Tiba-tiba Jiae ternampak seorang perempuan memakai pakaian hitam. Hampir semuanya hitam. Bulu roma meremang. Jiae berasa takut. "Ape ni. Dah lah aku sorang je kat rumah ni." Katanya yang asyik mengintip perempuan itu di tingkap rumahnya.
"Nak bukak ke?" Jiae memegang tangannya yang sedang menggigil .
TING TONG !
"Omo!" Jiae terkejut. Dia menuruni tangga dan memegang tombol pintu masuk rumah. Dia berasa tidak sedap hati. " Nak tak nak, nak tak nak?"
KLIK
Jiae membuka pintu. "Hello Jiae." perempuan itu melambaikan tangannya ke arah Jiae .
"Si--Sin--SinB! Kau nak apa?!" Jerit Jiae ketakutan. Jiae ternampak SinB membawa kayu baseball di tangannya. Jiae menekup mulutnya.
"Belum tidur ke? Lah, nak aku tidur kan?" Soal SinB dengan nada yang agak baik tak baik je. "K-Kau nak ape?!" Soal Jiae. Jiae sudah tergagap-gagap dan menggigil.
"Tadi dah cakap. Nak tidur kan kau." Kata SinB sambil membuka masknya yang bewarna hitam. SinB ingin menghayunkan kayu baseball itu ke arah Jiae.
Tidak sempat dia ingin menghayunkan, tangannya sudah dihalang oleh seorang lelaki. "Huh, kau nak buat ape?" Soalnya kepada SinB penuh gaya.
Jiae menggunakan lengannya yang kecil sebagai perlindungan.
SinB memandang ke arah namja itu. "Le--Lepaskan aku!" Pinta SinB. "Jawab soalan aku dulu." Kata lelaki tersebut. "My hero." Ujar Jiae sambil memandang wajah lelaki itu yang mula kabur.
"Aku nak bunuh dia! Hhhahaha!" Jerit SinB. "Bu--Bunuh dia?! Yah, kau dah gila ke?!" Lelaki itu membesarkan matanya.
"Yes. Aku dah gila." SinB tersenyum hingga menampakkan giginya yang berseri-seri. "Woo--Woohyun." Jiae memanggil heronya.
Woohyun memandang muka Jiae yang memanggilnya. "Nae?" Jiae hanya tersenyum memandang muka abang handsome itu. Tidak lama kemudian..
"SinB!!" Panggil seorang yeoja yang tidak jauh. "Eo--Eonnie?" SinB mengecilkan matanya untuk melihat adakah itu kakaknya. Dan ya. Yeoja itu sedang berada di hadapannya. SinB melepaskan kayu baseball yang dipegangang tadi. Jiae tersenyum lagi sekali lalu terjatuh di hadapan pintu. SinB tersengih girang kerana dia suka Jiae mati. Manakala Woohyun pula, dia terkejut dan melepaskan tangan SinB.
"Jiae?" Woohyun terus mengangkat kepala Jiae dan meletakkannya ke atas ribanya. "Yah, Jiae. Bangun." Woohyun menepuk-nepuk pipi Jiae yang gebu itu.
"Hhahahaha!! Irene eonnie, dia dah mati!! Hhhahaha!" SinB tertawa melihat keaadan Jiae. "Yah!! Apa yang saeng dah buat ni?!" Irene memarahi adiknya lalu mengoncang-goncangkan badan SinB. SinB hanya tertawa.
☆☆☆
"Aku kat mana ni? Kau buat apa kat sini? Mana SinB?" Bertubi-tubi soalan Jiae keluarkan. Woohyun yang berada di atas cushion itu terus memandang ke arah Jiae.
"Aishh kau ni, banyak gila soalan. Mana aku nak start jawab dulu ni?" Soal Woohyun balik. "Heeh hang, den tanya dia, dia tanya kat kita balik pula." Jiae terus duduk di atas katilnya.
YOU ARE READING
[C] MY DIARY ㅣ민윤기
Short StoryHanya disebabkan sebuah buku , semua beban yang ditanggung selama 16 tahun semakin lama semakin ringan . My diary , my love {DEBUT FF} #8ffmalay