" Song Jihyoo! Turun sekejapp! Omma ada benda nak cakap nihhh! " Laung wanita paruh baya dari tingkat bawah.Gadis yang dipanggil Song Jihyo hanya mampu menguap malas mendengar panggilan omma nya. Kacau sahaja dia tengah berehat. Majalah yang dibaca, diletakkan perlahan di tepi katil.
Song Jihyo bangkit dan meninggalkan biliknya dengan malas.
" coming omma! " Balasa Jihyo bermalas-malasan.
Selang 2 minit dia menuruni anak tangga, akhirnya tibalah dia ditingkat bawah. Tapi langkahnya semakin perlahan apabila melihat appa dan oppa nya turun berada disitu sekali.
" chagiya palliwa! Sinilah cepat! " Puan Song menepuk-nepuk sofa yang kosong di tepinya.
Jihyo akur. Dia segera mengambil tempat yang ditunjukkan sebentar tadi. Dia memandang mereka dengan kerutan di dahi.
" wae omma? Wae appa? Wae oppa? Kenapa semua senyum-senyum nih? Ada something yang Jihyo taktahu ke? " Bertubi-tubi soalan dikeluarkan. Perasaan ingin tahu semakin menebal.
" Jihyo-ah. Kami ada berita gembira buat Jihyo. " Tuan Song tersenyum manis ke arah anak perempuannya. Terasa riang hatinya.
" apa dia appa? "
" haaa?! Pindah Seoul?! Wae omma?! " Bantah namja yang tinggi lampai itu. Mukanya mempamerkan riak tidak puas hati.
" Haejin yah. Dengarlah cakap omma dulu. Semua ini untuk kebaikan Haejin. " Puan Park langsung bangkit. Dia sedaya upaya cuba memujuk anaknya.
" noo! I said no omma! Tak ada kebaikan nya buat Haejin kalau omma asyik nak pindahkan Haejin je! Omma tahu tak kali ni dah masuk 5 kali omma nak tukarkan Haejin sekolah. Haejin penatlah omma! Haejin tak faham apa yang omma nakkan sebenarnya! " Keras sungguh nada bicara namja itu. Sesungguhnya di bantah habis-habisan kata-kata ommanya.
" Haejin-ahh dengarlahh dulu apa yang omma nak sampaikan. Haejin janganlah macam nihh. Omma mohon kali ni je. Haejin ikut kata-kata omma nae? Chaebal Haejin-ah. Chaeball.... " Rayu Puan Park. Ada riak sedih terselit di kedua anak matanya.
Haejin terduduk di atas lantai. Sesungguhnya dia sudah penat mendengar permintaan ommanya. Setiap bulan, pasti dia akan berpindah sekolah. Sampai dia rasa nak berhenti sekolah je. Omma sememangnya kejam dan tak berhati perut.
" chaebal Haejin-ah...chaeball....ini kali terakhir omma mintak kamu pindah...chaeball.... " Dia melutut di hadapan anaknya. Air matanya jatuh.
Dan ini membuatkan Haejin lemah. Dia merengus kasar melihat tindakan omma nya. Pandai sungguh Puan Park mencari kelemahannya.
" omma...janganlah macam nih. Janganlah melutut depan Haejin...omma... " Haejin memaksa Puan Park bangun tetapi wanita paruh baya itu enggan menuruti. Malah, kali ini dia bersujud pula.
Haejin semakin rungsing. Apa yang dia perlu buat sekarang ini?
" Haejin-ah omma bersujud depan Haejin. Omma merayu Haejin turuti perintah omma. Chaebal Haejin-ah....neoumu neoumu saranghae...omma buat demi kebaikan Haejin... " Suara Puan Park semakin mendayu-dayu.
Rasa kasihan mula menular ke dalam diri Park Haejin. Dia pantas mengangkat omma nya dan memaksa Puan Park untuk menatapnya.
" arraseo! Arrasseo! Haejin akan patuh pada permintaan omma nae? Omma janganlah merayu sampai macam nih. Haejin sayangkan omma. " Dia mengucup perlahan dahi wanita tua itu.
" kumawo! Kumawo Haejin-ah! Saranghae! " Pantas Puan Park memeluk anaknya. Sesungguhnya dia buat semua ini demi masa depan anaknya.
" nadoo... " Balas Haejin. Dia membalas erat pelukan ommanya. Kali ini dia kalah dengan pujukan dan rayuan omma nya. Biarlah dia mengalah.
YOU ARE READING
Yes , Actually I Love You
Fanfictionits all about EXO , BTS and Song Jihyo . also GOT7 and Park Haejin . berminat ? silakan vote dan baca . sorry bab ke belakang tergantung . ada problem sikit . tapi jangan risau ;) . author akan cuba update slow-slow setiap chapter . so ENJOYY !!!