Selamün aleyküm..
Ay biz 3K mu olmuşuz. Maşaellah diyelim.
Git gide artan okuyucu sayısı , ilgi ve yorumlarınız , beğenileriniz , samimiyetiniz her şeye bedel.
İyi insanların kazanacağı sonsuz bir alem var. İnşaellah sizinle orada buluşmak , tanışmak isterim..Hayırlı Okumalar
****
Olur YA insan bazen kendini çok bunalmış , aşırı yorulmuş hisseder..
Hayatta sanki amaçsız yaşıyormuş gibi düşünür..
Bugün geçti, yarın geçecek, dün çoktan bitti..
Bugünden bir zevk almadım, dünde bir şey ifade etmiyor bana , yarın da aynı olacak diye kendi kendine kafasında sürekli olarak böyle bir döngü oluşturur..
Peki insan neden dünya denen bu alemden zevk alamıyor? Huzur bulamıyor?
Neden dünya insanları çok fazlası ile sıkıyor, yoruyor ve bunaltıyor!!!
***
İnsanın doğal ihtiyaçları vardır..
Giyinmek ve barınmak herkesin kesin ve net ihtiyacıdır..
Yemek ve su olmadan insan vücudu yaşamını kesinlikle sürdüremez..
İnsan' ın böyle doğal ve maddi bir ihtiyaç listesi olduğuna göre ve bu ihtiyaçlar tamamen bedene veriliyorsa ,
acaba!!!
İnsanın oluşumu yalnızca bedenden ibaret mi?
Tabi ki de hayır!!!
İnsan ruh ve bedenden oluşur..
Ruh ve beden ikiz kardeşler gibi birbirine bağlıdır..
Ama ihtiyaçlar yalnızca bedene veriliyor..
peki ruhun ihtiyaç duyduğu istediği hiç bir şey Yok mu?Tabi ki de var!!
Bedeni topraktan yaratan Allah c.c insanı diğer canlılardan farklı kılması için onlara kendinden bir nefes üflemiş. Buna ruh deniyor!!! Beden ve ruh bütünlüğü insanı diğer canlılardan ayıran ince bir çizgidir..
İnsan Zihni'ni en çok yoran soru! Ruh somut bir şey olmadığı için insanlar onun istek ve ihtiyaçlarınında somut olduğunu düşünüyorlar..
Ruha su ve yemek veremeyiz dimi?
Peki ruhun ihtiyaçları nedir?
Ve biz bu ihtiyaçları nasıl karşılanabiliriz? Yani ruha bunları nasıl verebiliriz?
Ruhun başlıca ihtiyaçları!!
Biz bedenimize gösterdiğimiz hassasiyeti ruhumuzu göstermediğimiz içim bedenimiz sağlıklı olsada ruhumuz zamanla hastalanıyor.
Ne demiştik ruh ve beden ikiz kardeş gibidir birbirine bağlıdır. Ruh hastalanırsa beden şüphesiz ki bundan etkilenir..Ruh ilahi bir nefesten yaratıldığı için istek ve ihtiyaçlarıda manevi bir boyuttadır. Yani ruha maddi bir su yada besin veremeyiz..
Ruha verilmesi gereken maneviyat nedir??
Ruhun temel gıdası inanç- itaat- tevekkül- tefekkür- amel- İhsan- ihlas gibi geniş bir besin , ihtiyaç listesi vardır..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EHL-İ AŞK (Askıda)
SpiritualBunalmış,daralmış kalplere bir çay molasından da kısa huzuru verecek bir yol, bu yolda sana yoldaş olacak bir dost... Attığım her adımda bir tefekkür, baktığım ve bakamadığım, duyduğum ve duyamadığım, şu eşsiz alemde aradığım sen, bulduğum sen, duy...