Frodo ve beraberindekiler Gri Limanlardan Aman'a doğru açılmışlardı. Sonrasında olanlar hakkında bilgi vermek için Tolkien'in kaleminden yazılanlara şöyle bir göz atalım.
#Gondor hesabıyla 3021, Shire Hesabı 1421(3. Çağın son yılı):
- Gandalf ve Frodo, Bilbo ve 3 Yüzük taşıyıcısıyla Batı'ya yelken açar.
-Samwise'ın kızı Elanor doğar.
(GH. 3022, SH. 1422= 4. Çağ 1. Yıl)
!!!Bundan sonra 4. Çağ hesabıyla devam edicek.
#2# Samwise'in oğlu Frodo Gardner doğar. Adelard Took ölür.
#4# Sam'in kızı Rose Gamcee doğar.
#6# Kral Elessar (Aragorn) insanların Shire'a girmesini yasaklayan bir yasa çıkartır ve Shire'ı, Kuzey Asası koruması altında özgür bir ülke ilan eder. Samwise Gamcee ( Shire'da) Belediye Başkanı seçilir.
Sam'in oğlu Merry Gamcee doğar.
Peregrin Took (Pippin) Elmas ile evlenir.
#8# Sam'in oğlu Pippin Gamcee doğar.
#9# Peregrin'in oğlu Faramir Took doğar.
#10# Sam'in kızı Altınbukle doğar.
#11# Saradock Brandyback ölür. Meriadock Brandyback Erdiyar'ın Lordu olur.
#13# Paladin Took ölür. Peregrin Took Reis olur. Samwise yeniden Belediye Başkanı olur.
Kral Elessar Merry ve Pippin'i Danışmanı yapar.
#15# Kral Elessar Brendibadisi Köprüsünde dostlarıyla buluşur. Efendi Samwise'a Dünedain Yıldızını verir. Elanor Kraliçe Arwen'in Şeref Nedimesi olur.
Gloin ölür.
#20# Efendi Samwise 3. kez Belediye Başkanı seçilir.
#21# Sam, karısı ve kızı Elanor ile Gondora gider ve orada bir yıl kalır.
#27# Efendi Samwise 4. kez Belediye Başkanı seçilir.
#30# Elanor, Irak yaylalardan Greenholm'lu Fastred ile evlenir.
#31# Irak yaylalardan Kule Tepelerine kadar olan kısım Kral tarafından Shire'a verilir. Birçok Hobbit buraya yerleşir.
#33# Elanor ve Fastred'in oğlu Elfstan Fairbairn doğar.
#34# Prens İmrahil ölür. Oğlu Elphir Dol Amroth Prensi olur. ( İmrahil, Yüzüklerin Efendisi'nde Pelonnor Savaşında Kral'ın yanında savaşmış ve çokça yardım etmiş Dol Amroth Prensidir.)
Efendi Samwise 5. kez Belediye Başkanı seçilir. Onun ricasıyla Reis (Pippin), Fastred'i Batısınır Vekilharcı yapar. Fastred ve Elanor Kuletepeleri'ndeki Altıkkulelere yerleşirler ve nesiller boyu orada yaşarlar.
#41# Efendi Samwise 6. kez Belediye Başkanı seçilir. Frodo Gardner'in oğlu Holfast Gardner doğar.
#42# Faramir Took, Samwise'ın kızı Altınbukle ile evlenir.
#43# Bu tarihte Aragorn'un oğlu Eldarion dünyaya gelmiş olabilir.
#48# Efendi Samwise 7. ve son krz Belediye Başkanı seçilir. Görev süresi SH. 1476'da, 96 yaşındayken sona erer.
#55# Sam'in Başkanlıkta son senesi.
#57# Prens Elphir ölür. Oğlu Alphros Dol Amroth Prensi olur.
#61# Yıl ortası gününde Efendi Samwise'ın karısı Gül Hanım ölür.
Eylül 22: Samwise Çıkın Çıkmazı'ndan ayrılarak Kule Dağları'na gider. Kırmızı Kitabı Elanor'a verir ve kitap bundan sonra Fairbairnlerin gözetiminde olur. Elanor'un anlattğına göre Samwise Kuleleri aşarak Limanlara gider ve Son Yüzük Taşıyıcısı böylece denize açılır.
#63# Baharda Rohan'dan Erdiyar'ına Kral Eomer'in Efendi Meriadock'u görmek istediği haberi gelir. Efendi Meriadock o sıralar yaşlı (102 yaşında) fakat hala sağlıklıdır. Dostu Reis ile (Pippin) görüştğkten sonra görevini ve servetini oğullarına bırakır ve Rohan'a gider. O sene Kral Eomer ölürken Lord Meriadock yanında olur. Elfwine Rohan'ın 19. Kralı olur. Merry ve Pippin Gondor'a gider. Pippin Kırmızı Kitabın bir kopyasını Minas Tirith kütüphanesine koyar. Son yıllarını Minas Tirith'te geçirirler. Öldüklerinde Gondor'un ulularının yanına, Rath Dinen'e gömülürler.
#73# Eomer'in eşi, Elfwine'in annesi Lothiriel ölür.
#80# Tepeli Harding doğar.
#82# Faramir ölür. Oğlu Elboron, Gondor Vekilharcı ve İthilien Prensi olur.
#91# Dwalin ölür.
#95# Prens Alphros ölür.
#103#Eomer'in oğlu Elfwine ölür.
#120# Kral Elessar ölür. Oğlu Eldarion Birleşik Krallık Arnor ve Gondor Kralı olur. Legolas İthilien'de bir gemi yapar. Anduin'den denize doğru açılır. Denilir ki Gimli de Legolas'ın yanında gitmiş ve bu vakitten sonra Orta Dünya üzerinde Yüzük Kardeşliği'nden kimse kalmamış.
#121# Leydi Arwen Lothlorien'e gider. Kışın Cerin Amroth'da ölür.
#150# Khazad Dum 7. Durin tarafından alınır.
#172# Reis'in kitabı tamamlanır.
#185# Samwise Gamcee'nin varisi Tepeli Harding ölür.
#220# Eldarion'un bu zamana kadar hüküm sürdüğü söylenir.Hikayemiz; Kral Elessar'ın ölümü ve oğlu Eldarion'un tahta geçmesiyle başlar.
Eldarion'un çağını ve yakın tarihini, Tolkien'in yazdığı kronoloji uyumuna, aynı zamanda mekan unsurlarına dikkat ederek işleyeceğiz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Middle Earth
Fantasía********** Kral Elessar öldükten sonra oğlu Eldarion Gondor'un yeni Kralı olmuştu. Orta Dünya üzerinde birçok topluluk gelişmekte idi. ********** Krallık o kadar büyümüştü ki Kral Eldarion'un hakimiyeti güçleşmeye başlamıştı...