Bab 3

115 10 0
                                    

Bella dan Ika berada di Cafe untuk membuang rasa haus dan penat mereka berjala  di dalam mall tersebut hampir satu jam setengah..selesai mengorder air masing masing mereka berdua mencari tempat yang agak terpencil dari pada di lihat org ..

"weyh kau perasan tak beb ada satu mamat ni usha kau? aku dari tdi perati  jer dia ..start dari kau tunjuk skill kau kat kedai kasut tdi aku tengok dia asyik usha kau jer."terang ika kerana kurang enak perasaan nya kini ..

"eleh biasalah tu ..tak pernah tengok perempuan buat skill hebat lah tu.dia jeles kot..ntah la.."jawab bella kerana kurang berminat untuk mendengr bab bab lelaki sambil mengikat rambut nya pada style ponytail kerama dek terlalu rimas..

"tak beb ..  dia pandang kau lain macam  tau ..tapi muka dia boleh tahan kacak."puji ika

"eleh kau tu tak payah nak gatal sangat la ..baru form four kot kita nih takkan nak ada boyfriend kot ..aku benci lah cerita pasal lelaki nih ..Hari khamis minggu lepas ..ada sorang budak ni datang bagi bunga kat aku dia ckap dia suka aku ..."

"ha lepas tuu.."jawab ika tak sabar..

"lepastu aku sambut bunga tu aku cakap thanks .. aku buang dlam tong sampah  depan muka dia beb..aku sakit hati betul lah .."

"hish kau nih jahat betul lh...tak baik tau...ehy bell ..tu mamat yang usha kau tdi ..mesti dia cari kau ..tengok tu .."

"hmm sape budak laki tu ?"tanya bella

"ntah aku pun tak tahu"

bella tersenyum jahat.."ehy kau nak buat apa pulak nih jgan  ckp kau nak sakat laki tu .."jawab ika yang tahu sahaja perangau sahabat nya itu..

"cis kau nih.. sibuk jelah ..aku nak order air mineral jer lah ..kejap ehy ..tak de makne nya aku nak kacau  laki tu .."
bella pun berlalu ingin kekaunter tersebut untuk membeli air mineral..

"Oh aku ingat kan ape tdi "tersengih ika

kaunter lain penuh ..bella pun berdiri di belakang lelaki itu ..
'mak ai tinggi betul mamat nih' ..
setelah lelakj itu mengambil order dia berpaling ke belakang untuk mencari tempat duduk..
terkejut melihat bella  berdiri di belakang nya ..dia pun terpaku melihat bella ..

"ehy kau nih tek pernah tengok perempuan ker ..ish tepi lah ckit ..aku cucuk kang biji mata kau tu.."balas bella bengang melihat lelaki itudan dia tengah panas..

"ops sorry sorry miss..hai nama saya syamrein..awak?" 'hek eleh tak padan dengan comel perempuan nih nak cucuk mata kita pulak ...aku kiss kang..aaa..'gumam hati syamrein

"huh ada aku kesah!"jawab bella dengan selamba ..

"mak ai sombong nye "symrein menggumam kecil tp dpt didengari oleh bella..

"ehy excuse  me ..kau cakap ape tdi..kau sebut aku sombong tadi kan?"
tanya bella tidak puas hati..

"Dah tahu asal tanya balik.."syamrein mencebik..

"eeee blah la kau ..tak guna .."  bella sudah betul naik angin sebab jawapan lelaki itu..lalu ika pun mendapat kan kawan nya itu ..

"bell sabar lah ..err awak sya mintak maaf bella nih panas baran ckit .."

'oh bella nama dia '  gumam hati syamrein...

"hmm tak pe kalau mcm tuk ..saya maaf kan.."maaf diterima

"Jomlah blah ika ..aku malas nak tengok muka mamat tak guna nih..menyampah betul aku tengok.."jawab bella dengan sindiran serta jelingan tajam..

"maaf sekali lagi ya err ..."ika meminta maaf dan bertanya namasyamrein

"syamrein" jawab nya

"oh ya syamrein..sorry"

"its okay"

*********************************
Setelah keluar daripada cafe itu bella pergi ke kedai baju untuk mencari jerset dan seluaregging nya untuk terus pulang kerumah kerana mood gembira nya sudh hilang..terus dia menelefon diver nya untuk pulng dan menghantar ika balik rumah nya ..

Setelah sampai kerumah bella pak mat driver membantu bella mengangkat barang nya kerumah..lalu di hempas nya dengan kuat pintu bilik nya ..

"Tak guna!  tak guna !  tak guna!" jeritan bella terdengar  dari bawah ..tersentak Tan sri Iskandar Dan Puan sri Mardhia  dari tingkat bawah lalu naik ke tingkat atas  untuk menjenguk ank nya tiba tiba  prankkk!! bunyi kaca pecah ..

"abang bella tengah marah tu."ujar Mardhia cemas..

tukk..tukk..tukk..
"Bella ni mama dhia  bukak pintu sayang "
pintu bilik di kuak ..terus bella di peluk oleh mama dan papa nya ..kesian  melihat muka bella yang merah padam menaham marah ..  terkejut papanya melihat tangan bella berdrah kerana menumbuk  meja rehat kacanya itu pecah...

"bibikk! "jerit papanya

"ya tuan?"

"tolong kamu bersihkan kaca ni..hati hati ya ..lagi satu bawak first aid sekali..kemas sampai bersih tau.."arah tan sri kepada pembantu rumah..

"ya tuan..tuan tunggu dulu saya nak ambik first aid.."

mardhia dan iskandar mengiring bella untuk turun ke bawah untuk mengubati luka nya..

IsTeRiKu Mrs Soccer'sWhere stories live. Discover now