'KRISTINA !!!!!!!!!!!!...." jerit aku.....yelah sape x geram kalau name kau kene main..
Meh sini sis nak cite kat korang mcm mana aku boleh marah gile kat Kris tu....mula-mula tu kitorang pegi lah dewan terbuka sbb kelas kitorang dgn kelas B mmg selalu gabung kelas kalau masa BI....maklumlah cikgu x cukup....tapi itu bukan alasan untuk kitorang belajar....Cikgu selalu ckp ..... "Kamu sebagai pelajar KRK harus menunjukkan contoh yang baik, keputusan yang cemerlang....kalau setakat B, C, D,E... baik korang masuk je kelas biasa....Korang sepatutnya bersyukur kelas korang ni ada aircond...private lagi tu....jadi jgnlh menyia-nyiakan harapan cikgu2 kat sini ok" begitu lah ceramah yang disampaikan oleh cikgu BM kitorang...ouh ya....lupa nak terangkan....KRK tu bukan kumpulan kongsi gelaplah tapi... KELAS RANCANGAN KHAS....bukan pulak untuk org2 khas.... ade jugak banyak kat malaysia ni.... tapi ade beberapa sekolah je ade krk..Back to our story.... masa tu kitorang duduk lah same2...aku ngan Kris memang kawan rapat sejak form 1 lagi....jadi kitorang suka duduk kat meja tu 2 orang je...even meja tu ada 10 kerusi x de org nak duduk ngan kitorang bkn sbb benci tapi kitorang bedua ni SPEAKER.... kalau dah ketawa x ingat dunia....
Jadi bile c Rizal tu datang dia tu suka duduk berhadapan ngan muke aku...tapi x lah semeja kan...then , tiba2 teacher ckp kitorang kene duduk daalm kumpulan......GOSH!!!! aku malas lah...dahlah kat group aku ada c FAUZIE poyo tu....urghhh....geram sis tau... dahlah baru pindah ..memang sbb aku jugaklah kitorang satu kumpulan sbb masa dia baru masuk haritu...serius hensem gile wei....trus aku pun ckp ngan teacher aku nak satu goup ngan dia...tapi kene tunggu lagi 2 minggu sbb minggu depannya tu kitorang ada exam....tapi ntah macam mana aku boleh TERbenci kat dia... tulah sampai sekarang aku menyesal sangat kenapa aku gedik masa tu..kebetulan pulak Kris satu kumpulan dengan c Rizal tu....dahla kitorang punye meja bedepan je..aih....lepas tu Kris tu mulut dia gatal then dia mulalah bercakap ngan Rizal...
" Rizal, aku nak tanye boleh?" Rizal hairan ngan suara manja Kris tu .... dia jawab selamba je
"Tanyelah..." sambil membuat kerjanya...
"Ko suka sape.... ko suka Asyalie ke?...ko ckp je aku x bagitau sape2...janji....." kata Kris..
"Ok lah...tapi janji jgn bagi tau k....mmg aku suka dia dari dulu lagi...sebelum dia kurus & putih lagi aku memang dah syok kat dia.....dahlah pandai masak, comel, tapi skarang ...... dia dah berubah"
"Rizal, janji aku x buat ape yang aku ckp tadi.." gelabah gile Rizal mase tu...
"Asya!!!!! Rizal syok kat kau wei....dia bilang dari dulu lagi!!!" serentak semua org kat situ mengujuk aku.....urggg...kureng punya Kris..... kalau aku dapat aku cincang 18 juga budak ni...
Aku punn pura2 rapat ngan c Fauzie tu....sengaja malas nak layan drg semua tu....aku pun mmg agak blushing lah sbb sebenarnya pun aku dah lama syok kat c Rizal tu tapi malas nak bagitau...nak mampus ke apa.....dahlah dia tu banyak fan urggg .....mmg x boleh dinafikan...dahlah dua2 "pan asia" ..... Rizal kacukan Spain , Fauzie pula kacukan England... tapi tulah....... aku syok kat Rizal tu....dahlah dia layan aku bagus....x la poyo mcm c Fauzie....tapi satu yang aku geram ngan c Rizal ni....kalau aku bagitau dia yang ada orang kecam aku sbb rapat ngan dia .....bkn dia nak percaya..... geram tau tak...sampai bebuih jugaklah mulut aku ni dok cakap bende yang same.......
KRINGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yes....akhirnya aku boleh pulang....sbb hari ni x da extra class lagi pun hari jumaat balik awal.....Aku , Kris , Fauzie ,Rizal.... dah janji nak keluar same2....saje je kitorang nak hilangkan stress.......x lame lagi SPM....jadi saje je nak hilangkan stress....jam 11 kitorang balik...then janji jam 1 .... drg ambil aku kat umah....bertuahnya aku dapatkawan cam diorang...kene layan macam princess wei.......Hari ni tergerak pulak hati pakai dress hitam then pakai kemeja kotak2....x yah butang...kan sekarang dah trend x yah butang...then pakai shawl hitam....oiii terbakar lah lemak2 aku kepanasan.... tepat jam 1 petang aku turun drg dah ada..... aku salam mama ngan papa then.....babai wa gerak lu pape roger....hahaha.....betuah punya Asya...
masuk je dlm kete...drg suruh aku duduk dpn sbb Rizal drive thenn blakang pun dah penuh sbb ada dua ekor monyet terlepas.....duduk kat situ....kebetulan pulak Rizal pakai baju kotak2....warna sama pulak tu..
"wei, ko ni lah....knp pakai baju macam ni.....kan dah same dahh....ko tunggu jap aku tukar baju jap..." kata ku
"ehhhh....ko x yah nak ngade.....dahlah besiap lambat..ko ingat ko princess kitorang nak tunggu..dahlah kitorang dah ade kat sini dari pukul 12:40....penat tau tak tunggu kau !! lagi satu biarlah baju kite same...kite kan sweet..." bebelnya membuatkan aku sakit telinga...
"eh ,,, Zal ko ni kalau cakap....pot pet pot pet....macam nenek2....eleh..mmg aku princess..sweet konon....ni sweet kau...!!!" aku menunjukkan sebuah buku lima yang digemari ramai......cehh.. x lah jugak...
setelah lama kami berperang mulut akhirnya sampai juga ke destinasi....
"KOREAN FOOD HEAVEN".( x wujud author sembarang je).....aku pun x pernah dengar ni kitorang pegi sebab Kris yang cadangkan.....maklumlah family dia kan seeeeeemua gila K-POP... kalau family aku yang pompuan je lah...yang lelaki urghhh......x habis2 kan drg punya jiwang............
kami pun order satu big bowl JAJANGMYEON, TTEOKBEOKKI, YACHAE-HOTTEOK untuk dessert pulak kitorang order PATBINGSU dengan INJEOLMI.... aku pun tak tau apa yang dia cakap tu tebelit jugak lah lidah tengok menu dia....tapi jgn risau semua sini HALAL... sedap pulak tu.....kitorang pun makan makan and makan.....tibe2 aku nampak lah phone Rizal.....IP 6 gitu...aku pun ambik pastu senyum je kat dia...selfie banyak2 biar full memory dia...padan muka..bile aku cek2 gambar dia hensem gila wei... kebetulan kat kedai tu main lagu korea2 je...aku pun apa lagi....nyanyi lah....x sedar pulak Rizal tengah rakam aku nyanyi ...aku pun diam dan bersuara
"Ade orang tu kan dia dah fangirling kat aku....hahah....aku tau aku cantik x pe akak faham..." punya Rizal tekejut bile dia tau yg aku tau dia tengah rakam aku.....hahaahah....kecut jugaklah muke dia masatu.....hahahahahahaha....
"ha'ah aku tengah rakam sbb bkn selalu dengar gajah comel nyanyi ...lagu korea pulak tuu" balasnya......
eih dia ni lah.....kureng betullah..... taulah syok kat aku...tapi x yalah panggil aku gajah...habis dia tu ape....!!!!!!!
YOU ARE READING
KAU AKU PUNYA LAH!
Teen Fiction"Rizal, ko ni aku dah cakap banyak kali kann ....jgn lah suka buat aku marah"- asyalie "Asya, akuu x sengaja wei... jgnlah marah aku lama-lama...nanti aku nak gaduh ngan sape?"-rizal Selepas seminggu DIA pujuk aku tapi aku sengaja x nakk layan ... s...