0.3

972 77 10
                                    

Jag befinner mig på något som de i den här suspekta byn kallar för ungdomsfest. Vilket innebär att vi befinner oss i kyrkan av alla ställen och det bjuds på läsk och chips. Lamt om ni frågar mig. Lamt och annorlunda från vad jag är van vid.

Men det behöver inte passera allt för lång tid innan jag inser att den oskyldiga fasaden är just det - en fasad. För visst upptäcker jag hur ett flertal personer gång på gång försvinner ut mot klipporna där vågorna slår hårt mot bergsväggen och auran känns mer olustig än festlig.

Osäkert följer jag efter en grupp av killar ut mot klipporna och känner kroppen reagera snabbare än hjärnan när jag uppfattar glöden av en tänd joint och känner lukten av alkohol blandat med havsbrisen. Jag får skaka på huvudet för att återfå fokus och känner hur någon går in i mig då jag plötsligt stannat upp.

"Välkommen till verkligheten" sluddrar han ur sig och försvinner ut till kanten av klipporna. Jag ser förundrat efter honom med ihopdragna ögonbryn och skakar lite på huvudet för mig själv.

Nästa kille som kommer fram till mig säger inte ett ord utan sträcker endast fram en vodka flaska som jag snabbt tackar nej till trots att det rycker i armen av vana att ta emot den.

"Är freaket här?" frågar någon plötsligt och en annan skrattar som svar. "Du, vi är redan ett par som väntar"

Hans svar får mig att rynka på pannan. Speciellt eftersom jag förknippar freaket med killen jag såg på caféet.

"Jag får förklara för nykomlingen så han vet hur det fungerar här, är du kåt så är det bara att droga ner freaket och ta en omgång, så fort solen går upp så är allt glömt" yttrar en av dem riktat mot mig och jag höjer på ögonbrynen och står först bara still och stirrar innan jag inser vad det är han säger.

"Det är våldtäkt" yttrar jag chockat och de faller in i ett gemensamt skratt. "Vad ska vi annars använda honom till.." får jag som svar innan de försvinner och jag blir ståendes kvar.

Vad är det för fel på den här byn och vad exakt är det som får den stackars killen att bli förknippad som freaket?

freak // foscarWhere stories live. Discover now