Pagi Ahad yang indah dengan mata yang mengantuk niat Bella hendak menyambung tidur nya selepas solat subuh tiba tiba terbantut kerana dek suara mamanya yang membebel dari tingkat bawah sekali memanggil namanya untuk turun ke bawah..
"Bellaaa!!! mana kamu turun bawah sekarangggg!!"jerit Puan Sri Mardhia.. rasanya boleh terbangun jiran sebelah oleh kerana suaranya yang besar kalah bunyi org guna set mikrofon..
"ya ya bel nak turun lah nih.."jawab bella malas.."Hah, apasal mama dhia terpekik terlolong pagi pagi buta nih? " tanya bella dengan muka selamba dan tak ada rasa bersalah langsung..
"Ya Allah,bertuah punya budak.. nih apasal pasu yang papa beli balik dari australia bulan lepas pecah semalam? kalau ya pun tangan tu gatal sangat nak pecah kan benda pecah lah pasu yang murahh,hah nih satu lagi tumbuk lah almari yang murah ..tumbuk lah sepuas puasnya ..ni tak yang mahal jugak lah kamu kerja kan.. hah kenapaa ni? coba jawab soalan mama ya bella."
habis lah bella kena tadah telinga mendengar bebelan mama dhia nya membebel ...
dengan muka tak bersalah bella menjawab "hmm semalam bell marah dengan pasukan bol sepak junior kalah game diaorang semalam pasall tu lah bell marah.. lepas balik jer bell lepas kan marah dekat pasu tu lah.." jawab bella jujur kerana bella adalah org yang tak pandai menipu .."Bertuah punya budak.. pasal tu je kut ... sekarang mama nak bel. naik atas pergi bilik papa mintak maaf dekat papa sebab pecah kan dan explain semua nya dekat papa sekarang."
" hmmm yalah bel dengar " jawab nya acuh tak acuh...malas untuk mendengar mama nya membebel..Tukk..tukk...tukk..pintu bilik papa is di kuak oleh bella ..kesian pulak bella nih tengok papa is nya sedang termenung jauh ..'ni mesti kes mengelamun sampai australia nak beli pasu baru..hahah' gumam hati bella..
"papa is?"
masih termenung...
'alahai menung apa nya org tua nih?hish' bentak hati bella
"hello papa" sambil melambai lambai tangan nya..
'ish papa is nih sengaja tak demgar ke betul betul termenung nih? haih' bella binggung..kemudian mentol bernyala.. bella tersenyum jahat..
Perlahan lahan bella berjalan di belakang papanya sambil memegang gelas dengan sudu untuk mengejut kan papa is nya..countdown dlm hati 'tiga, dua, saaa...' "bargghh"
"ooo mak pocot mimpi pasu australia baru kau"...papa is sudah mengena kannya dulu..
"hahahahahhaha apa lah bella nih..mana ada papa mimpi sampai australia bagai nak beli pasu baru.."
"ish papa is nih org baru nak kejut kan dia, kita pulak yg di kejut kan" bella menarik muka masam..
"hah ada apa masuk bilik papa nih?"
tanya Tan Sri Iskandar.."Tu ha mama kat bawah suruh bel mintak maaf kat papa and explain semua kat papa is sbb pasu yang papa is beli haritu pecah sbb bel marah sangat semalam...so, papa is im sorry.. di sebablan club junior lose game semalam lah sbb tu bella marah sangat tak ingat dua..papa is please forgive me " sambil membuat mimik muka pus in boot..
"ya ya papa maaf kan..lain kali jgan buat lagi ehy..okay?"
"okey papa is..ermm papa is?""haa, bukan main manja ya bella hari nih.. ya sayang nak apa?"
"kalau pagi nih bella nak pergi shopping beli kasut and jersey boleh tak? bel boleh ajak kawan bell sekali."
""hmm boleh jer ..jaga diri tau..tu jer..balik nanti awal kita luch kat. rumah.."
"okey..sayang papa is "
setelah selesai misi memibta maaf dengan papa nya bella menuju ke bilik nya untuk bersiap..sebelum itu dia menelefon kawan nya untuk teman kan bella bila shopping nanti..
dia mengambil iphone s7 nya lalu mendail nombor ika kawan baik nya atau nama penuhnya Tengku Atiqah binti Dato Farhan
tutt..tutt..tuttt..tut
"helloo! ha jawabb pun..aku ingat kan handphone kau rosak tadi..hahaha" panggil bella.
"assalamualaikum..heyh yang kau nih terpekik terlolong dengan tak bagi salam nih nak apa.?"
"waalaikumsalam...eleh kau nih mcm tak biasa pulak dengan aku..ha lepasnih kau teman aku shopping ek..beli jersey dengan kasut futsal aku..boleh ek..tak pe nanti aku sponser kau apa kau nak..boleh la?"terang bella
"hah..kau nih asyik asyik beli jersey dengan kasut..cuba kau beli benda berfaedah macam buku ker , makanan ker tak apa lah jugak..ish ish ish ish.."
"alahai mmembebel la pulak kau nib..kau nk tak..kalau tak nak cakap jerlah ..tak payah laembebel macam mak nenek ..poyo jer lebih.."
"hahahha yalah yalah aku ikut ..kau amik aku ek.."
"okey thanks..aku on jer.."
talian di matikan..bella mengambil tuala lalu pergi ke bilik mandi untuk bersiap..#this is my first book ..kalau rasa tak kene dengan selera coment lah ye and jgan lupa vote ..tq ..
YOU ARE READING
IsTeRiKu Mrs Soccer's
RomanceCerita ini mengisahkan seorang perempuan yang agak kasar pemdiriannya dan hebat bermain bola sepak yang mengalahkan kekuatan lelaki..Dengan skill dan stylenya yanh hebat..Zyya Adrianna Bella ataupun panggillan manjanya Bella.. Cantik rupa paras...