Kapitel 1.

174 5 1
                                    


  Jeg gik ned af gangen mod klassen, det var den fjerde skole indenfor det samme år.Jeg kom til døren og tog fat i håndtaget. Jeg kunne lugte blod, for jeg var vampyr. Jeg trak vejret og talte til ti og åbnede døren, Alles ansigter så mod mig. Jeg kiggede rundt i klassen før læreren sagde "Du må være den nye elev Lilly?"Jeg nikkede.Hun gav mig 2 bøger og pegede hen mod en plads ved siden af en dreng. Jeg lugtede efter, han lugtede ikke som de andre, det var en anden duft. Jeg lagde min taske på gulvet og satte mig på stolen. Jeg kiggede ud af øjenkrogen over på drengen, og så at han kiggede på mig.Timen gik langsomt. Jeg sad og vippede frem og tilbage på stolen, blodet var ved at styre mig. Til sidst rejste jeg mig og løb ud af klassen og ud på toilettet og satte mig ind i en bås.Der gik lidt tid "Er du okay?" Det var en drenge stemme."Det her er pige toilettet og jeg har det fint.""Er du sikker?"Jeg åbnede båsen "Helt sikker, jeg skulle bare have noget frisk luft."Det var ham jeg sad ved siden af "Mit navn er August." Sagde han."Okay, men vi må hellere komme tilbage til time."Jeg skulle til at gå forbi, da han tog fat i min arm "Hvad der galt med dine øjnene?"Jeg tog hænder op foran dem og mærkede efter inde i min mund mine vampyrtænder var også kommet frem.Jeg prøvede at trække armen til mig men han var for stærk "Jeg fik bare noget i øjnene?"Denne gang slap han mig "Jeg kender din hemmelighed."Jeg vendte mig om "Hvad?" Alt var heldigvis forsvundet."At du ingen venner har og at det er hårdt at flytte.""Præcis."De sidste timer gik hurtigt. Jeg tog hjemad, da jeg næsten var hjemme genkendte jeg den duft August havde. Han var en varulv, og i det samme hørte jeg ham råbe bag mig "Lilly!"... Jeg drejede hoved og så ham komme mod mig. Jeg drejede halt om på hælen og løb mod skoven.Da jeg nåede skoven, brugte jeg vampyrspurt og jeg hørte August råbe "Lilly, jeg vil bare tale med mig!"Jeg råbte tilbage "Så fang mig!" Jeg løb alt hvad jeg kunne, det føltes som om jeg svævede hen over jorden da jeg løb.Indtil jeg blev væltede og jeg kunne lugte at det var August. Da han vendte mig om kom mine vampyrtænder frem, sammentidig med at hans varulvetænder kom frem "Hvad, jeg troede du var en varulv!"Jeg skubbede ham væk "Nej det er jeg ikke, kender du ikke din egen race. Jeg vidste du var noget, men ikke en vampyr.""Beklager." Han kiggede bagud og så tilbage "Jeg må ikke blive set sammen med en vampyr."Jeg himlede med øjnene. Da jeg ikke længere kunne se ham gik jeg det sidste styk hjem. Jeg åbnede døren og gik direkte ned i kældren og tog et glas blod og drak det. Bagefter gik jeg ovenpå. Jeg nåede lige ind i stuen da det bankede på. Jeg kiggede ud mod hoveddøren og gik så i mod døren. Jeg åbnede den lidt og så lidt mere og løb ud i armene på "Caroline!"Hun krammede også mig "Hvordan går det Lilly?""Fint, har lige fundet en varulv på min nye skole.""Hvad hedder han eller hun?"Jeg kunne mærke jeg rødmede "August.""Du kan lide ham."Hun ladede kysse munde af mig "Mit vampyrinstinkt siger at han er forkert og min menneske den siger han er den rigtige." Vi gik ind i stuen. Caroline og jeg var bedste venner og den eneste ven jeg havde fået hver gang jeg flyttede. Jeg flyttede hver gang fortiden indhentede mig eller at jeg kom til at tømme folk for blod. Jeg havde lovet at forvandle Caroline til vampyr, men jeg havde ikke gjordt det endnu.Vi talte i lang tid.Vi var begge helt optaget af snak da det ringede på, så vi fik begge et chok. Jeg kiggede op på uret og fjernsynet den var 23:41, hvem ville komme nu. Jeg gik der ud og da jeg åbnede døren så jeg "August?"...   "August hvad laver du her?""Hvem er det?!" Råbte Caroline indefra stuen."Hvem er det?" Spurgte August."En ven." Svarede jeg. "Men du bliver nødt til at gå. Jeg vil ikke snakke med dig."Jeg prøvede at lukke døren, men han satte foden i vejen. Jeg åbnede døren lidt igen "Hvad vil du?!" Sagde jeg hårdt."Tale med dig." Svarede han."Du sagde selv at du ikke måtte blive set sammen med vampyrer, så skrid." Jeg lukkede døren lidt "Vi ses i skolen alligevel."Jeg smækkede døren i. Bagefter gik jeg ind til Caroline og vi snakkede en time, før hun blev træt og fik gæsteværelset.Jeg gik en på mit eget værelse og skiftede til nattøj, det var en lyserød bluse med korte ærmer og sorte shorts. Jag lagde mig under dynen og faldt hurtigt i søvn.Da jeg vågnede lå jeg nede på gulvet. Jeg må havde faldet ned af sengen i søvne. Jeg skiftede bluse til en lang sort bluse med sorte gematcher.Jeg åbnede døren Caroline ledte efter morgenmad "Caroline jeg har ikke noget mad.""Nårhh nej, ups det havde jeg glemt.""Jeg kan løbe mod market og være tilbage om 5 minutter."Hun nikkede og jeg løb afsted i lyn tempo.Da jeg kom tilbage så Caroline fjernsyn, mens hun spiste pakkede jeg min taske. Bagefter gik vi begge mod skolen, hun gad ikke være alene i huset.Da jeg kom over på skolen, gik Caroline over og købte en sodavand fra en butik overfor skolen. Da jeg nåede døren for at komme ind til skolen, kom en hen til mig "Kender du August?""Ja, jeg går i klasse med ham.""Okay, vi ses vel.""Hvem er du?"Men han gik væk uden at sige noget. Jeg gik indenfor og skrev til Caroline at hun bare kunne komme.Jeg var henne ved mit skab og satte bøger ind, da Caroline kom. Vi gik sammen ind i klassen og så ham drengen der var udenfor, so. stod sammen med August og talte. August kom hen til mig "Lilly jeg går ud fra du har mødt Nick."...  

Modsat Blod. *Afsluttet*Where stories live. Discover now