"Bella kalau ya pun marah jangan lah sampai cederakan diri sendiri .."pesan mardhia mamanya..
"coba cerita kat papa kenapa boleh jadi macam nih..siapa buat anak papa marah nih ..cercerita .."pujuk papanya
nmpaknya keluhan bella didengari ..terpaksalah dia mengalah.."hmm..tadi waktu bel dan ika duduk kat cafe ada mamad ntah mane dtg..bel nak beli air mineral kat kaunter trpaksa lah bel tunggu kat blakang dia..."
cerita bella didengai dengan penuh minat.."lepastu apa jadi?"tanya mama dhia
"lepastu dia dah abis amik order dia pusing blakang ..boleh pulak dia termenung nengok muka kita ..bel suruhlah dia tepi dan cepat ckit ..boleh pulak dia nak perkenal kan diri dia ..boleh blah la kalau nak kenal bel..pastu sengaja dia sakitkan hati bell dia cakap bell sombong..nasib baik lah tak kenak penampar bel..ika yang tolong masatu ..benci betul lah.."
terang bell panjang lebar..."ohh itu je kot ..tak de pape nye ..dia nak kenalan je pun..patut lah dia ckp bell sombong..bell tak nak sambut salam dia .."jelas mamanya..
"tapi masalah nya mama dhia bella tak bercakap mahupun bergaul dengan org yang bel tak kenal kot.."terang bella
"hmm yelah ..bella dah lunch ke belum ..kalau belum meh lunch sama.."tanya papa is
"belum ..bellapun tengah lapar nih ..papa pun ada pesan tdi suruh lunch kat rumah.."
"okey..let's go eating.."
********************************
Selesai makan , bella berehat di bilik nya sahaja..'hmm aku nak buat apa ek? jam baru pukul satu stengah kot ..nak main bol awal lagi ni..hmm aku jogging kat bilik gym jer lah..hmm good idea bella..'gumam bella sendiri ..
bella menukar baju nya kepada running vest dan menukar seluar legging ..dan memakai kasut jongging yang sesuai di dlm gym dalm mengambil bola yang di beli nya tdi..
Keluar saja dari pintu dia terserempak dengan papa nya yang ingin ke bilik.."aik kamu nak pergi mana nih..pukul satu takkan nak main bola kat padang kot..panas lagi tu.."tegur mamanya..
"alah mama ni agak agak lah org nak pergi gym jer kut ..nak jogging kejap...ha kalau papa dan mama nak ikut meh ..bell boleh ajar kan..hahahahahah"
terang bella dengan gurauan.."hish kamu nih mama tak kuat lagi dah nih..cepat penat..kalau kamu nak ajar takpayah lah buat sakit tulang belakang.."jawab mama dhia dengn selamba..
papanya sedari tadi mendengar hanya tersenyum kecil melihat telatah dua beranak itu ..
bella berlalu dengan galak ketawa oleh gurauan mamanya..sebaik saja masuk ke bilik gym yang di penuhi dengan alatan angkat berat, basikal,mesin jongging, tikar tempat tekan tubi dan kerusi untuk bangkit tubi..
bella meletak kan botol air dan kain tuala nya di meja yang di sediakan di situ.. Bell mengambil remote aircond
untuk menyejukkan badan ..dan satu datipada beberapa tingkat yang lain di buka untuk mendapat kan udara segar..
headphone yang tadinya melekat di leher terus letak di atas kepala nya dan buka lagu kegemaranya Imagination yng dinyanyikan oleh Shawn mendes..
bella memulakan tiga puluh minit slow jogs..setelah hampir dua jam di dalam bilik gym dia pun balik semula kebiliknya untuk berehat dan mandi..sebelum memulakan latihan futsal nya pada petang sabtu itu pukul 3 30 nanti ..dia terlelap kerana keletihan..obses benor budak nih dengan bola dia..
#sorry ckit jer bab nih..nanti sis update yang lagi banyak dan best yer..sabor ye readers ku
YOU ARE READING
IsTeRiKu Mrs Soccer's
RomanceCerita ini mengisahkan seorang perempuan yang agak kasar pemdiriannya dan hebat bermain bola sepak yang mengalahkan kekuatan lelaki..Dengan skill dan stylenya yanh hebat..Zyya Adrianna Bella ataupun panggillan manjanya Bella.. Cantik rupa paras...