'Macam mana dating semalam ok tak?'
Baru kaki nak menapak masuk office Aidil dah sergah kat muka pintu.
'Kalau ya pun bagilah i masuk dulu, banyaklah u punya dating, next time malas nak keluar dengan u lagi kalau u sorang tak pe ni tak u ajak si harris tu sekali malu i.'
'Sorrylah ok i tak buat lagi, nanti u datang office i ada benda nak cakap sikit.'
'Ok2, i pergi dulu.'
'Satu lagi, ada orang bagi u bunga kat atas meja u entah siapalah yang berkenan kat u sampai bagi bunga bagai, pergilah tengok siapa bagi, semoga cepatlah u tamatkan zaman bujang u tu, adalah orang nak juga u nanti senang hati i nanti. hahaha.'
'Aidil u ni kuat membebel pagi-pagi buta ni, ok jumpa lagi i belum punch card lagi ni. later we talk ok.'
Ketika aku melangkah ke meja sejambak bunga yang penting bukan bunga ros tapi bunga dahlia. Nasib baik sebab aku tak suka bunga ros, tangkai berduri terluka nanti.
'Siapalah pulak bagi bunga ni, dah lah tak tulis nama.'
Tertiba chat masuk.
morning, i harap u suka, i tak tahu u suka bunga dahlia warna apa. Have a nice day.
-Harris.
Nak terjatuh fon bila baca chat tu. What! Harris yang bagi?? Dah kenapa mamat ni?. Siap bagi bunga lagi.
terima kasih tapi next jangan bagi lagi k, membazir duit.
Apa salahnya membazir pada orang yang kita sayang.
Amboi menjawab pulak dia.
Seminggu sekali aku akan dapat bunga dahlia daripada harris sehinggakan menimbulkan tanda tanya kepada officemate yang lain. Yelah kalau aku ni perempuan tak adalah pelik sangat akan tetapi aku ni lelaki. Ditambahkan dengan kesibukan aku dengan aidil menguruskan project yang bermasalah membuatkan aku lupa akan bunga tersebut.
Sehinggalah satu hari aku menghantar chat pada harris.
i nak jumpa u, urgent!. jumpa kat cafe seri bulan.
ok baby, see u there.
Aku harus hentikan memberikan harapan pada harris sebab aku tak punya hati pada dia. Jahatkah aku?.
Bersambung.....
YOU ARE READING
Dia Lelaki Sehangat Summer
RomanceDia Lelaki Sehangat Summer adalah kisah sambungan daripada ceriter pendek 'tajuk kecil' diantara dua lelaki yang bernama Harris dan Rayyan yang akan dapat anda ketahui secara terperinci permulaan bibit cinta mereka berdua, jalan ceriter cinta merek...