Jam hampir menunjukkan 3.30am dan aku pun masih belum lagi lena diulik mimpi masih lagi berjaga dan tergolong dalam golongan manusia-manusia yang rompong dan rabak di malam hari sambil mendengar lagu-lagu sendu digantung telinga yang seakan menikam dada berdarah jiwa.
Tapi untuk malam ini aku tidak lagi mendengar lagu-lagu Zaina Zain seperti kebiasaanya, sebab aku rasa aku patut updatekan diri aku selaras dengan tahun 2016 ini, aku memilih untuk mendengar lagu yang aku kira dapat memberikan tamparan yang hebat pada hati aku dengan irama yang ceria sedikit jadi tak lah begitu sendu sangat. Hahaha
Sesambil aku mendengar lagu Iamneeta bertajuk Sakit ni aku mulalah berfikir tentang satu perkara yang dahulu. Dan engko tahu tak;
Selama 2 ke 3 tahun yang lepas banyak persoalan yang selalu bermain jauh ke dasar lubuk hati dan perasaan aku yang kadang itu hampir juga menyesakkan dada lantas sebak tanpa punca. Dan sangat celakanya perasaan ini sehingga terasa ingin berambus pergi jauh dan lenyap selama-lamanya dari dunia ini yang bikin hati aku terasa sangatlah layu dan mati. Satu perasaan yang sangat menakutkan dan satu perasaan yang sangatlah seram untuk aku hadapi pada masa hadapan. Aku gerun.
Dan ketika malam menyapa aku cuma dihantui memori-memori celaka. Dan ketika malam menyapa aku mati ditembak segalanya.
Aaaaaa sial sungguh!
Tapi bila aku fikir-fikirkan dengan hadirnya akal. Ada sesuatu peristiwa itu kita takan pernah mampu putar-kembalikan tetapi kita masih ada peluang untuk ubah-betulkan. Jadi kenapa kita harus mati dahulu sedangkan jasad masih dibalut-kemas dengan roh yang Tuhan masih sudi pinjamkan?
Dan kau harus tahu satu perkara bak kata Fynn Jamal;
"Kita manusia-kita pasti ada sesuatu yang pernah"
YOU ARE READING
Kalau?
RandomKalau la waktu itu boleh di putar kembali ke belakang. Tapi itulah.. Perkataan "KALAU" itu.. Kacau.