Ik ga een tijdsprong maken naar de dag van de eerste opdracht van het Toverschool Toernooi.
Alicia POV
Er hangt een gespannen sfeer in het kasteel. Vandaag is de dag van de eerste opdracht. Ook bij het ontbijt word er weinig gesproken. Na het ontbijt lopen met met z'n vijven naar het stadion waar de opdracht zal plaats vinden. We lopen naar het midden. Angelina en Fred staan dicht tegen elkaar. Begrijpelijk want het is echt koud. Ik heb kippenvel en aan het klappertanden. George merkt het want hij vraagt 'Heb je het koud?' 'Ja best wel' antwoord ik. 'Kom hier' zegt hij terwijl hij een arm om me heen slaat en me dicht tegen zich aan trekt. Mijn hart begint sneller te kloppen. In de weken die voorbij zijn gegaan ben ik erachter gekomen dat ik gevoelens heb voor George. Hij wil waarschijnlijk niet meet dan vriendschap. Opzich vind ik dat erg jammer. Want ik ben bang dat als ik het aan hem vertel onze vriendschap eraan kapot gaat. En dat is iets wat ik absoluut niet wil.Het is nu Harry's beurt. Hij komt zenuwachtig de arena binnen lopen. Ik heb echt medelijden met hem. Ik zou het niet eens durfen opnemen tegen een draak zonder hulp. Laat staan een vierdejaars. Als de draak naaf Harry begint te brullen, nou ja brullen ik weet niet hoe je het kan noemen van schrik ga ik nog dichter tegen George aan staan. Hij wreef met zijn vinger geruststellend over mijn arm. Om een of andere reden voel ik me veilig bij George, waarschijnlijk komt dat doordat ik een crush op hem heb maargoed. Ik schrok al helemaal toen de draak de ketting waarmee hij vast zat kapot trok. Ik sloeg allebei mijn armen om George zijn middel en drukte me zo dicht tegen hem aan als ik kon. De draak vloog achter Harry aan en verdween uit het zicht. Een geroezemoes steeg op vanaf de tribune. Ik zag Hermelien met een paniekerig gezicht naar de plek kijken waar de draak heem was gevlogen. Ik weet wat ze denkt. "Als Harry maar niks overkomt". Ik keek George ook bang aan. Harry was een goede vriend van me en dat wist George. 'Het komt wel goed' zei hij geruststellend. Daarna drukte hij een kus op mijn haar. Ik had het opeens niet koud meer. Ik glimlachte zwakjes naar George en richtte me daarna weer op de plek waar de draak heen was gevlogen. Maar ik kon een glimlach niet onderdrukken. George had me een kus gegeven! Betekent dat dat hij me misschien toch leuk vind? Vast niet. Beste vrienden kunnen elkaar wel een kus geven zonder dat het iets betekent toch? Veel tijd om er over na te denken had ik niet. Het publiek begon luid te klappen. Toen ik zag waarom maakte ik me los van George en begon hard mee te klappen. Harry kwam terug vliegen. Hij ging recht op het ei af en vloog daarna de arena uit.
In de leerlingen kamer was het super druk. Iedereen was aan het roepen en schreeuwen dat Harry het ei open moest maken. Maar toen hij dat deed kwam er een vreselijk geluid uit. Toen hij het ei weer dicht had gedaan liep ik de trap op naar de slaapzaal en plofte op mijn bed. Angelina kwam ook binnen lopen. 'Dus weet je zeker dat je het niet aan George wil vertellen?' vroeg ze. Ze weet trouwens dat ik gevoelens heb voor George. Ik heb het aan haar vertelt omdat ik het toch nieten verborgen had kunnen houden. Ze kent me te goed om te zien wanneer ik verliefd ben. 'Nee' zeg ik. 'Waarom niet?' 'Omdat als hij me niet leuk vind het waarschijnlijk invloed heeft op onze vriendschap' 'Nou geloof me Alicia dat zal niet zo zijn' antwoord ze. 'Omdat?' 'Omdat de blik waarmee hij naar je keek nadat hij je die kus had gegeven genoeg zegt' zegt ze. En daarna loopt ze de slaapzaal uit.
