"Eo?" Mata Suga terbeliak selepas memandang Jiae yang dipenuhi darah dan terlantar di lantai. "Jiae!!" Jeritnya. Tanpa membuang masa, Suga mendekati Jiae yang berlumuran darah.
"Yahhh! Kau buat apa dekat dia?!" Jeritnya lagi dan terus memandang ke arah yeoja yang berada di hadapanya. Yeoja itu melepaskan pisau kecil yang dipegangnya sebelum dimarahi Suga.
"A--Apa aku dah b-buat?" Yeoja itu tergagap. Tiba-tiba dia tertawa keriangan. "SinB!" Suga gerangan yang menikam Jiae itu tajam.
"Aku buat semua ni sebab aku nak kau. Tiada siapa boleh dapat kau kalau aku tak boleh dapat kau. You're mine!" Ketawa SinB. "Kenapa dia juga kau nak bunuh?!"
"Sebab dia rampas kau daripada aku! Your mine Min Yoongi! Mine." SinB memandang Jiae yang dari tadi tidak sedar-sedar.
"Fu**!" Carut Suga. Dia amat keliru dengan apa yang terjadi. Tanpa membuang masa Suga menghubungi nombor kecemasan. "Jiae, tahan sikit kejap lagi hero dunia sampai." Sempat lagi Suga membuat lawak. Suga menahan darah yang keluar pada luka tikaman di perut itu.
Beberapa minit kemudian, hero dunia pun sampai. Jiae dihantar ke hospital dengan situasi kelam-kabut. "Kau! Kalau apa-apa jadi dekat Jiae, nahas kau!" Suga menunding jarinya tepat di wajah SinB.
"Cik, tolong ikut kami." Arah seorang polis itu. 2 orang polis menarik lengan SinB selepas tangannya digari. "Lepaskan aku! Mwoya?!" SinB berkeras supaya dapat melepaskan dirinya. "Cik sudah membuat kesilapan dan telah mencuba untuk membunuh orang." Kata seorang polis itu.
"Hhahaha! Biar dia mati, biar dia mampus! Hahaaahaha." SinB ditahan oleh polis dan dibawa ke lokap.
Suga menghubungi Woohyun sambil memandu kereta untuk ke hospital di mana Jiae dirawat.
"Waeyo?" - Woohyun
"Jiae kena tikam dengan SinB." - Suga
"Mwo?! Bila? Jiae macam mana?" - Woohyun
"Jiae kat hospital. Aku otw ke sana." - Suga
"Arra, nanti message aku alamat hospital tu." - Woohyun
"Nae." - Suga
Woohyun mematikan panggilan. "Macam mana dia boleh terkeluar dari hospital mental tu? Bukan Irene dah hantar balik ke?" Woohyun menyengetkan kepalanya dan memuncungkan mulutnya.
TING !
Bunyi itu bertandakan satu massage telah pun masuk. "Ouh Suga, ingat manusia manalah tadi." Ujar Woohyun lalu membuka message itu. Ya. Dia mendapat alamat hospital .
☆☆☆
JIAE POV
"Aku kat mana ni? Wae putih semacam? Ah, adakah aku dah mati? Andwae. Aku belum luahkan perasaan aku kat Suga." Kini aku pun tak tahu kat mana. Mungkin dalam tanah? Peritnya. Omma, appa, oppa masih di Paris ke? Tak lawat kubur aku?
"Jiae, wake up! Don't leave me." Pinta namja itu.
"Suga or Woohyun tak pun.. oppa? Suara dorang pun aku tak cam, omma help me!"
"Yah! Wake up Jiae, i love you. Saranghae Jiae. Lama aku pendam perasaan ni. Cuma belum bagitahu kau je. Betapa pengecutnya aku nak bagitahu kau. Jangan tinggalkan aku kat sini sorang-sorang. Aku cuma ade kau je! Kau dengar tak? Kau sorang je yang aku ada dan sayang!" Panjang lebar luahan namja tersebut.
"Aku harap kau Suga. Bukan ahjusshi tu. Kau memang pengecut pengecut! Omma kau kan ada. Macam lah aku seorang je kau ada dan sayang. Ish, budak ni! I love you too! Nado saranghae! Harap kau dapat jumpa diary aku. Baca diary tu semua. Perasaan aku terhadap kau semua aku catat. " Tiba-tiba air yang jernih jatuh ke pipiku.
AUTHOR POV
DI RUMAH SUGA
Sudah 2 hari Jiae tak sedarkan diri. "Doc cakap bukannya teruk pun luka kau! Kenapa kau tak sedar sampai sekarang?!" Suga memandang muka Jiae yang di dalam Iphone nya. "Kenapa kau tak bagitahu awal-awal yang SinB pernah cuba nak pukul kau guna kayu baseball?! Kenapa?" Marahnya sambil memadang ke Iphone itu.
→ TBC ←
VOTE AND COMMENT PLEASE . TAK VOTE AUTHOR TAK MAU UPDATE LAGI *SMIRK* HEHEHE . VOTE EH TAK VOTE TAK UPDATE MUAHAHAHAHA . TATA TITI TUTU .
YOU ARE READING
[C] MY DIARY ㅣ민윤기
Short StoryHanya disebabkan sebuah buku , semua beban yang ditanggung selama 16 tahun semakin lama semakin ringan . My diary , my love {DEBUT FF} #8ffmalay