ting! ting! phone aku bunyi...aku tinguk and buka whatsapp aku.....Rizal mesej...
Rizal: Assalamualaikumm princess, belum tidur lagi ke? kalau belum saye nak tanye satu soalan boleh?
Asya: Waalaikumsalam eh, ko jgn nak princess bagai...ye belum lagi ni...ape ko nak tanye...tapi jgn pelik2 ehh
Rizal: ok ok....jgn lah marah dah mlm niee.....aku nak tanye.....yg ko ckp dlm kete tadi tu aku ke?
Asya: knp ko nak tau, bkn kau syok kat Ixara ke?
Rizal: eh taklah, tu aku bagi2 harapan jelah....habis tak kan lah aku nak ckp aku x suke dia dpn2.....knp ko jeles ehh???
Asya: tak ada maknanya aku nak jeles......tapi kaku nak tanye knp ko nak tau sangat....???
Rizal: yelah tu......aku nak tau sangat sbb aku boleh rase yg kau pun sukekan aku jugak....tapi tak tau lah betul .....aku harap betullah, kalau tak ......ko faham jugak kan....
Asya: ye aku pun suke kat kau..........
aku pun terus menamatkan panggilan tersebut ......... malu gila kot....tapi aku harap takde org taulah...kalau setakat Kris tu aku x kesah sangat sbb......no secret between us......aku berahsia dia mesti tau and kalau dia berahsia aku mesti tau...aku pun tak tau lah knpe...?? dia couple pun aku sorang je tau even abang dia sendiri pun dia x tau ok.......urggg....serabutnya kepala aku..knp lah aku berani sangat nak mengaku....sepatutnya aku dengar cakap mama.... mama kata...kalau suka org tu diam2 je...biar kita je yang tau kecuali org tu kita boleh percaya.... powerkan ayat mama aku.....tapi itulah yang aku buat selama 4 tahun 3 bulan 17 hari di sekolah ni.......aku x pernah x suke kat dia....even ada org sendiri cakap diorang suka kat aku... aku try untuk suka drg tapi tak boleh ....aku x boleh nak tipu perasaan aku sendiri ye aku suke dia....!!!!!!!! nasiblah dia kelas B aku kelas A.....x jugak aku nampak muka dia setiap masa..
ting ! ting!.... aku tengok skrin phone aku....dia lagi...malas la aku jawab.....malu lah...lepas dah 17 mesej last2 dia send audio...aku pun bukalah.... yelah nak dengar jugak ape bende dia nak ckp..... sekali aku buka....ahhhhhhhh....maigad......
mengapakah kita selalu berjauh hati,
selalu sendiri dan terasa hati,
apakah kita tak sehaluan lagi,
berat bagiku berat bagiku,
hai princess, prince charming awak nyanyikan ni khas untuk awak tau... mesti awak tekejutkan mcm mana saye boleh tau dari mana saya tau lagu fav awak ni kan... Kris yang bagi tau...and one more thing memandangkan awak dah jujur ....saya pun nak jujur...... sebenarnya dah lama saye tau yang awak suke saya....masa awak belum jadi kurus & putih lagi saye dah suke awak sbb apa......
habis macam tu je.....ahhhhhhhhh.....akak x boleh lah knp and mcm mana dia boleh tau ni.... mak aii....betambahlah sepuluh inci malu nya ni.....aihh....x leh jadi ni......tapi dah jadi...takpa lah asalkan dia dah tau and aku pun tau perkara yang sebenar.... tapi macam mana Isnin ni.. dahlah dia yang ambik aku pi skola.....papa x da.....24 jam...biaselah, polis....x pe kite biarkan je.. aku pun terus berlari ke billik mama.... aku xleh tahan lah.... x tau macam mana nak control this feelings..... aku pun pegi kat mama and mula lah manja aku.....
"mama............" rengekku..
"dah knpe malam2 ni...tak tido lagi ke...?" mama tanya..
