"hai good morning !"sapa bella tiba tiba ramah saja dia pagi ni di sekolah. Dia sendiri tak tahu kenapa .author pun tak tahu kenapa ..haha stop buat lawak tak menjadi ..
"excuse me this place just for a women like me . and bukan untuk tomboy macam you."tiba-tiba datang si jembalang mana tah sesat kat sekolah ni a.k.a syafiqah gedik.
Bella masih membuat muka toya .dia pura-pura tak mendengar malah tak nampak dengan kehadiran syafiqah .amboi ayat ..haha sengaja jer.
"Haish cicak mane lak bebunyik nih? shuh shuh .."sindir bella tanpa melihat syafiqah .stil berpura-pura
"Hah kau panggil aku cicak ?!" syafiqah melenting.
"Eh kau cakap dengan aku ker?"tanya bella dengan tenang.
"yelah.mulut kau yang cakap aku cicak tadi kan?"
"huh ade ke aku cakap 'syafiqah gedik adalah seekor cicak yang suka melantak'? ade ker? takde kan ? so jangan nak perasan aku cakap pasal kau lah ..blahlah kau."jawab bella senada.
"hish tak guna punya tomboy perasan jantan. Kau dengar eh ,sini tempat duduk untuk perempuan sejati macam aku bukan macam kau tomboy !.kau yang sepatutnya blah dari sini"marah syafiqah
"wow hebat bahasa kau.sebelum aku mengamuk baik kau yang blah .kalau tak mati kau aku kerja kan."bella sudah mengeluarkan ugutan nya.itu bermaksud kesabarannya semakin menipis.
"kalau tak mati kau nak buat apa.ingat aku takut sangat dengan kau?"syafiqah mencabar bella
"huh kau cabar aku ker ?"
"kau rase ape mak bapak kau rasa kalau anak dia perangai macam kau heh?"
serta merta bella berdiri dan mencengkam kolar pinafore syafiqah kasar .amarahnya sudah naik.
"Kau jangan nak libatkan mak bapak!..eh kau lagi teruk dari aku tau tak.dengan rambut kau berkarat sana sini kau ingat kau baik sangat.Kau yang tak guna ,kau tu perempuan sangat ke? .kau memang perempuan tapi bukan sejati tapi murah.sial lah lu."Bella merentap kasar baju syafikah .
Bella terus pergi dari kantin malas nak menghadap orang yang menyakit kan hati .terus balik ke kelas .nasib baik orang tak ramai kat kantin.
Syafiqah yang tadi kecut perut dengan bella lalu datang dua org kawan setia nya..
"Iqah kau okey tak nih? ..pucat semacam jer?" tanya jane.
"yelah .kau demam ker ?"sahut yang lagiseorang dina.
"tak aku okey ,aku okey ."jawab syafiqah yang masih lagi cuak dengan bella tadi .
Di sebalik kejadian tadi ada seseorang melihat kejadian trsebut.
____________________
Bella POV
'haih lah,mane kengkawan aku nih .tak sampai lagi ke ni?'
tiba tiba terdengar seseorang menegur bella.
"Hai assalamualaikum.Awak buat ape tu?"tegur syamrein
'apelah mamat nih soalan macam tak nampak aku buat apa kat sini.eh ni macam mamat yang train dengan aku haritu lah. ape nama dia eh?'
"wasalam, tengah menanam ni .kenapa nak join ke? Tak nampak ke aku tengah buat apa? tanya lagi apahal?"jawab bella selamba
dengar sengihan syamrein .bella berpaling melihat syamrein sekilas.
'amboi boleh sengih pulak but cute.hish apa kau fikir ni bella'"takde lah saje nak ajak bual.tak boleh ke?"
"Ade aku cakap tak boleh?"
"owh makne nye boleh lah ni ye?"
YOU ARE READING
IsTeRiKu Mrs Soccer's
RomanceCerita ini mengisahkan seorang perempuan yang agak kasar pemdiriannya dan hebat bermain bola sepak yang mengalahkan kekuatan lelaki..Dengan skill dan stylenya yanh hebat..Zyya Adrianna Bella ataupun panggillan manjanya Bella.. Cantik rupa paras...