P/S: Penulis nak bagi tahu, kawan penulis pernah alami kejadian ini. Jadi, ini kisah benar. Cuma penulis tambah sikit-sikit jelah kasi menarik.
******Malam tu hujan turun dengan lebatnya. Guruh berdentum di langit. Kilat sabung-menyabung. Aku tak dapat nak tidur. Dahlah sejuk gila macam salji pula yang turun.
Mata aku melilau-lilau. Semua ahli dorm dah tidur. Okay, aku cemburu tengok diorang lena diulit mimpi tapi aku terkebil-kebil dalam kegelapan malam.
Aku cuba untuk melelapkan mata tapi tak berjaya juga. Bermacam-macam posisi tidur aku cuba.
Aku putus asa. Lantaklah esok pagi aku kena bebel dengan Sir masa kelas Sejarah dia. Bukannya aku tak tahu dia tu kuat membebel. Benda kecil besar semut pun kecoh.
Sedang aku leka melayan perasaan, tiba-tiba aku dikejutkan dengan satu bunyi. Yang pasti bukan bunyi dengkuran Qila. Bunyi ini memang membuatkan hati aku dup dap dup dap macam baru lepas lari 400m.Ada 'seseorang' sedang berlari di atas bumbung. Aku dengar dengan jelas setiap derapan. Dahlah aku tidur katil tingkat atas.
Dahlah dorm kitaorang tingkat atas sekali. Kiranya kalau hujan, memang bisinglah sebab air jatuh menimpa bumbung.
Cuak beb!
Aku ingatkan kakak-kakak dorm sengaja nak kitaorang ketar lutut rupanya memang betul.
Aku rasa 'dia' macam tahu aku tak tidur. Kali ni dia hentak-hentak kaki pula. Aish, tandas macam dah panggil-panggil aku pula.
Aku tak nak ambil risiko. Aku tarik selimut kasi selubung satu badan. Janganlah kau datang tarik-tarik selimut pula aku tendang kau nanti.
Aku baca ayat Kursi dan tiga Qul berulang kali sampai tidur. Aku terfikir juga, mungkin ini amaran untuk semua penghuni aspuri memandangkan sekarang dah makin teruk aku tengok.
Kena ingat juga, bukan kita je yang ada.
YOU ARE READING
Seram Tak?
HorrorRekaan semata-mata. Kisah-kisah yang tak berapa seram sangat. Aku takdelah pandai sangat, but I'll try my best. *slowupdate *Thanks for Rambut Hanbi Serabai (FB) for the great cover :)