KAPL 2

26 1 0
                                    

"Asya!!!!" mama jerit

"knp ma...teriak2 bagai....Asya x pekak lagi mama" aku berkata pelan

"ni haaa... kawan kamu datang ...x yalah lama sangat kat atas tu hai..." mama rimas ngan aku

"ok ok..Sya tengah turun ni...."

turun je kat tangge aku nampak satu sosok badan.....haaaaaa!!!!! Rizal.... mak aih.... cepat2 aku naik ambil tudung main masuk aje.... fuhhh....kalau tak.....free2 dia kene kawin ngan aku nanti...hehe gak aku come dia hensem.....nanti dpt baby mesti......aihhh....astagfirullahhalazim .....Asya2....knp pikir mcm tu.....

Aku pun berjalan menuju kepanya ...... tekejut gila aku dia ketawa berabis...

"ehh, yang kau ketawa ni pahal.....takde bende lucu okay....ahhh...ko dtg kenapa?!" tanyaku

"kau ni anak dara apa bangun jam 11 wei...sah x solat subuh kan....haha...joke....btw aku datang ni nak ambik kau... kan kita ada extra class jam 2 nanti..." jawabnya

"hoi kau ni agak2 lahh...org x leh solat suka hatilah nak bangun kul berape pun...cop btw, hari ni ada class....ya allah mcm mana aku boleh lupa ekk..??? aku belum iron baju....tudung....wei...tunggu aku ehh...ko makan lah dulu kejap....minta je dgn mama"aku berlari kelam kabut naik bilik....dia dah memang biasa panggil mama aku mama....papa pun papa.....dah rapat lah katekan...

"ok...aku tunggu sini...30 minit x da aku bagitau mama aku caw dulu k..." urggg.....nak je aq belasah muke dia ni.......tapi x leh nanti sape nak gaduh ngan aku...hikhikhikhikhikhikhik..

30 minit kemudian......

"Asya dah siap....ma ...comelkan asya pakai warna pink...sesuai ngan asya..."aku puji diri sendiri

"Princess....I dah lama tunggu you so jgn nak puji diri tu sangatlah...jum gerak....mama papa zal gerak lu ehh...."dia pun salam mama & papa.....aku pun salam

sampai je kat kete....aku marah dia....dari tadi dok menyakat aku je kerje dia ni....memandangkan kitorang dua ja yg ada dlm kete ni ......aku pun tanya dia....

"zal, betulke apa yang Kris ckp masa BI tu?" aku nak tau sangat..

"knp ko nak tau? kau bukan syok kat Fauzie ke..."jawabnya

"ko marah ke wei!...aku nak ko jawab satu je.... ye ke.....x?"

"ye ....puas....."jawabnya dengan nada pelan

"ouh ......ko tak nak tanya aku?"aku tanya lagi

"ah..kau....aku x yah tanya pun boleh tau lah kau syok kat dia..."

"ko ni tanyalah!!"

"ok ok....wahai princess Asya.....ko suka sape ehh?"

"haha...princess....ok aku suka lelaki yg selalu bawa aku pegi sekolah tu lah" aku jawab selamba tapi dlm hati ahhhhh....nak tcabut jantung ni

"aku?!!!!???!!" teriaknya.... tapi aku x ckp nanti dia tau terang2 pulakk....kami pun berhenti sbb dia nak isi minyak ketaa....lepass dah selesai semua tu....dia masuk kete...tiba2 ada pekerja tu ckp..

"bang , cantik awek....due2 pan asia ke ape...?"

"ha'ahh...kitorang mmg pan asia kan sayang?."jawabnya...trus memandu dgn selambanya...

aku diam ja...malas nak layann dia tu....dahlah dia panggil aku sayang....ahhhhh....maigad....cair my heart u tau tak tapi aku sengaja cover....x nak bagi dia tau yang aku pun sebenarnya syok kat dia......sesampainya kitorang di sekolah turun kereta aku sengaja sbb ada geng gedik kat sana tu aku pun gedik lah....

"thank you sayang finally sampai pun kat sekolah " aku ckp.. dia pun apa lagi sukalah...dia pun balas juga...

