Ketika aku ingin bergegas keluar Harris menyapa aku.
'U nak ke mana?'
'I nak keluar sekejap ada urusan, i keluar dulu k.'
'Sekejap, i pun nak keluar juga, jom i hantarkan.'
'En Harris buat susah-susah je, mungkin kita pergi lain tempat.'
'Tak pe lah, tak elok bazirkan petrol, jom i hantarkan dalam masa yang sama dapatlah spend time dengan u lebih sikit.'
'Erk...ok2 dah jom.'
First time naik kereta Harris dan baru aku tahu kereta dia yang mana satu walaupun satu pejabat aku pun tak tahu ni kereta ni. Memanglah aku tak tahu dah pejabat ni banyak staff kau rasa tak kan semua nak ingatkan. Hahaha.
'U nak pergi mana dulu ni?.'
'I nak singgah bank dulu lepas tu pergi pejabat pttn nak bayar hutang.'
'Owh, ok, kalau semua peminjam macam u kan senang, dah pinjam bayar balik dapatlah digunakan oleh generasi seterusnya.'
'I kalau boleh nak bayar habis tapi tulah bayar berapa yang mampu je sebab i tak suka berhutang sana sini, kesian student sekrang ni tak dapat pinjaman 100 % macam tu. Dengan ekonomi negara kita lagi, harga yuran makin lama makin naik boleh beli sebijik kereta.'
'Tu lah pasal, ok dah sampai i tunggu dalam kereta k.'
'Ok, tunggu jup.'
Selesai sudah urusan aku dengan harris, padahal dia jadi driver je ingatkan dia nak beli barang ke apa rupannya saja je nak jadi drive aku. Ala sweetnya boleh buat laki macam ni kan.. Tapi entahlah macam tak ada rasa apa-apa didalam hati pada harris.
'U kena belanja i ni, dah jadi driver u hari ni.'
'Boleh je, u nak makan apa? bila u free, u cakap je k.'
'I tak nak makan tu semua i nak yang lain.'
'U nak apa en harris?.'
'Betul ni u nak tahu.?'
'Yup, kalau u tak bagitahu macam mana i nak belanja u kan.'
'I nak u belanja cinta dengan i, boleh?'
'Erm..u buat i terkelu nak cakap apa.'
'Hahahaha, i harap u faham maksud i.'
Aku memandang ke muka harris dan dia buat muka selamba macam tak ada apa-apa. Aku yang dah merah pipi kat sebelah dia ni. Biar betul mamat ni.
Bersambung...
YOU ARE READING
Dia Lelaki Sehangat Summer
RomanceDia Lelaki Sehangat Summer adalah kisah sambungan daripada ceriter pendek 'tajuk kecil' diantara dua lelaki yang bernama Harris dan Rayyan yang akan dapat anda ketahui secara terperinci permulaan bibit cinta mereka berdua, jalan ceriter cinta merek...