Als Angelina en ik de volgende ochtend de trap van de slaapzaal aflopen zien we een groepje leerlingen bij het prikbord staan. We wringen ons tussen de leerlingen door en zien een papier hangen. Er staat dat alle Gryfoendors van derdejaars of hoger het eerste uur naar lokaal 207 moeten komen. Als we naar het portret gat lopen, komen we Fred, George en Leo zien. Mijn hart maak een sprongetje als ik George zie. 'Hebben jullie dat bericht op het prikbord ook gezien?' vraagt Fred als we door het portret gat heen stappen. 'Ja' zegt Angelina terwijl Fred een arm om haar heen slaat. 'Waar zou het over gaan?' vraagt Leo. 'Geen idee. Vast weer over het toernooi ofzo' antwoord ik. Pratend over wat het zou kunnen zijn lopen we naar het ontbijt.
Als we bij het lokaal aan komen zien we professor Anderling staan. 'Meisjes aan de linkerkant en jongens aan de rechterakant alstublieft' roept ze. Angelina en Fred maken zich los van elkaar. Ik trek Angelina mee naar een goed plekje achteraan. De jongens gaan aan de overkant tegenover ons zitten. Fred en Angelina sturen elkaar kushandjes. Ik kijk ze lachend aan. In de tijd dat ze samen zijn, zijn ze steeds kleffer geworden. Maar omdat zij closet werden, werden George, Leo en ik dat ook. Omdat ik dus toen zo vaak samen was met George ben ik hem steeds leuker gaan vinden. Als iedereen er is vraagt Anderling om stilte. 'Dit jaar hebben we een kerstbal op school. Dat houd in dat iedere jongen een meisje meevraagt naar het bal.' Ik kijk Angelina grijzend aan. Ze grijnst terug. 'Ik wil dat iedereen zijn beste beentje voor zet, want het kerstbal is toch voornamelijk euh dansen' Er komt een luid gekreun van de jongens kant. 'Meneer Wemel kon eens hier' zegt Anderling terwijl ze naast Ron wijst. Ron staat met een zuur gezicht op. Anderling pakt zijn hand en houd het op de goede hoogte. 'Leg uw hand op mijn middel' zegt ze. 'Eh waar' stotterde Ron. 'Mijn middel' zegt Anderling nogmaals. Angelina en ik moeten moeite doen om onze lach in te houden. En het word niet makkelijker als Fred en George fluiten. Anderling geeft Vilder een seintje en hij zet de muziek aan. Anderling begint met Ron te dansen. Het ziet er hilarisch uit. Na een tijdje stopt de muziek. Ron laat Anderling meteen los en loopt terug naar zijn plaats. 'Ga staan allemaal en kies een partner' Alle meiden staan op maar alle jongens blijven zitten. Behalve Marcel. Ginny loopt naar hem toe. Een paar andere jongens staan ook op. Waaronder onze vrienden. Angelina loopt direct naar Fred. Ik loop naad George en Leo loopt richting Angelique. 'Nou dit word leuk' zegt George sarcastisch. Lachend leg ik mijn hand op zijn schouder en hij zijn hand om mijn middel. Een beetje akward kijken we elkaar aan. Maar we moeten lachen als Anderling tegen Angelina en Fred zegt dat ze moeten ophouden met knuffelen. Beschaamd stoppen ze. Vilder start de muziek en iedereen begint te dansen. Ik had verwacht dat het me niet zou lukken maar het gaat me best goed af. 'Ik wist niet dat je zo goed kon dansen' zei George. 'Nee ik ook niet' zeg ik lachend. Vilder stopt de muziek een iedereen gaat weer zitten. Ik hoop stiekem dat George me meevraagt naar het bal. Want dat het geval zou zijn, zou het nog best leuk kunnen worden...
JE LEEST
Forbidden power •George Weasley•
FanfictionAlicia Silver, een normale heks op Hogwarts die stiekem gevoelens heeft voor haar beste vriend George Weasley komt erachter dat haar overleden moeder geen normale heks was en dat ze in het bezit is van een bijzonder voorwerp. Kan ze zichzelf en haa...