sıkıldım bu aralar belki saçmalamış olabilirim."

"Biraz mı Zeze ?"

"Tamam çok saçmaladım.Sabahtan beri onu görmüyorum acaba evine mi gitsem."dedi Zeren yaptığı konuşmaya pişman olmuştu.

"Bence de git Zeren gönlünü al."

"O zaman hadi görüşürüz."

******

Zeren Gurur'un evinin önüne geldiğinde cama taş attı.Onun kapı çalış şekli daha doğrusu Gurur'a kızdırdığında kendini affettirme yolunun sadece başlangıcıydı.Gurur cama atılan taş sesini duyunca kapıyı açmak için aşağıya indi.

Gurur kapıyı açınca.

"Selam kankaların gülü."diyerek Zeren Gurur'un boynuna atladı.

"Selam deli Zeze."

"Oo bana deli dediğine göre barıştık."

"Tabi canım hemen barıştık zaten bu saçma sapan hallerine artık bir son vermeni istiyorum."

Gurur bu defa haklıydı. Zeren'in bu hallerini kontrol altına almalıydı.

"Hoş geldin yavrum."dedi Gurur'un annesi Zeze'nin Gamze Ablası.

"Hoş bulduk Gamze Ablam.Gurur'u azcık ödünç alabilir miyim?"

"İlahii kız al senin olsun.Nereye gidiceksiniz?"

"Yok Gamze abla Gurur bana küs şimdi barışmamız lazım."

"Ne yaptın kız yine küstürdün oğlumu?"

"Bak Zeren artık herkes seni tanıyor."dedi Gurur Zeren'e imalı imalı bakarak.

"Gamze abla aşkolsun yani.Böyle denir mi kalbimi kırdın."

"Kız şaka yaptım.Gurur'uda al çık hadi.Barışın."

Gurur ve Zeren evden çıktıktan sonra sahile doğru yürümeye başladılar. İkisi de suskundu. Zeren suçlu olduğu için Gurur haklı olduğu için. İlk söze başlayan Zeren oldu.

"Özür dilerim Gurur."

"Zeren bazen seni tanıyamiyorum. Çok saçma , değişik, çocukça ve şımarık davranıyorsun."

Zeren'in biranda yüz ifadesi değişti. Çünkü böyle bir tepki ve konuşma beklemiyordu. Zeren hemen yüz ifadesini değiştirerek"şımarık demek böyle düşünüyorsun Gurur. Peki özür dilerim. Bir daha şımarıkca davranmayacağım."diyerek yanından ayrıldı.

*****
Selam yeni bir hikaye yazmayı zaten istiyordum ve yazdım sonunda uç aydır istiyorum doğrusu. Bu yüzden yorum yaparsanız sevinirim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 27, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Zamansız Gidiş #wattys2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin