Bab 6

75 6 0
                                    

Emma menampar pipi Haikal dengan kuat sehinggakan pipi Haikal menjadi merah kerana tamparan tersebut.

"You jangan nak melampau! You ingat I ni macam you ke?! Main-main hati perempuan ikut suka hati you aje! Listen Haikal! Memang patut pun sepupu you marah dekat you. Bukan marah je tapi meroyan! You dengan sepupu you sama je. Sama-sama gila! Gila meroyan!!"

Tangan Haikal menjadi perit kerana menampar pipi Emma. Emma menjeling tajam kearah Haikal. Dia membalas tamparan itu.

"Kau dengar, perempuan... Jangan berani sebut nama perempuan tu!!!" Merah padam muka Haikal.

"Suka hati akulah! Kau tahu tak, sepupu kau dah bencinta dengan orang lain..." Kata Emma. Haikal mengempal penumbuk. Menahan geram

"Kau sengaja nak panaskan hati aku!!!"

"Dahlah , Haikal. Aku terpaksa menghadap muka kau. Terpaksa bertunang dengan kau. Aku tak suka Orang paksa-paksa aku!!!"

"Suka hati kau, perempuan...."

******

Terpaku Liyana memandang Ahmad Iqbal menghulurkan sebentuk cincin padanya.

"Will you be my wife?"

Terkebil-kebil Liyana. Dia mendongak ke atas lalu memandang anak mata Ahmad Iqbal.

"Saya sayang awak... Awak... Selalu dengan saya." kata Ahmad Iqbal.

"Tapi...."

Saya.... Saya tak tahu nak kata apa. Tapi saya yang saya tahu, saya dah jatuh cinta dengan awak, Liyana." Luah Ahmad Iqbal. Matanya bersinar-sinar memerhati anak mata milik Liyana.

"Saya... Saya... Terima... Awak..." Ujarnya malu-malu. Ahmad Iqbal mengucap syukur. Terasa seolah-olah mahu sujud syukur di situ juga.

"Saya akan suruh ibu saya masuk meminang awak. Lepas tu kita akan berkahwin. Alhamdulillah. Syukur padaMu."

Liyana tersenyum manis melihat perilaku Ahmad Iqbal.

******
Sorry tapi bab ni saya buat sikit je😊

Pergilah CintaWhere stories live. Discover now