Kocaman bir hayat var önümüzde. Nereye gideceğini, sonunun nasıl olacağını bilmediğimiz bir hayatı yaşıyoruz hepimiz.
Evet, belki biraz da olsa kendimiz yönlendiririz hayatımızı ama tam olarak yönetemeyiz hiç. Hiç kimse bunu yapamaz.
Hayat çok garip.
Bazen geceleri
gök yüzüne bakar sıkıntılarımızı aklımıza getiririz.Gündüz dökmediğimiz yaşları dökmeye başlarız. Haykırmak isteriz fakat haykırışlarımız gecenin karanlığında birer birer boğulur ve hiç kimsenin duyamayacağı bir şekle gelir.
Bazense bakarız gökyüzüne, yüzümüzde kocaman tebessümle. Sevgi dolu, aşk dolu. Severiz hayatı, "Çok güzel," deriz.
Şükrederiz yaradana. Yıldızlara bakar, bizi mutlu edecek şeyler düşünürüz.
O kadar mutlu oluruz ki, yıldızlar gülümsememizle beraber sanki daha çok parlar.
Hepimiz farklı hayatlar yaşıyoruz. Bazen yaşadığımız hayatların ortak yanları olabiliyor ama yer yüzündeki tüm insanların hayatları farklıdır aslında.
Herkesin ortak mutlulukları, ortak dertleri olabilir.
Neden hep dertleri sevinçlerden daha çok düşünüyoruz?Onlara daha çok vakit ayırıyoruz?
Dertleri çok düşününce de belki sevinç bize küsüyor, tebessüm yüzümüzü terk ediyordur.Evet bazılarınızın kulağına söylediklerim komik geldi değil mi? Gelmesin bence. Çünkü tam da öyle.
Beynimiz neye adapte olursa onu çok düşünür, diğer şeyi unutur. Hep dert, hep göz yaşı. Kendimizi boşuna üzüyoruz.
Çünkü biz mutlu olmak için yaratıldık. Her daim de mutlu olmamız lazım. Hayata nasıl bakarsan öyledir.
Tebessümle bak, o zaman hayat sana en güzel tebessümünü yollayacaktır.
Hayat sana güldükçe o kadar mutlu olacaksın ki, inanılmaz duygular yaşayacaksın.
Seni üzen şeyleri bırak; eşyaları, anıları, hatta insanları.
Hatta, "Kuranı Kerim" kitabımızda bile, "Sana zarar verecek şeyden uzak dur," yazıyor.
Bu ne demek bilmiyor musun?
Yukarıda söylediklerim işte.Sen her şeyin en iyisine layıksın. Tanrı seni mutlu olmak için yarattı.
Problemin mi var?Kimin yok ki? Kimin derdi yok, söylesene. Dışarıdan herkes mutlu görünür. Peki, herkes dört dörtlük hayat mı sürüyor? Hayır, herkesin problemi var.
Bir insanın problemini düşün. O insan, bu problemi düşünüp "Keşke öyle olsaydım da mutlu olsaydım," diyor.
Sense onun problemini yaşamıyorsun ve o istediği şey sende var. O zaman, onun yaşadığı problemi yaşamadığını düşün ve mutlu ol.
Çünkü senin öyle bir problemin yok. Evet, mutlu ol.
Gördün mü? Mutlu olmak çok kolay aslında.Bu dünyada en kolay şey nasıl hissettiğini kontrol etmek aslında. Şaka yapmıyorum evet, en kolay şey o.
-Benim adım Onur. Çok dileğim yok aslında sadece bazı şeyler istiyorum.
Hayır, herkesin istediği gibi oyuncak veya sinemaya gitmek değil benimki. Herkesin aksine bir ekmek parçası istiyorum yemeğe. Sadece ekmek...
Senin yemeğe ekmeğin var değil mi?
Karnın tok. Düşün aç olanları, onların isteği o. Peki senin varken neden mutlu olamıyorsun?
Hata yapıyorsun değil mi?İşte şimdi mutlu ol. Bazı insanların sahip olduğu problemlere sen sahip değilsin çünkü. Mutlu olmayı hakediyorsun güzel insan.
~
Mutlu ol ❤️
Bayan:Psikolog A
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Psikolog: Bayan A
Fiksi UmumBir derdin var, herkesin olduğu gibi senin de var. Kararsızsın. Bir konu var, lakin sen hangi yöne gideceğini bilmediğinden kararsızsın. Ve hiç kimseye anlatamıyorsun bunları, anlatsan bile kimse takmıyor seni. Ne yapacağını bilmiyorsun, kararsızlık...