"sokey baby, dah memang kerja I" BABY.....urgghhh...geli tau tak...

sampai je aku dah nampak Kris , Fauzie satu meja diorang tu memang ngam sangatlah...nanti aku kawin kann...aipp....x leh.....Kris dah ade..... tapi....shhhh....x leh bagitau...aku pun lepaklah ngan diorang sementara belum jam 2...sekarang baru 12:55....kitorang sengaja dtg awal....nak lepak dulu kejap.....lepas tu tibe2 Fauzie puji aku dia ckp aku comel..hahahaksss...aku nampak kat depan aku Rizal tapi...aku kesah ape.......dia tu bkn nak puji aku...paling2 dia puji aku... comel mcm gajah....urhh...kureng punye Rizal....memandangkan kitorang semua belajar Kris pasang lagu NO by MEGAN TRAINOR.....aku pun menyanyi...

baru nak sambung....tiba2 zal menyampuk ..

"x yah nak NO sangatlah...dah ko nak minum ape?"tanyanya....tapi aku jawab...dia tanya lagi tapi.....

"Sayang , u nak minum ape? meh saye belikan...." katanya sambil berdiri lalu duduk betul2 di sebelahku.... urgg...aku kalah lagi aku cakap je ringkas

"Cola tapi x nak banyak ais okay"

"ahhh.....kan menjawab....ingat dah bisu.."perlinya lalu pergi bersama Fauzie

"Asya ko mengaku ke ngan Zal tu...?" Kris tanya aku..

"x lagi ...aku baru bagi dia hint sikit....dia ada tanye jugaklah....akuu ckp aku suka org yang selalu hantar aku pi skola...trus dia jawab 'aku'....takkan aku nak mengaku kot aku diam jelah"

"alah ko ni apa salahnya ko bagitau je kat dia yang ko pun syok kat dia?....susah sangat ke"

"ko ckp senanglah .....ehhh ko ni...aku ni belum pernah diEX kan ok....jadi aku belum berpengalaman...lainlah kau..." bantah ku

"ko ni, skarang ni x da main dah pengalaman x pengalaman....org skarang main bantai je ....lagipun org kata firts love is awesome...."

"banyak lah kau punye awesome....dah drg dah nak sampai dah tu....ko dia ehh....jgn gatal sangat mulut tu nak ckp ape2" aku balas

Lepas kami minum2 cerita2 tup tup dah pukul 2.....urggg.....x pa nasib aku sayang biology...urkk...cikgunya aku sayang jualah....yelah tanpa drg sapelah aku..... aku ni bukannya tokoh murid pun....kelas B pun pandai2 gak.....alah kitorang x da bezalah......Rizal ngan Fauzie tu...boleh tahan gak....

Begitu, begini,begitu,begini......gigih cikgu ajar kitorang tau...x pernah diorang jemu ajar kitorang.....tulah aku sayang kat cikgu2 aku...habis kelas jam 4..... aku call papa sbb sekali kitorang keluar je x perasan pulak yang dahh hujan.....yelah kelas kitorang kan diadakan di library sebab A + B ada 40 lebih org gak lah....tulah kelas x muat tu........lepas aku call papa aku tunggu jelah kat tempat biasa....tiba2 kereta Rizal berenti......dia pun membuka tingkapnya

"Princess naiklah sayang....hujan kat luar tu kalau demam sape yang susah prince charming awak jugak yang susah nanti ann....." cakapnya

"x pelah prince , bapa mentua awak yang ambil saya okay....jadi awak boleh balik eh...bye take care sayang" aku saje kenekan dia mmg mood aku baikkan skarang ni jadi aku pun...faham2 lah. ....... bukan main lagi senyum dia sampai ke telinga sebab aku pun cakap macam tu...

Dia pun pegilh dengan hati yang sangat sangat sangat sangat happy.....tapi aku lagila happy...then papa pun sampai.....alah mak papa ni spoil mood jelah.....org baru nak berangan sampai ke Paris....tibe2 sampai ....kacau daun betullah.... aku pun dengan selamba naik kereta tu dan....chaw ...........

WA GERAK LU PAPE ROGER!!!!!!!!

KAU AKU PUNYA LAH!Where stories live. Discover now