A szél erősen sűvített. Hajamat az arcomba csapta. A tenger habjai tajtékzóan csapkodtak. Vihar közeleg Port Royal felé. Mielöbb szerettem volna elkötni egy hajot és elmenni innen a vihar elött. Hallottam nem rég volt kalóz akasztás. Ezért is okosabb döntés volna ha mielöbb elhajoznék Tortugára legénységért.
A kikötőben sétáltam hogy megtaláljam a számomra megfelelő hajót. Az egyiket ki is szemeltem. A kormányzó kedvenc hajóját. Lopakodó a neve. Annyit tudok róla hogy ez a legjobb és a leggyorsabb.
Mihelyt elhagyom a kikötőt nyugottabb leszek. Részben azért is mert a tengeren kevesebb meglepetés érhet mint a szárazföldön. Legalább is engem. Mindig is a tenger volt az otthonom. Már ha hívhatom így.
Anyám hajóján az Amelián nőttem fel.
Anne Bonnynak hívták. 1700 márciusában született Írországban. Elmesélte hogy kiskorában Kaliforniába utaztak és ott megismerkedett egy tengerészel. 16 éves korában elszökött vele és egy kalózhajón laktak. De nemsoká szakítottak mert szerelmes lett a kapitányba. Ő az állítólagos apám. -sose láttam még..- majd külön váltak útjaik. Édesanyám egy éve halt meg.. Ekkot eldöntöttem hogy megtalálom a fekete lobogós hajót. Amiről oly sokat mesélt nekem.Mély gondolataimból egy érdekes figura érkezése zökkentett ki. Másik kalóz érkezett a kikötőbe. Az egyik tisztnek szemet is szúrt ezért megszólitotta.
-És mi szél hozta Port Royba Mr. Smith?-kérdezte az egyik tiszt.-És ne hazudjon!
-Akkor bevallom, az a szándékom hogy elkötök egy hajót, Tortugára megyek és ördögi vigyorral fosztogatni és gyújtogatni fogok!-vallotta be az a nem normális.
-Megmondtam hogy ne hazudjon!
-Szerintem igazat mond.
-Ha igazat mondana nem kötné az orrunkra.
-Hacsak nem tudná hogy ha igazat mond akkor se hiszik el.Erre most mit mondjon az ember.. Milyen kalóz ez? Aki bevallja szándékait.. Őszintén már kételkedek benne hogy "igazi-e"..
De most itt a pillanatom. Elköthetem az általam kiszemelt hajót.
Csöndben és észrevétlenül felosontam a fedélzetre. Kioldoztam a rögzitő kötelet és neki is vágtam utamnak Turtugára!
YOU ARE READING
Elisa Bonny-A Fekete Gyöngy Nyomában
AdventureA kalózkodás fénykorában a 18.században egy ifjú lány Elisa Bonny -Anne Bonny a híres kalóz lánya- éppen Port Royal kikötőjében készül elkötni egy hajót mikor találkozik egy másik kalózzal. Ő még nem tudja hogy ezzel az emberrel "közös" lesz a jövőj...