Apartmen

79.7K 536 9
                                    

'Kak lang! Dah siap kemas barang tak? besok kan nak pergi dah.' laung Puan Khadijah dari dapur kepada anaknya yang ketiga.

'Dah siap lama dah ibu.. ibu tanya soalan ni nak dekat sepuluh kali dah hari ni.' kataku.

Lupa nak kenalkan. Nama aku Nur Hanana Bin Jamal. Besok secara rasminya aku akan jadi seorang mahasiswi di sebuah universiti awam dekat Kuala Lumpur. 

Keputusan SPM aku boleh tahan la jugak 6A. Tapi aku tak terburu-buru nak sambung belajar sebab aku nak kerja dulu. Pada masa yang sama aku pun fikir masak-masak jurusan apa aku nak ambik.
Dan sekarang aku rasa aku dah buat keputusan untuk ambik jurusan apa. Pengurusan Perniagaan.

'Dik Na, kau dah cari tak tempat nak tinggal dekat sana?' tanya Kak Long.

'Tak payah cari.. sebab dekat sana dia dah sediakan apartmen untuk mahasiswi. Satu apartmen dalam empat atau lima orang rasanye.'
Jawab aku

'Tapi susah sikit nak pilih tinggal dengan siapa sebab kunci bilik orang tu bagi random.' sambungku lagi.

Ala.. aku bukannya kenal sesiapa dekat situ. Dapat pilih bilik pun aku tetap tinggal dengan orang yang aku tak kenal so it doesn't matter

'Baguslah macam tu, dapat kenal dengan orang baru' kata Kak Long cuba menyedap hatiku.

'Betul tu, betul.'balasku lagi.

'eh akak? abang Fa mane? tak nampak pun' tanyaku sambil melihat sekeliling. tak nampak pun batang hidung abang ipar aku ni? Dah ghaib ke ape?

'ahh.. abang Fa kau pergi balik kampung.. akak malas nak balik sana tu yang stay kat umah ibu'

'Pastu bagi alasan nak temankan Kak lang masuk U.. Cantik!!' perliku pada kakak ku.
Dah kahwin perangai cam bebudak, suka sangat ambik kesempatan. Aku yang innocent ni pulak yang terlibat

'haha itulah namanya sambil menyelam minum air' gelak Kak Long.

'Selamla..selam, lemas kang baru tahu' kataku sambil mencapai remote tv dan menukar rancangan tv ke siaran kegemaranku
Disney XD

......
sori kalau pendek.. author suka cite yang pendek tapi best.. panjang2 buat author pening (senang cite author x de idea haha😂😂)
Please vote and comment.. penat author perah otak
(perah la sangat haha😂😂)

My Sexy Lecturer Where stories live. Discover now