Makas, Neşter, İğne,İplik...

78 5 0
                                    


     Caanım arkadaşım Hikmet. Lise yıllarında en sevdiğim arkadaşımdı. Evime en yakın lise yaklaşık beş kilometre mesafedeydi ki bu yolun bir kısmını birlikte gider gelirdik. Sınıfta da yan yana oturduğumuz için içtiğimiz ayrı gitmezdi. Okul tatile girince ayrılacak değildik ya ikimizin de bisikleti olduğu için birbirimize sık gider gelirdik. Artık ailelerimiz de tanış olmuştu.

Birkaç hafta sonra Hikmet çıkageldi. Şu Fen dersi ödevini soracaktı. Evet nasıl yapacaktık kurbağa yakalamak biz çocuklar için fazla sorun olmazdı ama.. Ya diğer malzemeler. Ameliyat için bazı araçlar gerekiyordu. Mesela hayvanı bayıltmak ve aynı zamanda ağrı kesici olarak kullanmak için eter gerekiyordu. Sonra Tentürdiyot veya oksijenli su, kesici neşter, makas ve iğne ipliğe de ihtiyaç vardı ki o sorun değildi zira annem terzilik yaptığı için onları temin edebilecektim. Bir hafta sonra buluşmak üzere Hikmeti gönderdim. Her ikimiz de malzemeleri arayacaktık.

Bugünkü gibi her mahallede eczane bulunmuyordu. Malzemeleri babama söyledim çarşıdan temin etmesi için. Yarayı temizlemek için pamuk ve tentürdiyot hazırdı. İğne iplik tamam. Eter yok. Çarşıya babamla gidip ben eczaneden almak istedim ama maalesef ya bulamadım ya da küçük olduğum için "Ne yapacaksın sen onu?" deyip beni postaladılar.

Fen Bilgisi öğretmeni sert biriydi, karşısında rahat konuşamıyorduk. Ne söylediyse yaparız diyerek ayrılmıştık okuldan. Ödevleri kontrol ettiği günlerde hatırlıyorum akrabası ölene bile aman vermemişti. Tatil sonrası ödevleri kontrol edeceği kesindi. Eter bulamazsam hayvanı bayıltamam...! Ama ne olursa olsun ödevi tamamlamalı, Hikmetle birlikte bunu başarıp iyi not almalıydık. Sınıfta her soruyu çözen, tüm ödevleri yapan ön sıra kızlarına belki bu ödevle fark atabilecektik. Onları çok bilmişler olarak görüyorduk. Her sınıfta ön sıralarda böyle bir çok bilmişler korosu bulunuyordu... Kurbağaya dokunamazlardı biliyorduk. Bir arkadaşımız sınıfa kurbağa getirmişti nasıl da bağırmışlardı, eğlenmiştik... Yok yok bu fırsat asla kaçmaz. Değil kurbağa boğayı bile ameliyat ederdik kızların yüzündeki mağlubiyet ifadesini görmek için. 

Kurbağa AmeliyatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin