9

169 23 0
                                    

" gembiranyyaaaaa! Gembiranyaaaa!!!! " Suga berteriak kuat. Dia melonjak-lonjak dua tiga kali di atas katil.

Suga dah gila. Dia sudah gilakan Song Jihyo. Dia gila.

" Song Jihyooo! Song Jihyooo! Song Jihyoo! Kau buat aku gilalahh!!!! " Suga tanpa aba-aba segera pergi ke arah balkoni.

Bahagia sungguh hidup Min Yoongi. Dia mendepakan tangannya ke udara. Sungguh segar dan nyaman seperti dirinya.

" GEMBIRANYAAAAAAA!!!!!!!!!!! " Kuat sungguh Suga berteriak. Hampir semua penghuni di dalam rumah itu mendengar.

" Jhope! Jhope!!!! Siapa yang jerit tuhh?! Aku nak pakai eyeliner tak tenteram!!!! " Baekhyun yang sedang fokus menconteng matanya, terganggu.

" entah! Siapalah yang gila dalam rumah nih! Tak boleh jadi ni! " Jhope bangkit dari katilnya. Diikuti Baekhyun.

" hyung! Hyung! Siapa yang menjerit macam orang menang loteri tu! Tak share pun! " Jhope menghampiri Suho dan Jin yang sibuk mengupas bawang di hadapan tv.

" entahlahh! Aku nak kupas bawang pun tak senang! Ini tak lain tak bukan si maknae line! Kau pergi tengok kat atas Jhope! Apalah budak-budak tu buat! " Arah Suho tegas. Dia sudah fedup dengan perangai maknae line.

" baiklahh! D.o! Aku nak pinjam kuali kau! Aku nak hempuk kepala sekor-sekor! Nak, nak Jimin! Memang lunyai dia aku kerjakan! " Jhope pergi kedapur seminit. Dia menggapai kuali yang paling besar.

" weh! Aku nak follow hempuk jugak! Jom! " Chanyeol mengambil kuali yang sederhana.

" eyhh! Aku nak jugak! " Chen menyelit. Dia capai kuali yang kecil.

" aku pun! " Kali ini Baekhyun pun turut menyertai. Dia mengambil kuali pink bersaiz sedang milik Jin.

" woii kuali aku! " Teriak Jin diruang tamu. Tidak berpuas hati apabila dia melihat kuali kesayangannya di pegang oleh Baekhyun.

" alah, nanti Suho hyung ganti! Jhope, Chanyeol, Chen jom! Kita hempuk satu sorang! " Baekhyun menjadi leader. Dia mengetuai mereka berempat.

" jommm! Skuad bergerak! " Mereka menyahut serentak.

Mereka mendaki ke tingkat 3 bersama-sama. Muka masing-masing bengis menahan marah.

" eh! Eh! Kuali aku! Aku nak masak pakai apa?! " D.o berlari anak dari arah dapur.

" kau pakai teko jelahh D.o. semua kuali deorang dah hangkut. Aku- "

" aku pakai kuali emas kaulah Suho. Thank you! " Dengan senang hatinya D.o meninggalkan ruang tamu.

Membulat mata Suho mendengar.

" ehh jangann!!! Kuali akuu!!!! " Suho mula menangis. Meraung-raung dia dibuatnya.

Jin menepuk-nepuk perlahan belakang Suho. Menenangkan si mangsa. Tak sampai sesaat, tiba-tiba D.o datang kembali. Ini mendatangkan kehairan mereka semua. Tapi kali ini dia tidak datang dengan tangan kosong. Di tangan kirinya dipegang pisau besar dan tajam.

" kalau aku hiris-hiris daging Suho, masak tom yam sedap tak? Huh Jin? " Gulp! Nampaknya creepy D.o sudah keluar.

Jin dan Suho berpandangan. Air liur tersekat di kerongkong. Pantas Suho mengesat air matanya. Dia berlari seketika ke arah dapur. Tak sampai 2 saat dia berlari, kedua belah tangannya di penuhi dengan kuali emas.

Dia meletakkan keduanya berdekatan dengan D.o.

" ehh D.o? Kau kata nak pakai kuali emas aku kan? Haa pakailah. Sampai rentung jadi hitam pun tak apa. " Suho tersenyum petak.

Yes , Actually I Love YouWhere stories live. Discover now