Allah Var Mı ?

39 2 1
                                    

Evet, Allah vardır. Müslüman olan kardeşlerim için bu soru oldukça basit aslında. Ama bilime önem veren yani soyut delillerden daha çok somut deliller isteyen kişiler için Allah' ın varlığını ispatlayacağım. Şimdi nötr bir insan olmanı yani Allah' ın varlığına veya yokluğuna dair aklındaki düşünceleri silmeni istiyorum. Evet, bir kalem düşün. Bu kalemin üstünde, bir düzene bağlı olarak yapılmış, simge ve işaretler var. İçinde ise mürekkebi kalemin içinde muhafaza etmiş bir sistem var. Peki bu kalem, bir tesadüf eseri mi, yoksa bir ustanın eseri midir? Aklı yerinde bir insan tesadüf eseri olduğunu söylemez. Kesinlikle bir ustanın olması gerekir. Ama konuştuğumuz şey sadece basit bir kalem. Bir de insana bakalım. Kulaklık kabloları bile birbirine karıştığı halde, nasıl olurda uç uca eklendiğinde, uzunluğu yaklaşık olarak 100.000 km olan, kan damarlarımız birbirine karışmıyor. Solunum, sindirim, boşaltım gibi sistemler, nasıl olurda ölene kadar hiç bozulmuyor. Peki ya bu sistemlerin, insanın, doğanın, muazzam bir düzen içerisindeki evrenin tesadüf eseri olabileceğini aklın alıyor mu? Asla. Bir basit kalemin bile ustası varsa, bu evrenin de bir ustası, bir yaratıcısı VARDIR. Peki biz neden göremiyoruz? Eğer Allah' ı görebilseydik, herkes Allah' ın varlığını kabul ederdi. Ama Allah bize irade verdi ve bir sınava tabi tuttu. Allah' ı görebilseydik bu sınavın bir anlamı olmazdı. Tekrar soruya dönecek olursak, Allah vardır ve şüphesiz ki O tektir.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 02, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ALLAH AŞKIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin