"harris siapa tu?."
"yang mana, yang baru cakap dengan I tu ke?."
"yup, siapa tu?."
"owh, nita staff baru kat HQ."
"I see...patutlah I tak kenal."
"napa u? jelous ke?."
"adalah sikit daripada tak ada, u jangan nak mesra-mesra sangat k."
"hahahahaha..sayang juga u kat i kan."
Mahu tak jelous punyalah mesra harris berborak dengan nita siap ketawa bagai. malam tu juga aku tanya dekat aidil siapa si nita, baru masuk kerja dah rapat dengan boss macam tu. cemburu sikit je tak banyak pun.
"aidil, u kenal nita?."
"nita?. tak silap I dia staff baru kat Hq kan."
"yup,semalam I nampak dia berborak dengan harris macam dah lama kenal, tak macam boss dengan staff pun."
"harris tak ada cakap apa-apa ke pasal nita?."
"dia cakap nita tu staff baru tu je,napa?"
"harris ni pun satu dah, sebenarnya dia dengan harris tu sepupu sepapat tu yang nampak rapat tapi tak semua orang tahu kecuali I tu pun harris yang cakap kat i. u jealous ke?."
"erm...patutlah rapat...tak ada maknanya I nak jealous bukannya I ada apa-apa pun dengan harris. ok lah i nak tidur bye."
Hari tu Harris ajak keluar makan malam, pada mulanya aku malas nak pergi tapi dia banyak kali mendesak dan ada hal penting katanya maka aku pun pergi.
Lepas makan malam dia ajak aku berjalan di tepi jeti sebab pemandangan kat situ cantik dengan bangunan yang tersengam indah di hadapan jeti diterangi lagi cahaya bulan pada malam itu yang dapat terlihat di permukaan air di jeti.
"rayyan, I ada benda penting nak cakap dengan u."
"apa dia?." sambil aku memandang kearah dia.
"I love you, saya cintakan awak rayyan." mata dia menusuk kemata aku.
"erk....awak pasti???"
"saya pasti sangat. saya dah tersuka dan jatuh cinta pada awak sejak terpandang awak pertama kali di pejabat. awak ada sesuatu yang membuatkan saya tertarik untuk kenal dengan awak lebih dekat. saya cintakan awak sangat-sangat."
"tapi harris, saya minta maaf, saya tak boleh nak terima awak."
"tapi kenapa rayyan, saya ni buruk sangat ke teruk sangat ke sampai awak tak boleh terima saya??."
"bukan macam tu harris, awak tak akan faham."
"bagi tahu saya kenapa awak tak boleh terima saya, apa sebabnya."
"betul awak nak tahu ni harri?."
mata kami bertembung, harris berkerut dahi memandang kearah aku. seoleh meminta penjelasan daripada aku.
bersambung....
YOU ARE READING
Dia Lelaki Sehangat Summer
RomanceDia Lelaki Sehangat Summer adalah kisah sambungan daripada ceriter pendek 'tajuk kecil' diantara dua lelaki yang bernama Harris dan Rayyan yang akan dapat anda ketahui secara terperinci permulaan bibit cinta mereka berdua, jalan ceriter cinta merek...