"mama.....mama nak tau tak Rizal tau yang Asya suke dia dari form 1 lagi and dia pun bagitau Asya yang dia suke Asya sebelumm Asya jadi macam ni.....macam mana ni mama .... malu lah Asya.....macam mana Asya nak hadap muke dia nanti..." luahku
"hhahaahaa....mama dah taulah....Rizal dah bagi tau semuanya kat mama.....and masa Asya form 1 dulu dia pernah bagi tau mama yang dia suka kat Asya...tapi masa tu kan korang kecik lagi....jadi mama pun jumpelah mak Rizal....rupenye.....mak Rizal tu bestfriend mama..... dia dari spain" belum sempat mama cakap aku da menyampuk
"what?!!??!!... mama kenapa x bagitau....and spain...wow.....amazing..mama cite lah lagi..."
"tengok tu menyampuk lagi.....mama dia tu masa mengandung lagi kitorang dah kenen kan korang......dah tu kebetulan pulak korang lahir pada masa yang sama....serabut jugalah papa and uncle mase tu......hahah....btw mama dia tu bestfriend mama...tulah kitorang rapat namanya LAILA ASSYUGRA cantikkan nama tu,,husband dia orang spain name dia... MICHEAL EDWARD ..... mama ade juga" panjang lebar mama cakap aku menyampuk lagi...
"Okay mama that's all Asya masuk dulu ....bai ma....gudnite ma....i love you...." aku pun keluar
"betuah punya budak...niite.....ehhh Asya.... buat biasa je tau." teriak mama
aku pun masuk kat bilik....aku masih tertanya2 knp dia suke aku sejak aku belum kurus & putih lagi.......ye mesti korang nak tau kan .....sebenarnya dulu aku gemuk ,hitam and tak pandai jaga diri.....sampai one day...masa tu akhir tahun form 2 ...aku kene buli teruk oleh sekumpulan pondan x guna....nasiblah hari tu hari last skola......banyak sangat drg carut aku sampai aku x tahan sampai aku terfikir nak bunuh diri kot...starting from that day....cuti panjang tu aku x ikut mama ngan papa pi holiday...aku duk kat umah je ngan bibik aku.... aku cuba macam2 cara and aku beli lah produk pemutihan, pengurus, slimer lah.....tapi alhamdulillah berkesan..... aku cuba tu dalam sebulan lebih jugak lah then turun 25kg....berat aku daripada 65 pegi 40...puas hati jugaklah and itu baru bahagian kurus...kalau putih pulak...aku jaga sangat kulit ni...sakit tu mmg sakit tapi apa boleh buat....BEAUTY IS PAIN......berhasil jugak....bila bukak skola masa form 3....tekejut gila drg semua sampai2 cikgu2 pun tanya jugak lah....and now sekarang form 5 aku masih menjaga badan dan kulit .....tak lah sampai makan salad tu....hello aku ni pun jenis telan je apa yang aku nampak.....itu lah pengalaman yang paling sakit pernah aku rasa....tu lah sekarang aku selalu backup org gemuk and hitam sbb aku faham perasaan macam mana rasanya apabila dihina.....sakit gila weii....yang palik lawak apa......banyak gile org nak ajak aku couple ngan diorang..hhahaha...drg ingat aku nia apa...tagune betul...tapi yang aku nampak layanan yg x pernah berbeza tapi makin baik layanannya ngan aku....Rizal....even aku gemuk dulu pun dia masih layan aku dgn baik...and aku bertambah, tambah tambah tambah melting ngan dia....
TAK PERNAH TAK SUKA......
YOU ARE READING
KAU AKU PUNYA LAH!
Teen Fiction"Rizal, ko ni aku dah cakap banyak kali kann ....jgn lah suka buat aku marah"- asyalie "Asya, akuu x sengaja wei... jgnlah marah aku lama-lama...nanti aku nak gaduh ngan sape?"-rizal Selepas seminggu DIA pujuk aku tapi aku sengaja x nakk layan ... s...